אל"מ אמיר הראל (צילום: מתוך דף היוטיוב של עיריית חיפה)
אל"מ אמיר הראל (צילום: מתוך דף היוטיוב של עיריית חיפה)

"אנחנו פה בחיפה חיים בתחושה שזה עוד לא נגע בנו"

מפקד נפת חוף בפיקוד העורף אל"מ אמיר הראל סקר בפני חברי מועצת העיר את תמונת המצב הביטחונית בחיפה. הוא הדגיש כי מחוז חיפה מעורב בגזרת איו"ש, ציין כי חלק מהירי מהצפון כוון לחיפה, וניסה להרגיע: "ההגנה האווירית פה באזור התחזקה משמעותית"

פורסם בתאריך: 4.9.24 07:56

מפקד נפת חוף בפיקוד העורף אל"מ אמיר הראל השתתף אתמול (שלישי) בישיבת מועצת העיר וסקר את תמונת המצב הביטחונית במדינה בכלל ובחיפה בפרט בפני חברי המועצה. "אנחנו נמצאים באירוע רב זירתי", אמר הראל בפתח דבריו, "ההתמקדות המרכזית כרגע היא בהתחממות באיו"ש, שהיא משמעותית מאוד ומשפיעה על כל הזירות. גם מחוז חיפה מעורב בגזרה הזו. גדודים שלנו, שרק לפני כמה חודשים היו כבר בגזרה הזו, נמצאים בתעסוקה מבצעית באיו"ש, ועוד יחזרו לשם בשנה הבאה".

לדבריו, "עזה היא עדיין הזירה הראשית שלנו ואנחנו מושקעים שם בצורה משמעותית. האיומים הם מכמה זירות, אין היום זירה שהיא שקטה – לא בצפון, לא בעזה וגם לא במקומות רחוקים כמו איראן והחות'ים בתימן. אנחנו ממשיכים לראות התחממות גם בזירה הצפונית. האירוע המאתגר של יום ראשון שעבר (תקיפת המנע בלבנון בעקבות הכוונה של חזבאללה לשגר טילים למרכז הארץ; ב"כ) – אנחנו חושבים שהוא לא אירוע חד פעמי וצופים שיהיו עוד יממות כאלה. אנחנו פה בחיפה חיים בתחושה שזה עוד לא נגע בנו אבל המוכנות כאילו שזה כבר כאן. חלק מהירי כוון לחיפה, אבל בלי להיכנס לפרטים – ההגנה האווירית פה באזור התחזקה משמעותית מאוד בחודשים האחרונים והיא נמצאת בדריכות הגבוהה ביותר".

 

 

הראל הוסיף כי "אנחנו במחוז חיפה ובנפת חוף מוכנים לזירה הצפונית וממשיכים לשדרג את עצמנו במוכנות לקראתה. בשבוע הבא נעשה איתכם אימון בנושא חומרים מסוכנים בהובלה של עיריית חיפה, ליווינו אתכם בימים הראשונים של פתיחת שנת הלימודים, ונמשיך ביחד איתכם באימונים ובליווי".

לבקשתו של ראש העיר יונה יהב התייחס הראל גם לגזרת הים ואמר: "זו גזרה שאנחנו חשופים אליה כמו לכל גזרה אחרת. כטב"מים מגיעים, ולא משנה אם מהצפון או מהדרום הרחוק. הכניסה לארץ מכיוון הים הפכה להיות אטרקטיבית, וגם לזה אנחנו מנסים לתת מענה ככל שניתן".

 

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. יעל ר.

    אין אמון בשום דבר שצה"ל אומר יותר.
    הם אמרו שישברו את חמאס ויחסלו את חמאסטן בעזה והם משאירים שם הכל והולכים שוב לסבב והפסקות אש וחמאסטן חזרה בגבולות עם הברחות אמל"ח.
    לא מאמין יותר לגלנט, להרצי הלוי, לדובר שלהם או לאף אחד הם משקרים לנו ובחדרי חדרים כבר מתכננים לברוח שוב מעזה אפילו על פילדלפי הם לא מסכימים. עזבו המדינה גמורה עם צבא בורח כזה.

  2. חייבים לתקוף בקטאר

    חיפה תותקף באלפי טילים וכטב"מים השאלה זה רק העיתוי והתירוץ.
    לכולנו זה ברור, גם לצה"ל זה ברור. מתקפת מנע לא תוכל למנוע לחלוטין מהלך כזה כשיחליטו להרחיב את המעגל.
    חייבים לתקוף בקטאר שהיא המממנת של חזבאללה וחמאס.
    קטאר גם מממנת את ההסתה בקמפוסים בצפון אמריקה ואירופה.
    קטאר גם בעלת אל ג'זירה שמסיתה מכאן בלי הפסקה וזה מחלחל.
    בלי זה לא נשיג הרתעה או נצחון.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר