חזירי בר בחיפה (צילום: אביב מלכי)
חזירי בר בחיפה (צילום: אביב מלכי)

מחקר: ירידה משמעותית בתדירות המפגשים עם חזירי בר

ממחקר שערך ראש המחלקה למינהל ולמדיניות ציבורית בבית הספר למדעי המדינה באוניברסיטת חיפה פרופ' איתי בארי עולה כי בארבעת החודשים הראשונים מאז שיונה יהב חזר לתפקיד ראש העיר נרשמה ירידה משמעותית בתדירות המפגשים עם חזירי בר במרחב העירוני

פורסם בתאריך: 26.8.24 14:15

ממחקר שנערך על ידי פרופ' איתי בארי, ראש המחלקה למינהל ולמדיניות ציבורית בבית הספר למדעי המדינה באוניברסיטת חיפה, עולה כי נרשמה ירידה משמעותית בתדירות המפגשים עם חזירי בר במרחב העירוני.

במחקר, שכותרתו היא  "דוח חזירי הבר – מבט משווה: 90 ימים מכניסתו של ראש העיר יונה יהב ללשכתו", נבדקה בין השאר תדירות המפגשים עם חזירי בר בעיר, ונמצא כי בארבעת החודשים מאז חזרתו של יהב ללשכה, חלה ירידה משמעותית בתדירות המפגשים עם חזירי הבא במרחב העירוני. שיעור התושבים שכלל לא פגשו חזירי בר עלה מעשרה אחוזים ל-31 אחוז, שיעור התושבים שפגשו חזירי בר פעמיים-שלוש בשבוע או יותר ירד מפברואר עד אוגוסט מ-27 אחוז לעשרה אחוזים, ושיעור התושבים שפגשו חזיר בר פעם בשבוע או יותר ירד מ-53 אחוז ל-34 אחוז.

 

 

לפי המחקר, הירידה במספר המפגשים נובעת ככל הנראה מהמדיניות של עיריית חיפה, שכללה בראש ובראשונה המתה של חזירי בר במספרים גדולים ופעולות כמו גידור, ריקון תכוף של פחי האשפה וקמפיין ציבורי למניעת האכלת חזירי בר.

מהמחקר עולה עוד כי בין פברואר לאוגוסט חלה ירידה משמעותית בתחושת הפגיעה מחזירי בר. תחושת הפגיעה האישית ירדה מ-2.7 (בסולם של 5-1) ל-1.8, תחושת הפגיעה במכרים ובקרובים ירדה מ-2.9 ל-2.0, ותחושת הפגיעה באיכות החיים ירדה מ-3.8 ל-3.0. כמו כן, שיעור המשיבים שדיווחו כי מידת הפגיעה בהם היתה גבוהה או גבוהה מאוד ירד בכ-20 אחוז והגיע לרמה הנמוכה ביותר מאז החלה מדידה זו בסוף 2020.

בסקר שנערך במסגרת מחקר רב שנתי השתתפו 406 תושבי חיפה, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה החיפאית.

 

תגובות

6 תגובות
6 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כמה שילמו הרוצחים על הסקר הזה? עיריית חיפה הרוצחים.

  2. דרור

    אין ירידה בכרמליה
    בשעות הלילה המאוחרות החל מ-1 בלילה רואים חזירי בר ברחובות חנה, רות, ביליס, אלכסנדר ינאי.
    הם כבר גדולים מאד

  3. קלישה

    עופר- כמה שילמו בקנדציה הקודמת על חיסול חזירים שלא עזר או שקיבלו כספים ללא טיפול נאות ?

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר