פגר של חזיר שנורה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
פגר של חזיר שנורה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

ושוב: תנו לחיות לחיות עתרה נגד העירייה ורט"ג

בעתירה שהגישה עמותת תנו לחיות לחיות מתבקש בית המשפט להורות לעיריית חיפה ולרשות הטבע והגנים לא להמית חזירי בר בלי לקבוע קריטריונים ברורים. "המדיניות כעת היא של המתה חסרת הבחנה של חזירי בר תוך מדיניות נרחבת של דילול", נכתב בעתירה

פורסם בתאריך: 7.8.24 16:19

עמותת תנו לחיות לחיות עתרה שוב נגד עיריית חיפה ורשות הטבע והגנים (רט"ג). בעתירה מינהלית שהגישה היום (רביעי) העמותה לבית משפט המחוזי בעיר היא מבקשת ממנו להורות להן "לא לבצע פעולות המתה של חזירי בר בלי לקבוע קריטריונים ברורים, המבוססים על הנחיות ונהלים אשר קובעים את התנאים להמתת חזירי בר, בהלימה למבחנים שנקבעו בפסיקת בית המשפט העליון לעניין המתת בעלי חיים". כמו כן מבקשת העמותה מבית המשפט להורות לעירייה ולרט"ג לא לאפשר המתת חזירי בר ללא פיקוח בשטח של גורם מקצועי מטעמן.

העמותה מבקשת מבית המשפט גם להורות לרט"ג לא לתת היתרי ציד או פגיעה הכרוכים בהמתת חזירי בר לעירייה מבלי שהם מותנים בבחינה של התקיימות הקריטריונים בכל חזיר טרם החלטה על המתתו.

בעתירתה כותבת העמותה כי "עתירה דחופה זו מוגשת במצב שבו מפרסומי המשיבות עולה כי בחודשים האחרונים הומתו בחיפה ובסביבתה מאות חזירי בר. מהנתונים ומהצהרות של נציגים מטעם המשיבות לציבור ולעותרת ניתן ללמוד כי מדיניות המשיבות כעת היא של המתה חסרת הבחנה של חזירי בר תוך מדיניות נרחבת של דילול. זאת בניגוד להצהרות קודמות, שלפיהן לא חל שינוי במדיניות המשיבות ושהמתת חזירי בר נעשית באופן נקודתי ולאחר איסוף נתונים על כל חזיר שנורה. אופן ביצוע ההמתה מעלה חשש כבד להאצלה שלא כדין של סמכות שיקול דעת לידי גורמים פרטיים המבצעים ירי חי בשטח עירוני, באופן אשר עשוי לסכן גם חיי אדם".

 

 

עוד נכתב בעתירה כי פניותיה של העמותה ושל גורמים נוספים נגד מדיניות דילול חזירי הבר "לא שינו כהוא זה למשיבות, אשר ממשיכות לשלוח קבלנים פרטיים המבצעים ירי חסר הבחנה בחזירי הבר, לעתים תוך גרימת סבל קשה לחזירים הנובע מאי וידוא המתתם, ותוך שימוש בנשק חם העולה לכדי סיכון תושבים. העותרת עודנה מקבל פניות מתועדות רבות מתושבים ביחס לירי בחזירי בר סמוך לפחים מלאים ולהשארת חזירים גוססים בשטח. כפי שניתן ללמוד מדוחות הסיכום האחרונים שפרסמו המשיבות במשותף, כל חודש שבו הן ממשיכות בתוכנית הדילול הוא חודש שבו יהרגו עשרות עד מאות חזירי בר".

זו לא תהיה הפעם הראשונה שבה הצדדים ייפגשו בין כתלי בית המשפט. מאז חזרתו של יונה יהב לתפקיד ראש העיר והודעתו על מיגור תופעת חזירי הבר תוך 90 יום יצאה העמותה נגד התוכנית. בחודש מאי עתרה העמותה לבית משפט השלום בעיר נגד העירייה, יהב ורט"ג בנושא הירי בחזירי בר. תחילה רשמה העמותה ניצחון כאשר סגנית נשיאת בית משפט השלום השופטת שולמית ברסלב נתנה צו מניעה ארעי האוסר על העירייה לנקוט פעולות החורגות מההודעה המשותפת לה ולרט"ג ביחס לטיפול בבעיית חזירי הבר ולהרחקתם מגבולות העיר. עם זאת, בדיון משכה העמותה את העתירה לאחר שהעירייה הצהירה בבית המשפט כי היא פועלת לפי מסמך ההבנות למיגור חזירי הבר.

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "העירייה תלמד את העתירה ותגיב כמקובל לבית המשפט".

מרשות הטבע והגנים נמסר: "נלמד את העתירה ונגיב בבית המשפט כמקובל".

 

תגובות

11 תגובות
11 תגובות
  1. תוריד את המסכה

    אחרי שחיסלו את כול אלו שחיו בשלום ולא פחדו מבני אדם, וכול היתר מתחבאים וממליטים טרם הזמן לשם ההישרדות.. אתם מתחילים בהליך השתקה שיגרר ובינתיים ימשיכו לטבוח עד סוף הקדנציה של יהב.. אח"כ הבעיה תהיה עצומה הרבה יותר גם ככה. אז על מי אתם עובדים יארוצחים!

  2. דרור

    יהב ועיריית חיפה לא ביצעו שום פעולות למניעת שוטטות של חזירי-הבר בעיר, פרט לרצח אכזרי וחסר אבחנה.
    הם אפילו לא טורחים לפנות אשפה בתדירות שתואמת את המציאות בשטח, גם אם מתקשרים למוקד ומתלוננים.
    להערכתי, המניע לפעולות האלו הוא לא ניסיון אמיתי לפתור את הקונפליקט עם החזירים, אלא פוליטיקה ואגו, מהסוג הנחות ביותר.

  3. חיפאי

    דילול של חיות בר, בזמן שפוליטיקאים פופוליסטים אלימים מתרבים ללא גבול

  4. נועם

    יהב הקשיש בגילו המבוגר כבר לא ישתנה. הוא יזכר לעד כמחסל החזירים הגדול. זה האיש וזו המורשת שלו.

  5. הם עמותות תנו לחיות לפגוע

    תושבי חיפה מרגישים היטב את ההקלה לאחר הדילול ודורשים להמשיך בו כדי לא לחזור למצב הקודם.
    הדילול נעשה באלפי ערים בעולם באופן מוצלח וגם בחיפה מצליח לשנות את הפחד לצאת לרחובות מהצפה בחזירי בר.
    העמותות בישראל כדי להציק את קיומן מציפות את בתי המשפט בעתירות בוקי סרוקי חסרות תכלית שהמטרה היחידה
    שלהן זה עוד כותרת ועוד איזה כבילה של ידי המדינה והרשויות מפלעול לטובת בטחון האזרחים.
    נמאסתם עלינו!!!

  6. רונן

    יהב עומד בהבטחתו וניכר שיפור גדול במצב. כל השיטות מתקופת קאליש הוכחו כבלתי אפקטיביות והציבור החיפאי סבל בגדול. הניסיון המצטבר בעולם מעיד כי בתנאים הנוכחיים דילול הינו הדרך היחידה למנוע הצפה של העיר על ידי החזירים.חשוב שכל העותרים יבינו שאין תחליף לדילול מאסיבי, אחרת תושבים ימשיכו להפגע.

  7. איפה הם היו כשתושבים נפגעו?

    כשמשיהו מהעותרים יעשה תאונת דרכים עם חזיר שרץ לכביש, או כשאמא שלו הזקנה תיפול ותיפצע לאחר שפגשה חזיר בגינה- נראה מה אז הוא יגיד.
    חבורת הזויים עם תפיסת מציאות מעוותת.

  8. רונית

    הציבור החיפאי הצביע בגדול ליונה יהב- בין השאר בגלל התחיבותו לפתור את בעיית החזירים באמצעות דילול.
    לא מצליחה להבין את המתנגדים, במשך 4 שנים המטרד הלך וגדל וכלום לא עזר.
    אז מה אתם רוצים? ברור שדילול זה פעולה אגרסיבית אבל זה מה שנדרש וזה לגמרי מוכיח את עצמו.

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בכל הסקרים מעל 90 אחוז מתושבי חיפה בעד דילול. זה הרוב, זו דמוקרטיה.

  10. קלישה

    צריך להמשיך לדלל כמה שיותר . החורף בפתח ומאחר ואין תאורה בעיר( כי כל הכסף הלך תאורה במכרז הכרמל) יש רחובות שלא רואים כלום ולא רוצים חזירים ברחובות- אז קדימה דילול עד 1.11 יקל על חיי התוששבים

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר