טקס קבלת הנחתות "אח"י נחשון" ו"אח"י קוממיות" (צילום: אתר צה"ל)
טקס קבלת הנחתות "אח"י נחשון" ו"אח"י קוממיות" (צילום: אתר צה"ל)

שתי נחתות חדשות נקלטו בבסיס חיל הים בחיפה

הנחתות "אח"י נחשון" ו"אח"י קוממיות" התקבלו בטקס שנערך בבסיס חיל הים בחיפה בהשתתפותם של שר הביטחון, הרמטכ"ל ומפקד זרוע הים. אורכה של כל נחתת הוא 95 מטר, רוחבה הוא 20 מטר, והן נחשבות לכלי הגדול ביותר שנמצא בשימוש זרוע הים

פורסם בתאריך: 25.7.24 12:10

טקס קבלת שתי הנחתות החדשות של זרוע הים – "אח"י נחשון" ו"אח"י קוממיות" – התקיים אתמול (רביעי) בבסיס חיל הים בחיפה. בטקס השתתפו שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי, מפקד זרוע הים אלוף דוד סער סלמה, מפקדים נוספים, לוחמי פלגת הנחתות החדשה ומשפחות הלוחמים.

שתי הנחתות השלימו את הפלגתן מנמל פסקגולה, מיסיסיפי, ארצות הברית לישראל, שארכה יותר משלושה שבועות, ועם הגעתה החל תהליך המבצוע שלהן שכולל ניסויים והתקנת מערכות לחימה תוצרת כחול-לבן במספנת זרוע הים. בסיום התהליך ישתלבו "אח"י נחשון" ו"אח"י קוממיות" בלחימה של צה"ל בזירות השונות ויאפשרו את הגדלת טווחי הפעולה של הצבא. הנחתות ישמשו בין השאר לשינוע ציוד ולהעברת לוחמים במרחבי פעולה.

אורכה של כל נחתת הוא 95 מטר, רוחבה הוא 20 מטר, והן נחשבות לכלי הגדול ביותר שנמצא בשימוש זרוע הים.

גלנט אמר בטקס: "על מנת לאפשר עליונות אזורית ולהבטיח את יכולתה של ישראל לעמוד על הגנתה בכל זירה שלה היא תידרש, אנו ממשיכים ומרחיבים את מגוון הכלים העומדים לרשותנו. שתי הנחתות החדשות מהוות ביטוי מוחשי נוסף למאמץ זה שכן הן כלים המשלבים יכולת מבצעית חשובה ויכולות משופרות. למפקדים והלוחמים – תחת ידיכם יהפכו הנחתות למבצעיות ויאפשרו לצה"ל לפעול בגמישות וביצירתיות".

 

שר הביטחון יואב גלנט (צילום: אתר צה"ל)

שר הביטחון יואב גלנט (צילום: אתר צה"ל)

 

 

הרמטכ"ל הלוי התייחס לנחתות החדשות בהקשר של מלחמת חרבות ברזל ואמר: "למדנו במלחמה הזו שמעבר לחשיבות של כל אחד מהמימדים – ים, אוויר ויבשה – חשוב עוד יותר החיבור ביניהם. יכולות המודיעין והאש האווירית והימית ידעו לפגוע באויב במרחב הנחיתה, חיל הים ידע להביא כוח בביטחון אל החוף, וכוחות היבשה ידעו לצאת משם ליעדיהם ללחימה נחושה. בסוף השבוע האחרון פעלנו בנחישות, ביוזמה ובעוצמה הרחק מגבולות המדינה. הנחתות הן חיזוק משמעותי לשדה הקרב ויאפשרו לנו לפעול וליזום גם במקומות רחוקים. עם הנחתות האלה נדע להוביל בדרכי הים לוחמים ממקומות שונים ומרקעים שונים, הפועלים ביחד למען הנעלה שבמשימות – ההגנה על מדינת ישראל".

 

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי (צילום: אתר צה"ל)

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי (צילום: אתר צה"ל)

 

גם אלוף סלמה התייחס למלחמה. "זהו ערב היסטורי, מרגש ויחד עם זאת מורכב", הוא אמר, "בשעת מלחמה צודקת כל כך, בעוד פנינו צופים אל גבול לבנון, אל רצועת עזה ואל מרחבים רחוקים הרבה יותר, אנו מתעצמים. הגעתן של הנחתות היא המשך טבעי למהלך ארוך שנים של התעצמות ובניין כוח, של עשייה מבצעית, יצירתית ונועזת. שתי הספינות יפתחו לצה"ל דלתות חדשות, תרתי משמע. הן ירחיבו עבורנו אופקים חדשים ויאפשרו לנו פעולות מבצעיות המותאמות לצורך המבצעי ולאתגרי העתיד בזירה הימית של מדינת ישראל".

בפנייה למפקדים וללוחמים אמר סלמה: "אתם מצטרפים לכוח הימי של מדינת ישראל. הרוח שלכם תנשב בעוצמה חזקה – זו עוצמתה של הרוח הישראלית, עוצמת הנחשונים ועוצמת הקוממיות של עם ישראל. אני סומך עליכם שתובילו את זרוע הים למקומות חדשים ומאתגרים".

 

מפקד זרוע הים אלוף דוד סער סלמה (צילום: אתר צה"ל)

מפקד זרוע הים אלוף דוד סער סלמה (צילום: אתר צה"ל)

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר