מתחם חוצות המפרץ (צילום: ויקישיתוף, Hanay, CC-by-SA-3.0)
מתחם חוצות המפרץ (צילום: ויקישיתוף, Hanay, CC-by-SA-3.0)

בפעם השנייה תוך חודש: חוצות המפרץ תובעת את העירייה

חברת חוצות המפרץ טוענת כי היא שילמה לעיריית חיפה "תחת מחאה" היטלי פיתוח בסך של 2,874,878 שקל. כעת היא מבקשת מבית המשפט להורות להשיב לה את הכספים בטענה לחיוב יתר ולחיוב רטרואקטיבי פסול

פורסם בתאריך: 25.7.24 11:19

חברת חוצות המפרץ תובעת את עיריית חיפה בסכום של כ-2.9 מיליון שקל. תביעה זו מצטרפת לתביעה נוספת שהגישה החברה נגד העירייה בחודש שעבר בסכום של 10.6 מיליון שקל.

בכתב התביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי נטען כי חברת חוצות המפרץ היא בעלת זכויות בנכס מקרקעין ברחוב השיש 54א', אשר מתפרש על פני שלוש חלקות. בספטמבר 2023 הגישה החברה בקשה לקבלת היתר בנייה להקמת מבנה מסחרי ולהוספת רמפת רכבים למבנה קיים במתחם חוצות המפרץ, והוטל עליה תשלום היטלי פיתוח בסך של 2,874,878 שקל.

בכתב התביעה מפורטים התשלומים שהוטלו על החברה – 1.9 מיליון שקל בגין היטלי תיעול על שטח של 41,425 מ"ר ו-157,000 שקל על שטח בנוי של 2932 מ"ר; 568,000 שקל בגין היטל סלילת כביש ומדרכה על השטח הבנוי; ו-201,000 שקל בגין היטל שצ"פ (שטח ציבורי פתוח) על השטח הבנוי.

 

 

החברה טוענת כי היא שילמה את ההיטלים "תחת מחאה" וכי נפלו פגמים בדרישת התשלום, וכעת חייבת העירייה להשיב לה את הכספים הללו. בכתב התביעה צוין כי "במסגרת אגרת התיעול חויבו לא פחות מ-41,425 מ"ר קרקע. מדובר בשטח עצום שכלל לא ברור למה הוא מתייחס. בפועל, שטחן של שלוש החלקות מושא החיוב הוא 6,454 מ"ר בלבד. כלומר, שטח הקרקע חויב ביתר ולמעלה מפי שישה מנתוני השטח בפועל. על כן, ובהתאם לנתוני האמת, החיוב בגין שטח הקרקע צריך היה להיות בסך של 303,402 שקל בלבד ולא 1,947,389 שקל כמצוין בדרישת התשלום".

עוד טוענת חוצות המפרץ כי מדובר בתשתיות ישנות שהותקנו או נסללו טרם רכשה התובעת את הזכויות בנכס, ולכן התשלום היה צריך להיות מוטל על מי שבעת פיתוח הקרקע היה בעליה. לטענתה, מדובר בחיוב רטרואקטיבי פסול ואין לעירייה בסיס חוקי להטיל חיובים בהיטלי פיתוח על עבודות שבוצעו לפני יותר משבע שנים. כמו כן נטען כי מבקשת היתר הבנייה עולה שהשטח המבוקש בהיתר לבנייה הוא 2,242 מ"ר, ובדרישת התשלום של העירייה נכתב שהשטח הוא 2,932 מ"ר. המשמעות היא תוספת של 690 מ"ר "המנפחת את החיובים ללא הצדקה".

חוצות המפרץ מבקשת מבית המשפט להורות לעירייה "להשיב לה את הכספים שנגבו ביתר וזאת גם מכוח סעיף 1 לחוק עשיית עושר ולא במשפט".

תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. ארנון, כרמל

    תגישו תביעה אישית נגד יונה יהב. הוא האחראי לכל הרשלנות והברדק בעיריית חיפה. הוא הראש הוא האחראי. בהצלחה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר