כלב מת (צילום אילוסטרציה: tverkhovinets/depositphotos.com)
כלב מת (צילום אילוסטרציה: tverkhovinets/depositphotos.com)

מי הורג את הכלבים והחתולים במושב גבע כרמל?

תושבים בגבע כרמל טוענים שגורם עלום מרעיל למוות את הכלבים ואת החתולים במושב, ואף הגישו תלונה במשטרת זכרון יעקב, אך הווטרינר של המועצה האזורית חוף הכרמל ממליץ להתאזר בסבלנות עד לקבלת תוצאות חקירת המשטרה. ניר אדרי, תושב גבע כרמל: "זו התעללות בבעלי חיים, חייבים לשים לזה סוף"

פורסם בתאריך: 23.7.24 13:47

בשבועות האחרונות מתלוננים תושבי גבע כרמל במועצה האזורית חוף הכרמל על כך שגורם עלום מרעיל למוות את הכלבים ואת החתולים במושב, ואף הגישו תלונה במשטרת זכרון יעקב. לטענתם של התושבים, לפני שבועות אחדים החלו להופיע פרסומים בקבוצת הקהילנט של המושב על כך שבעלי חיים מורעלים ומתים.

"עד כה הורעלו ארבעה כלבים ושני חתולים", מספר ניר אדרי מגבע כרמל שנמצא בקשר ישיר עם אגודת צער בעלי חיים, "במשך תקופה ארוכה היו תלונות מאנשים שעושים הליכות על כלבים משוטטים, וכנראה מישהו החליט לקחת את הטיפול לידיו ולהרעיל את בעלי החיים. באחד מהמקרים הגיע אדם הביתה וראה את הכלב שלו גוסס. הוא לקח אותו לווטרינר, שם עשו לו הקאה מאולצת וגילו שהוא אכל משהו רעיל. רק במזל הוא נשאר בחיים. במקרה אחר נמצאה נקניקייה מרוחה בזרחן על הדשא. היה גם מקרה כואב במיוחד כשאמא גילתה שהרגו את הכלב של בנה הקטן שהיה קשור אליו מאוד והוא כל הזמן שואל איפה הוא".

לדבריו של אדרי, החשש הוא מההשלכות: "צריך להבין שמדובר בחופש הגדול, הילדים מסתובבים בחוץ, ואחד מהם עלול להכניס משהו לפה. זה יכול גם לפגוע בבעלי חיים אחרים שמסתובבים במושב. זו התעללות בבעלי חיים, וחייבים לשים לזה סוף".

תושבים אחרים מתלוננים על כך שחתולי הרחוב נעלמו ועל ריח חריף ולא נעים ברחבי המושב.

יו"ר גבע כרמל אלי רודיטי: "הנושא נמצא בבדיקה, ובשלב זה אין שום ממצא שמוכיח שהכלבים והחתולים הורעלו. היו כמה מקרים שונים בחודש האחרון, ולנוכח ריבוי המקרים החלטנו לבדוק את הנושא. אנחנו ממתינים לתשובתם של וטרינר המועצה ושל ומשטרת ישראל".

 

 

הווטרינר של המועצה האזורית חוף הכרמל ד"ר איתי בר שי: "חשוב לדייק בעובדות. מדובר במקרה של שלושה כלבים שככל הנראה הורעלו ואחד מהם לא שרד, ושל שתי חתולות שהורעלו ומתו. הכלב והחתולות שייכים לאותם הבעלים. שני הכלבים שלפי החשד אכלו את החומר הנגוע עברו טיפול וטרינרי ויצאו מכלל סכנה. הנושא נמצא בחקירה משטרתית, וכרופא של המועצה אני מקווה שהמשטרה תמצא מי עשה זאת. חשוב להבין שבשלב זה אין אף גורם שאפשר להצביע עליו שעשה זאת בזדון, אבל זה נראה כמו הרעלה, לפחות לפי התסמינים שראיתי".

ובתוך כך, תלונות דומות על הרעלת כלבים הגיעו גם מתושבים ממושב כרם מהר"ל, שם הורעלו לאחרונה שלוש כלבות, שתיים מהן ברחוב השמורה. אחת מהכלבות מתה, והשתיים האחרות הצליחו לשרוד.

"לפני כחודש וחצי חזרנו בשעות הערב הביתה, והכלבה באה לקראתנו ואחרי כמה דקות התחילה לפרכס", מספרת תושבת כרם מהר"ל, "תוך זמן קצר זה החמיר מאוד. במשך כמה ימים נלחמנו עליה אבל היא לא יצאה מזה. כעבור יומיים זה קרה גם לכלבה של השכנים שלנו שסבלה מאותם תסמינים והצליחה לשרוד. אני יודעת על מקרה נוסף של כלבה שהיו לה תסמינים קלים של הרעלה".

לדבריה, בכרם מהר"ל מדובר בתופעה מוכרת: "לפני כמה שנים הרעלת כלבים במושב היתה דבר שחוזר על עצמו, ויותר מעשרה כלבים הורעלו, ובהם גם כלבה שלנו. הפעם לא הצלחנו להוכיח שהיא הורעלה. היא פרכסה ונפלה על הרצפה, ובעלי לקח אותה מהר לווטרינר בשפיה, והצליחו להציל אותה. זה עלה לנו 10,000 שקל, אבל לשמחתנו זה נגמר רק בכסף".

את בטוחה שהכלבה הורעלה?

"כן, חד משמעית. אחרי שטיפת קיבה וטיפול היא יצאה מזה, ובאותו שבוע זה קרה גם לכלבה של השכנים שהורעלה וסבלה מאותם תסמינים של מצוקה, פרכוסים והתדרדרות מהירה. הגשנו תלונה במשטרה, אבל אמרו לנו שבגלל שאין לנו הוכחות ולא יודעים מי פיזר את הרעל, אין מה לעשות".

 

תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בשכירות במושב, אצל המשכירה שרה ל., שהיה לה בנחלה מתקן להבחלת (הבשלה) בננות,
    הייתה דורשת מה'תאיילנדים' שישרפו את שקיות הניילון המאסיביות (אלו העוטפות את אשכולות הבננות) בחצר המשותפת ונושקת למבנה המגורים המושכרים, כך שכנגד חוק הגנת הסביבה, באופן לא חוקי ורשלני, בתוך פח-מתכתי מאולתר, מול החלון שלנו…
    היו מיתמרים ענני העשן הכימיקאלי הסמיכים, ואף נעים וחודרים לתוך דירות השוכרים בהתאם למשבי הרוח…
    מי יודע אם מחלות הסרטן בהן זכינו לימים, לא נגרמו ממעשה לא חוקי, לא מוסרי, הפוגעני הזה…
    האשה הבזוייה הזו, גם גבתה ברמאות מיסי מושב בגובה כפול (בחוזה נכתב תשלום עבור ההשכרה , ובנוסף, תשלום מיסים הנדרשים להעברה לוועד)…
    כשיתחוור הדבר בדיעבד, או-אז אל מול דרישת ההחזר, לא רק שהיא לא התביישה אלא העידה על עצמה "אני נוכלת", אכן כאחרונת הנוכלים.
    כלומר, כבר נתקלנו באנשים מנוכרים ורעים לסביבתם ולאדם במושב זה. כמובן שלא כולם…

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר