תרומה נדיבה של יעקב שחר, הבעלים של מועדון הכדורגל מכבי חיפה, סייעה לשבט צופי הים לחזור לפעילות ימית. התרומה כללה מנוע וציוד נוסף לסירת הליווי והאבטחה של השבט.
בכל יציאה לים של החניכים מהשבט, אם זה בסירות המפרש, בקיאקים או בכלי שיט אחרים, הם מלווים על ידי סירת מנוע שאותה מוביל רכז הבטיחות של השבט. ללא סירת המנוע הפעילות הימית מופסקת. לרוע מזלם של החניכים והמדריכים, המנוע הישן ששימש את סירת המנוע של השבט הושבת במהלך שנת הפעילות, והדבר הקשה מאוד על היציאה לים, אילץ את המדריכים לאלתר פתרונות נקודתיים כמו השאלת סירת מנוע ממועדוני שיט בסביבה, ולעתים אף הוביל לביטול הפעילות.
לאחר שהשבט נקלע למצוקה פנה אחד מהורי החניכים לשחר שנענה ברצון לסייע לצופים. יצוין שהשבט נתמך על ידי העירייה כחלק מתמיכתה בתנועת הצופים, אך מדובר בסכומים שאינם מאפשרים לקנות ציוד ימי כמו סירה, מפרש או מנוע.
רכז ההדרכה של השבט נתיב סטרולוב: "התרומה הגיעה בזמן, ממש עם פתיחת שנת הפעילות. המנוע והציוד הנוסף שנתרם עולים סכום שלא היה בכוחותינו לגייס, גם לא מההורים. שחר הציל לנו את הפעילות".
לדבריו של סטרולוב, השנה יפעלו בשבט במהלך השבוע גם נערים עם צרכים מיוחדים ונוער בסיכון: "עכשיו, כשהמנוע כאן, לא תהיה לנו כל בעיה לעבוד איתם וכמובן שעם החניכים שלנו".
עד כמה חשובה היציאה לים בליווי סירת מנוע?
"זה תנאי בל יעבור. אנחנו מקפידים מאוד על הבטיחות בפעילות שלנו, ובמיוחד בים. כל החניכים והמדריכים לובשים חליפת הצלה לפני היציאה לים. בכל סירה יש מפקד ולפעמים גם סגן מפקד, וכמובן יש סירת מנוע שמשייטת בין סירות המפרש. בסירה יש מכשיר קשר, כך שאנחנו מסוגלים לתת מענה מיידי ואם צריך גם להזעיק עזרה".
השנה, אומר סטרולוב, יעבור השבט את רף 200 החניכים, ובגלל המספר המצומצם של כלי שיט – כ-20 סירות בלבד – פוצלה לראשונה הפעילות: "אנחנו רוצים לתת מענה אישי לכל חניך, ולכן קבענו שתלמידי כיתות ה' ו-ו' יפעלו בימים שלישי ושישי, ומכיתות ז' הפעילות תתקיים בימים שלישי ושבת".
איתי
כסף לכדורגל זורקים בשפע. ועל השייט מתקמצנים.
חוסר הגיון משווע
השייט וצופי ים בפרט תורמים לנוער ערכים אדירים.
בושה וחרפה