יונה יהב באירוע של הקונסוליה הצרפתית (צילום: מתוך דף הפייסבוק של יונה יהב)
יונה יהב באירוע של הקונסוליה הצרפתית (צילום: מתוך דף הפייסבוק של יונה יהב)

צפו: יהב קורא לצרפת להוביל להסכם בין ישראל לחזבאללה

באירוע לרגל חגיגות יום הבסטיליה שקיימה הקונסוליה הצרפתית במושבה הגרמנית פנה ראש העיר לשגריר ולקונסול הצרפתים וביקש: "אנחנו זקוקים לעזרתכם כדי להגיע להסכם בצפון. בבקשה, עשו את העבודה. אתם יכולים לעשות זאת, אני לא יכול"

פורסם בתאריך: 14.7.24 11:33

ראש העיר יונה יהב קורא לממשלת צרפת להוביל להסכם בין ישראל לחזבאללה. יהב הוזמן לנאום באירוע לרגל חגיגות יום הבסטיליה – יום העצמאות של צרפת שמצוין היום (ראשון) – שקיימה הקונסוליה הצרפתית במושבה הגרמנית.

לנוכח יחסיה הטובים של צרפת עם לבנון והשפעתה במדינה, דווח בשבועות האחרונים כי בצרפת מנסים להגיע להסדר בין ישראל לחזבאללה. כבר במאי דווח כי לבנון אינה מקבלת את המתווה של צרפת לרגיעה מכיוון שהיא מתנגדת להצבה מחדש של כוחות חזבאללה ולנסיגת כוחות רדואן מדרום המדינה. עם זאת, המגעים בין הצדדים נמשכו, וביוני דווח שהצרפתים מבקשים מישראל להגיע להפסקת אש קבועה בעזה, שכן המלחמה מול חמאס היא מכשול להגעה להסדר בצפון.

"זה כבוד ענק שהאירוע הזה מתבצע היום בישראל וכאן בחיפה", אמר יהב באירוע, "הם היו יכולים לבטל את זה בלי שום בעיה, ואף אחד לא היה מדבר. אני מצדיע להם ואוהב אותם מאוד. טיפחתי את היחסים עם צרפת, ועל זה גם קיבלתי את האות (אות לגיון הכבוד שניתן לו על ידי הסנאט הצרפתי, כאות הערכה על מנהיגותו במהלך ימי מלחמת לבנון השנייה ועל תרומתו לפיתוח קשרים תרבותיים וכלכליים בין חיפה לצרפת; ב"כ)".

 

 

בהמשך עבר יהב לנאום באנגלית ופנה לשגריר צרפת ולקונסול הצרפתי שהשתתפו באירוע: "כבוד גדול ועונג לארח אתכם כאן היום, במיוחד שמסביב יש אי שקט. אנחנו בעיצומה של מלחמה, ומלחמה לא קלה. יש מושג שכאשר הוא עולה בחדשות אנחנו יודעים שזה רע – 'הותר לפרסום'. זה אומר שמישהו נהרג. ומדובר באנשים צעירים, במשפחות צעירות. זה מטורף. אני יודע מה זה אומר כי נשאתי אשה כזאת (רבקה יהב היא אלמנת מלחמה; ב"כ)".

עוד אמר יהב: "אנחנו זקוקים לעזרתכם כדי להגיע להסכם בצפון. אני ראש העיר היחיד בארץ שניהל עיר גדולה במלחמה – מלחמת לבנון השנייה. אני יודע מה זה אומר, וכעת זה הרבה יותר קשה מכיוון שהטילים הם מודרניים יותר. והם מדברים על 4,000 טילים ביום. זה הרס של עיר כה יפה, העיר היחידה בעולם שמיישמת על בסיס יומי שלום מלא בין ערבים ליהודים כבר יותר מ-100 שנה – ואנחנו לא רוצים להרוס זאת. אז בבקשה, עשו את העבודה. אתם יכולים לעשות זאת, אני לא יכול".

 

 

תגובות

7 תגובות
7 תגובות
  1. חיפאי כועס

    יהב תנקה את העיר! חיפה מלאת אשפה, קח מטאטא ותתחיל לנקות. בשביל מה אני משלם לך ארנונה כל כך גבוהה ומממן לך את המשכורת?

  2. בן-אל תבורי

    אלור… קס קס פס לבה???
    אולי כדאי להתחיל לצבוע ולסמן כבישים ומדרכות קודם?

  3. חייבים ראש עיר אחר, זה מביך כבר

    כמי שהיה בארוע נדהמתי ונדהמו כולם כשראש העיר החל להלל ולשבח את עצמו ואת פועלו הרב
    בזכותו קיבל מדליה מסרקוזי. זה היה ממש מביך – הוא פשוט חשב שהארוע הזה לכבודו.
    תקשיבו זה יותר גרוע מביידן הסנילי זה נרקסיזם קיצוני

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר