ג'אקי ואקים
ג'אקי ואקים

ואקים יקים את המינהלת לפארק התעסוקה והמסחר בצ'ק פוסט

אחרי עיכוב של חמש שנים, המהלך להקמת פארק התעסוקה והמסחר הענק בצ'ק פוסט, שלו שותפות העיריות חיפה ונשר והמועצה האזורית זבולון, יוצא לדרך. ג'אקי ואקים, שמונה לפרויקטור שיקים את המינהלת לפארק: "מעריך שתוך חצי שנה נצא לשיווק הקרקעות למתחמים לוגיסטיים ולמשרדים"

פורסם בתאריך: 11.7.24 13:43

ג'אקי ואקים, לשעבר גזבר עיריית חיפה, מונה לתפקיד הפרויקטור שיקים את המינהלת לפארק התעסוקה והמסחר הענק אשר מתוכנן לקום בצ'ק פוסט. זהו צעד משמעותי להקמת המינהלת שבה שותפות עיריות חיפה ונשר והמועצה האזורית זבולון.

הפארק המתוכנן מבוסס על תוכנית מכ/777 להקמת פארק תעסוקה ומסחר מדרום לאזור התעסוקה הקיים, שבין שדרות ההסתדרות וכביש 75, והוא משתרע על פני שטח של 2934 דונם, כאשר 710 דונם מהם נמצאים באזור הצ'ק פוסט. התוכנית כוללת גם שטחים לפארק ציבורי ולשטחי ספורט ונופש כחלק מפארק מטרופוליני קישון, וכיכר עירונית עם בתי קפה.

באוקטובר 2018 נתן יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה איתמר בן דוד תוקף לתוכנית, כאשר אחד מהתנאים למתן היתר בנייה יהיה "קיום גוף שבאחריותו ניהול כל ההיבטים התפעוליים והביצועיים של אזור התעסוקה והפארק בתחום התוכנית". גוף זה, כלומר המינהלת, ינהל את המתחם ואת פיתוחו, ויהיה אחראי על תוכנית הבינוי והפיתוח ועל קידום הפרויקטים בו עוד לפני העברתו לידיהן של הרשויות המקומיות. בהנהלת המינהלת יהיו שלושה נציגים מעיריית חיפה, שלושה נציגים מעיריית נשר ונציג אחד מהמועצה האזורית זבולון.

 

 

ואקים מועסק זה כשנתיים בחברה הכלכלית נשר – הגורם המתפעל של הפרויקט – כיועץ לקידום התוכנית. עד עתה היה עיכוב בהקמתה של המינהלת, אך כעת נתנה עיריית חיפה את הסכמתה למינויו של ואקים כפרויקטור.

ואקים: "זה הפרויקט הלוגיסטי הכי גדול בשנים הקרובות. בשנתיים האחרונות קידמה עיריית נשר את התכנון המפורט ביחד עם רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), ואני מעריך שתוך חצי שנה נצא לשיווק הקרקעות למתחמים לוגיסטיים ולמשרדים – מאות דונמים במקום הכי טוב ללוגיסטיקה. כבר בימים הקרובים נקים את המינהלת".

ראש העיר נשר רועי לוי: "כגזבר עיריית חיפה הוביל ואקים את תוכנית מכ/777, והוא בקיא בה לפרטי פרטים. אנחנו מקווים שהוא ימנף את הפרויקט ויקים את המינהלת כמה שיותר מהר כדי שנוכל להוציא את הפרויקט אל הפועל אחרי עיכוב של חמש שנים, ולהתחיל לייצר הכנסות לרשויות המקומיות. אנחנו נמצאים בתיאומים אחרונים מול רמ"י לפני יציאה למכרז לתשתיות".

 

תגובות

5 תגובות
5 תגובות
  1. ג'נגו

    כזכור התכנית הוכנה על מנת להענות לבקשת "איקאה" מעירית חיפה, לאתר עבורה מקום לחנות במפרץ חיפה. המזל שלהם ושלנו כי עירית קרית אתא היתה יעילה יותר.
    סהכ זה מיקום מצויין, בין מכון הטיהור לביוב לתחנת טרנספורמטורים ענקית של חברת החשמל. גם הקרקע מעט מזוהמת ולכן ניתנה תוספת קטנה לזכויות הבניה, אבל הריח… הריח…

  2. חחח

    היועץ שנחשד בפלילים במכרזי מטרונית ויונה אץ רץ והתחנן לסגור לו אותם כי אוי אוי הוא צריך את החמולה הזו… מי זוכר?

  3. עייע

    השחיתות חוגגת ואקים היה צריך להיות במשפט אלמלא היו לי קשרים

  4. סמי

    גם עם עבר פלילי וגם מושחת
    במקומו אפשר לשים קצין צה"ל שעשה כמה חודשים של מילואים ואיבד את מקום העבודה שלו
    מספיק להתחנף לערבים ולתת להם תפקידים בזמן שהם לא עושים צבא ומצחקקים על כל פיגוע או פגיעה בחיילי צה"ל !

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר