-->
גלי עשת בזק בהפגנה (צילום: מחאת העם חיפה)
גלי עשת בזק בהפגנה (צילום: מחאת העם חיפה)

ראשי המחאה ליהב: "רסן את המשטרה בהפגנות במושבה"

על רקע ההפגנות של המגזר הערבי להפסקת המלחמה שמתקיימות בשדרות בן גוריון, גלי עשת בזק, מראשי מחאת העם בחיפה, קוראת לראש העיר לפעול לעצירת האלימות המשטרתית שמופעלת לטענתה בהפגנות. עשת בזק: "אין שם הסתה לטרור"

פורסם בתאריך: 7.7.24 10:12

גלי עשת בזק, מראשי מחאת העם בחיפה, קוראת לראש העיר יונה יהב לפעול לעצירת האלימות המשטרתית שמופעלת לטענתה בהפגנות הפרו פלסטיניות שמתקיימות בשדרות בן גוריון במושבה הגרמנית. את הדברים אמרה עשת בזק אתמול (שבת) בנאומה בהפגנה נגד הממשלה שהתקיימה בצומת חורב.

בשיחה עם "כלבו – חיפה והקריות" אמרה עשת בזק: "למרות שההפגנה שם היתה לגיטימית ורגועה מאוד, המשטרה עשתה מעצרים בלי עילה, התנהגה באלימות קשה וקרעה שלטים מידיים של מפגינים. אז פניתי ליהב ואמרתי 'אתה נבחרת על הטיקט הליברלי, אבל לפני כמה שבועות אמרת שלא תאפשר הפגנות 'כאלו' בחיפה. לא ברור למה התכוונת ב'כאלו' כי הן הפגנות לגיטימיות לגמרי והן של תושבי חיפה ולא של אנשים מבחוץ שבאו לעשות בלגן. באמירה הזאת נתת רוח גבית לאלימות המשטרתית, ומחאת העם מצפה ממך לקיים את הבטחת הבחירות שלך – לשמור על העיר הזו ליבלית ולאפשר לכולם למחות על העוולות של הממשלה, גם יהודים וגם ערבים. הם שותפים שלנו לדרך".

מה בעצם את מצפה מיהב?

"ראש עיר יודע לנהל את העיר שלו, ויהב עשה את זה הרבה שנים. אנחנו מצפים חד משמעית שהוא לא יאפשר למשטרה לנהוג באלימות כלפי מפגינים ערבים שעומדים ולא מפעילים שום אלימות".

גם אם זו הפגנה לא חוקית שלא קיבלה אישור?

"אין דבר כזה הפגנה לא חוקית. הפגנה צריכה אישור בתנאי שאתה משתמש בחשמל – הם לא השתמשו, או חוסם ציר באופן יזום – הם לא חסמו. הם לא עושים אף אחד מהדברים האלה. כל הפגנה היא חוקית, ומה שדורש אישור מהמשטרה זה לא ההפגנה אלא הקונסטרוקציות וכולי. הפגנה לא חוקית זו המצאה של ממשלת נתניהו".

אבל בהפגנות האלה יש קריאות נגד המדינה ונגד חיילי צה"ל.

"יש שם קריאות להפסקת המלחמה והזדהות עם הסבל של העם בעזה. הם לא קוראים אף פעם בעד טבח 7 באוקטובר. זה לא מה שהם עושים".

 

 

מההפגנה האחרונה יש סרטון שבה הם קוראים "ברוח ודם נפדה את פלסטין". זו קריאה להשמדת מדינת ישראל.

"זה בסדר גמור שאתה ואני נאהב או לא נאהב את הקריאות, השאלה אם הקריאות הן הסתה לטרור. אני חושבת שחובת ההוכחה היא קודם כל על המשטרה כי אין שם הסתה לטרור. לא קראו לפגוע באף אחד, להרביץ לאף אחד, להרוג אף אחד. למה, אני אוהבת את כל הקריאות של הפגנות הימין? 'שמאלנים בוגדים' זה בסדר? כי לא ראיתי שעושים משהו נגד זה. להיפך – את החבר'ה של 'שמאלנים בוגדים' מכניסים לישיבות של ועדות הכנסת מטעם הליכוד. אם רוצים להגיד שיש קריאה לא חוקית, בבקשה, יש בית משפט ויפנו אליו ויוכיחו".

בהפגנה נאמה גם סאלי עבד, יו"ר סיעת רוב העיר מהקואליציה של יהב. עבד תקפה את הממשלה ואמרה: "אנחנו נמצאים בתקופה חשוכה מאוד. תשעה חודשים של הרס והרג. מימדים בלתי נתפשים של אובדן אנושי והרגשה של חיים על סף תהום. תהום מוסרי, פוליטי, חברתי, כלכלי. המילה ביטחון הפכה למילה נרדפת להכרחיות של שליטה צבאית, אכזרית ואלימה על של מיליוני אנשים, של כיבוש ומצור. האשליה של ביטחון מובילה למלחמה עקובה מדם שגבתה וגובה מחיר בלתי אנושי בלתי ניתן להצדקה לאוכלוסייה האזרחית בעזה ולישראלים שממשיכים למות או לחיות בפחד בכל יום שהיא נמשכת".

עוד אמרה עבד: "בממשלה לא מעוניינים בחיים או בשלום, להם יש תוכניות אחרות לגמרי. כשרובנו מופקרים, הם מספחים אדמות, בונים התנחלויות, מקיימים כנסים ומדברים על הקמת יישובים חדשים בגוש קטיף ובדרום לבנון, שולחים חיילים להגן על מתנחלים שמציתים בתים של פלסטינים באש בגדה או שחוסמים שיירות סיוע לעזה. הם שולחים את המשטרה לעצור באלימות מחרידה מפגינים ערבים כדי לקדם חזון שבו הפלסטינים מדוכאים ומשועבדים, חזון שבו היהודים חיים בפחד נצחי מטרור ומנקמה, חזון שבו על שני העמים יחד נגזר לחיות על חרבם".

 

סאלי עבד בהפגנה (צילום: מחאת העם חיפה)

סאלי עבד בהפגנה (צילום: מחאת העם חיפה)

 

תגובות

12 תגובות
12 תגובות
  1. איליה

    ממתי אחראי ראש עיר כלשהו "לרסן את המשטרה" או בכלל לומר למשטרה איך לבצע את עבודתה?!
    דבר שני יש שם הסתה ברורה לטרור ולפגיעה בישראל

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    השמאל המופרע חשף את פרצופו האמיתי. חבירה למחבלים ותומכיהם. "מחאת העם" עאלק

  3. אליהו חכים חיפה.

    גברת המתלוננת על משטרת חיפה. 7/10 אין הגנה על תומכים ו או אנשים מזוהים עם חאמאס /נאצים/דאעש / טאליבן. אין הצדקה להפגנת הזדהות בוודאי בחיפה אשר גורמים נזק למסחר לבתי קפה מסעדות בציר ההפגנות אשר הם בעלי העסקים והעובדים אמורים למנוע את ההפגנות. ראיתי ביום ששי וגם סעדנו במסעדה בשדרות בג ״ אשר מסעדות ורחוב ריק ובוודאי ללא קהל אשר היה שנים. אין לגיטימציה להפגנות אחרי הזוועות 7/10. אין לבוא למר יהב לתמוך במפגינים אלא כן. למנוע הפגנות בחיפה בוודאי. מתפלא !!! עשר מקבלת במה בהפגנות בימי שבת בחורב.

  4. יעל

    העיקרון אולי בסדר, אבל שירבבת הרבה שקרים וחצאי אמיתות באמירות שלך

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    האשה הדוחה הזו היא הוכחה ששמאלנות הינה מחלת נפש חשוכת מרפא

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יא שקרניתתתת אישה דוחה! עוכרת ישראל!!!!
    אני זאת שעומדת עם דגל ישראל מולכם!!! בפנים שלכם!!!! אני ועוד הרבה אנשים שאוהבים את חיילי צה"ל ואת המדינה רואה ושומעת מה שאתם עושים שם!!! ואיך אתה מתנהגים לשוטרים וללוחמי מג"ב!!!!! יא בוגדים שקרנים מסריחים!!!!

  7. רונן

    עוד פתייה מנותקת מהמציאות שלא רוצה/מסוגלת להבין מה הכוונות האמיתיות של המפגינים.

  8. ח.א.רודף צדק.

    אני משתתף בפועל בהפגנות הנגד מול הערבים האלימים. הם מסיתים כנגד חיילי צה"ל, נגד השלטון , נגד הממסד.
    אין אמת בדברי המתלוננת השמאלית.
    כל הכבוד למשטרת ישראל הנוהגת האיפוק רב.

  9. רפול

    המטורללת עשת לא הבינה עדיין?! היא לא ראתה איל ב- 7.10 מחבלי חמאס שחטו "פעילות שלום" מטורללות כמוה?! הדבילית לא קולטת שהיא אידיוטית שימושית בידי מי שהיא מפגינה איתם – ואם תהיה להם הזדמנות אותה הם יישחטו ראשונה?! באמת לא מתאים לפזר אותם בכוח – לעצור ולהגיש כתבי אישום על הסתה!

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר