מחנה קיץ של הצופים
מחנה קיץ של הצופים

"620 שקל לשני לילות? מה, אנחנו משלמים על צימר?"

בסוף יולי יתקיימו מחנות הקיץ של הצופים, וההורים זועמים על המחירים הגבוהים למרות שהמחנות יהיו השנה מקוצרים. חניכים בכיתות ד'-ו' ישלמו 420 שקל ללילה אחד, חניכים בכיתות ז'-ח' ישלמו 750 שקל לשני לילות, וחניכים בכיתות ט'-י"ב ומדריכים ישלמו 620 שקל לשני לילות. על מה בדיוק?

פורסם בתאריך: 4.7.24 12:07

הורים לילדים בתנועת הצופים בחיפה זועמים על המחירים הגבוהים שגובה התנועה עבור מחנה הקיץ (מחנ"ק) שיהיה השנה קצר משמעותית מאשר בשנים עברו בשל המלחמה. חניכים בכיתות ד'-ו', שהמחנה שלהם יהיה בן לילה אחד ישלמו 420 שקל, חניכים בכיתות ז'-ח' ישלמו 750 שקל לשני לילות, חניכים בכיתות ט'-י"ב ישלמו 620 שקל לשני לילות, וגם המדריכים ישלמו 620 שקל לשני לילות. המחנה יתקיים ב-27-25 ביולי ביער נאות קדומים ליד מודיעין.

יצוין כי יש שבטים מחוץ לחיפה שבהם חניכים בכיתות חטיבת ביניים יוצאים לארבעה ימי מחנ"ק (שלושה לילות) ומשלמים 660 שקל, וחניכים בכיתות התיכון משלמים 840 שקל לחמישה ימים (ארבעה לילות).

כזכור לפני שנה, במחאה על המחירים הגבוהים של מחנות הקיץ של התנועה בכל הארץ, יצאו הורים בקריאה להחרים את המחנות, ובהמשך אף פתחו עצומה בנושא.

הורים ששוחחו עם "כלבו – חיפה והקריות" טוענים כי המחיר שדורשים הצופים הוא מופקע וכי בהשוואה למחיר ללילה ששילמו החניכים בשנה שעברה מדובר בעלייה משמעותית של מאות אחוזים. אחד מהם סיפר שבשנה שעברה הוא שילם עבור בתו 1,400 שקל ל-14 לילות – שמונה לילות מחנה קיץ ושישה לילות קורס מסכם לקראת שנת הדרכה – כלומר 100 שקל לילה, ואילו השנה המחיר הוא 310 שקל ללילה. ההורים כועסים מאוד על כך שתנועת הצופים לא מתחשבת במצב הביטחוני שגורם לבעיות כלכליות להורים רבים.

 

 

אם למדריכה באחד מהשבטים בחיפה: "620 שקל לשני לילות? מה, אנחנו משלמים על צימר? לא מספיק שהבת שלי נאלצת לצאת לימי עבודה ארוכים ומתישים כדי לבנות את התוכנית למחנה, ללא כל תמורה כמובן, אז עכשיו אני צריכה גם לשלם לצופים סכום חסר פרופורציה למה שהחניכים מקבלים. יוצא שאני משלמת 310 שקל ללילה בשק שינה ולארוחות של לחם עם שוקולד".

אב לתלמיד בכיתה ה': "אני מניח שהשנה הצופים יגידו שבגלל המלחמה הם שינו את את מיקום המחנה מצפת ליער הסוללים ועכשיו לנאות קדומים, וכל זה ברגע האחרון ויש הוצאות, אבל המלחמה נמשכת כבר המון זמן והיא משפיעה על כולנו גם בהיבט הכלכלי. אי אפשר לדרוש מההורים לשלם מחירים כאלו, זה לא לעניין".

אם לחניכה בכיתה ז': "אני לא מבינה, על מה בדיוק גובים יותר כסף? אמרו לנו שביטלו את מקלחות השדה, אז למה לשלם יותר?".

מתנועת הצופים נמסר בתגובה: "התנועה גיבשה מתווה מיוחד כדי לקיים את מפעלי הקיץ למרות מצב המלחמה הקיים. האילוצים בתקופה זו הם רבים, ולצדם נמשיך לעשות הכל כדי להעניק לחניכי התנועה חוויית קיץ מהנה וצופית ככל הניתן. עשינו כל מאמץ להשאיר את מחירי מחנות הקיץ נמוכים ככל האפשר ולסבסד את המחיר לחניכים מעוטי יכולת, חרף ההתייקרות הכוללת במשק, ובכלל זה מתן מחיר סמלי לילדי מפונים מהצפון ומהעוטף. עם זאת, לאור העובדה שמחנות הקיץ התקצרו במספר הימים אבל העלויות הקבועות של תפעול המחנה, ובהן הסעות ותשתיות יער, התייקרו, נאלצנו להתאים את המחירים למצב".

 

תגובות

12 תגובות
12 תגובות
  1. מדריך

    החיפאים ידועים כקמצנים. בכל הארץ אותם מחירים ואף אחד לא מתלונן. רק בחיפה המגעילה.

  2. הרבי מיעוטו

    מה הקשר לצימר?
    הייתי רוצה לראות אותה מוצאת צימר לשני לילות ב 620 שקלים…

  3. לאמור את האמת

    אין אחדות. אם ההורים מחליטים שהמחירים מופרזים, כל ההורים חייבים להחליט לא לשלם. יש הורים שיכולים ומשלמים ויש הורים במצוקה כספית שלא מקבלים גיבוי וכך כל הנושא הופך לפרסה.

  4. אמי

    ההורים החמודים מוזמנים לבדוק כמה עולים אוטובוסים, מאבטחים ואוכל לפי הדרישות הפסיכיות של משרד החינוך ואז ניראה איזה מחיר "זול" הם ישיגו

  5. 1

    בדור שלנו לא הלכנו גם בחינם למחנות האלה, וגם כשהאפשרות האחרת היתה להיות לבד כמעט בבית ספר שהפך חובה למוצרים על בולשיט כזה.
    היום ההורים רוצים להיפטר מהילדים הרבים שהם עושים בכל מחיר – אז ישלמו!
    יש הרבה הומלסים בחיפה שיכלו ללמד אותם חינם איך שורדים מחנות טבע בתנאים קשים, למה להם לא משלמים ומספקים כאן פרנסה, אה?!

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מסקנה שלי. צימר שלא נמצא באתר צימר 360 פשוט לא להאמין לתמונות וזה ממש לא קשור לעיר או אזור …

  7. מייקל

    יש לי 2 דירות אירוח ממוזגות בגליל עם מטבח חצר גדולה מיטות מפנקות בכל דירה 4 אנשים מחיר ללילה לדירה 350 ש"ח כלומר 80 ש"ח לאדם ללילה . בגלל שאתם מוכנים לשלם 400 ש"ח ללילה לילד אני מוכן לגבות מכם רק 200 ללילה לילד…

  8. בני

    לכל המגיבים,אתם מטומטמים, צופים זאת פעילות מסובסדת מהעיריות והמדינה כך היה כל השנים מאז הקורונה 0 ש"ח מועבר להנהגה הארצית. המחירים מופקעים ואפילו חצופים אפשר לומר, הילדים מתנדבים ההורים מתנדבים ימי מחנות שלמים בוטלו
    גם המדריכים משקיעים אלפי שקלים מכיסי ההורים כל חודש לממן את הפעליות השבועיות
    זהו תם עידן ,לסגור את הצופים ולפתוח חוגי טבע פרטיים

  9. גרינברגר מלכה

    ילדים בחיפה משלמים על ילדים במקומות אחרים שאין ידם משגת. כך זה היה תמיד. אני הייתי בצופים, וגם שתי הבנות שךי

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    על מה מה שלמים ? בכדאי לממן את הנהגת הצופים …. אני הפסקתי לממן אותם ….

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר