משתתפי קורס החילוץ וההצלה (צילום: אגף הביטחון עיריית חיפה)
משתתפי קורס החילוץ וההצלה (צילום: אגף הביטחון עיריית חיפה)

32 מתנדבים סיימו קורס חילוץ והצלה

צוותי החילוץ וההצלה, שמורכבים מגברים ומנשים ממגזרים שונים ומשכונות שונות, הוכשרו על ידי אנשי פיקוד העורף לחילוץ מהריסות של מבנים שהתמוטטו כתוצאה מאירועי מלחמה או מאסונות טבע

פורסם בתאריך: 4.7.24 09:25

32 מתנדבים סיימו השבוע קורס חילוץ והצלה (מחלץ 02) שאותו מקיים אגף הביטחון בעיריית חיפה בשיתוף עם פיקוד העורף. מטרת הקמתם של צוותי המתנדבים היא לתת סיוע ראשוני באירועי חירום, שבהם יידרש לחלץ נפגעים תחת הריסות מבנים.

מהעירייה נמסר כי צוותי החילוץ מוקמים על בסיס ניסיון שנצבר ברחבי העולם, המלמד כי ברוב המקרים שבהם נדרש חילוץ, הראשונים להגיע לזירה הם אלו אנשים שמתגוררים סמוך למקום האירוע, בעוד שהכוחות המקצועיים מגיעים בשלב מאוחר יותר. הצוותים, שמורכבים מגברים ומנשים ממגזרים שונים ומשכונות שונות, הוכשרו על ידי אנשי פיקוד העורף לחילוץ מהריסות של מבנים שהתמוטטו כתוצאה מאירועי מלחמה או מאסונות טבע.

 

 

הכשרת הצוות נמשכה שלושה ימים, כאשר היום הראשון הוקדש למידע עיוני על מצבי חירום, כללי התנהגות בחירום, הרס מבנים, היכרות עם גורמי הצלה וחירום ופעולות חילוץ בסיסיות. ביומיים הבאים עברו המתנדבים אימון מעשי שבמסגרתו הם למדו לתפעל ציוד חילוץ והשתתפו בתרגיל מסכם שבו הם דימו חילוץ של נפגעים רבים מתחת להריסות.

חברי הצוות יצטרפו ליחידת החילוץ וההצלה העירונית, שאותה הקים אגף הביטחון בשנת 2019 ואשר במסגרתו הוכשרו עד כה שני צוותי חילוץ, נוסף על מאות מתנדבים שעברו קורסי חילוץ ועזרה ראשונה בסיסיים (סע"ר, מחלץ 01).

 

תרגול בקורס החילוץ וההצלה (צילום: אגף הביטחון עיריית חיפה)

תרגול בקורס החילוץ וההצלה (צילום: אגף הביטחון עיריית חיפה)

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר