חזירי בר בחיפה (צילום: אביב מלכי)
חזירי בר בחיפה (צילום: אביב מלכי)

דוח החזירים: יותר המתות, יותר דיווחים, יותר הפיכות פחים

לפי דוח הפעילות של עיריית חיפה, בחודשים אפריל ומאי הומתו בירי 264 חזירי בר. לשם השוואה, בכל השנתיים הקודמות הומתו 363 חזירים. השכונות שמהן מגיעים רוב הדיווחים על חזירים הן הדר, נוה שאנן ואחוזה, והזינוק במספר הפיכות הפחים מוסבר בהיעדר אפקטיביות לאכיפה נגד מאכילים

פורסם בתאריך: 4.7.24 07:56

לראשונה מאז הבחירות, עיריית חיפה ורשות הטבע והגנים (רט"ג) פרסמו את דוח הפעילות בפרויקט לצמצום תופעת חזירי הבר לחודשים פברואר-מאי השנה.

מהפרק שעוסק בטיפול בחזירים סוררים עולה כי בחודשים אפריל ומאי הומתו באמצעות ירי 264 חזירי בר. לשם השוואה, בכל השנתיים הקודמות, עד לאפריל השנה, הומתו לאחר לכידה 363 חזירי בר.

במהלך חודש מאי התקבלו במוקד העירוני 813 דיווחים על הימצאות של חזירי בר, ולפי הדוח "זה היקף חודשי גדול מכל מה שתועד עד כה בחיפה מקיץ 2021". עוד מצוין בדוח כי "בחינה של כל הדיווחים בחודשים פברואר-מאי 2024 מלמדת על עלייה של יותר מ-30 אחוז בהיקף הדיווחים ביחס לשנה קודמת, ועל היקף דומה לזה של שנת 2022. הדבר מרמז על היקף נרחב מאוד של פעילות חזירים ברחובות חיפה בחורף ובאביב האחרונים, וייתכן שגם על רמת מודעות גבוהה של תושבי העיר בעקבות העצמה של הטיפול בחזירי בר סוררים".

בדוח מצוין עוד כי בחינה פרטנית של היקף הדיווחים לפי שכונות מלמדת על פעילות נרחבת של חזירים ברבות משכונות העיר, כאשר כשליש מהדיווחים מגיע משלוש שכונות – הדר, נוה שאנן ואחוזה. "היעדר מגמת שינוי בין החודשים בשכונות אלה ועלייה במספר הדיווחים מלמדים על שיעור פעילות נרחב שפעולות הממשק לא צמצמו אותו עד כה", נכתב בדוח.

 

 

נושא נוסף שבו מתמקד הדוח הוא הפחים ההפוכים. מהדוח עולה כי בחודש מאי נרשמו 255 אירועים של הפיכת פחים בשכונות הכרמל. מהשוואה לשנים קודמות עולה כי בחודשים פברואר-מאי 2024 נרשמו 647 אירועים, בחודשים המקבילים ב-2023 נרשמו 353 אירועים, ובפברואר-מאי 2022 נרשמו 75 אירועים בלבד. "הגידול הניכר בהיקף אירועי הפיכת פחים ביחס לשנים קודמות מרמז על עלייה משמעותית בעוצמת פעילות חזירים בשכונות העיר בתקופה זו ועל הקשר לזמינות המזון", צוין בדוח.

ההתפלגות של אירועי הפיכת פחים בשכונות מצביעה על כך שכשליש מהם התרחשו בשתי שכונות – דניה ואחוזה. "ייתכן שיש רמז להתייצבות בהיקף הפיכת הפחים באפריל ובמאי, שניתן לשייכו לממשק שהוחל בביצועו, שכלל חיזוק בהיקף ההמתה של פרטים סוררים שהחל ב-21 לאפריל", נכתב בדוח.

כמו כן צוין בדוח כי חלה עלייה בהיקף הקונפליקט עם החזירים בחיפה. בהקשר זה ניכר גידול משמעותי בהיקף אירועי הפיכת פחים, אם כי ניכרת התייצבות בהפיכת פחים בחודשים אפריל-מאי 2024 לאחר שהורחב הטיפול בחזירים סוררים. כמו כן נרשמה עלייה משמעותית בהיקף התלונות למוקד העירוני אך לא חל שינוי בהיקף פעילות האכיפה. המסקנה העולה מכך, לפי הדוח, היא כי "ייתכן שהאפקטיביות שלה (של האכיפה; ב"כ) אינה מספקת נגד חלק מהמאכילים".

בסיכום הדוח מודגש כי "החודשיים הראשונים מתוך ארבעת החודשים המסוכמים בדוח זה שייכים לסוף עונת החורף, שהיא ראשית עונת ההמלטות ובה הפעילות מצומצמת יותר. למרות זאת, היקף הפעילות בארבעת החודשים האחרונים הוא נרחב מהמוכר בשנים קודמות באותה עונה, כאשר ניכרת עליה בפעילות החזירים בשכונות, תוך התגברות הקונפליקט, בשים לב להתייצבות בחודשים אפריל ומאי. הדבר מלמד שנדרש להמשיך באופן עקבי בביצוע הפעולות הנלוות והמשלימות לצד המשך הטיפול בחזירים סוררים".

 

תגובות

14 תגובות
14 תגובות
  1. שלום

    בתור חיפאי, מרגישים שינוי משמעותי לטובה,אבל במידה ולא יחשבו על בעיית האשפה,זה יחזור בגדול,כרגע בחיפה יש הרבה מקומות שהפחים לא מספיק מאובטחים.

  2. יוסי

    יונה יהב יזכר לעד כמחסל החזירים הגדול. מכל עשרות השנים שלו כראש עיר זה ההישג הכי גדול שלו. מעשיו לא צריך יותר לומר יונה ארנונה אלא יונה והחזירים.

  3. סילבי

    בשכונות ק אליעזר רחוב רוטשילד שי עגנון קדושי דמשק ואלנבי מי 101 עד107 יש עדיין מלא חזירי. בר מאוד מפחעד להיסתובב וגם ברחוב סחלב מספר 20 יש מלא מלא. סכנה נפשות

  4. חיפאי

    מרגישים שיפור ברחובות. ברור שהעלייה בדיווחים נובעת ממודעות התושבים שכעת יש אוזן קשבת לתלונות וטיפול ממשי בשטח.
    חייבים ללחזק האכיפה נגד מאכילי החזירים ולטפל בתופעת הפחים ההפוכים.

  5. סילבי

    עדיין לא מספיק מטוםל. ק אליעזר מלאה וגם רחובות. שי עגנון אלנבי קדושי דמשק רוטשילד תל אביב ובכרמל רחובzlסחלב ואמנון ותמר שכונה גבעת זמר מפחיד מאוד

  6. אמנון

    יש שיפור בורדיה. אני מבצע באופן קבוע הליכה לילית בשכונה. בשבועיים האחרונים השטח נקי. לפני כן, לא היתה פעם אחת שלא נתקלתי בחזיר.

  7. יפת

    המספרים לא משקרים. יותר המתות- בשני סדרי גודל- יותר תלונות. אפילו בטווח הזמן המיידי אין שיפור. מנסיונות שנערכו בהיקף נרחב במקומות אחרים בעולם- השיא עוד לפנינו. המתה היא טקטיקה מפוקפקת ואסטרטגיה גרועה, גרועה אפילו מחוסר מעש. אני כמובן מסייג- כל שיטת פעולה חדשה ראויה לתקופת ניסיון.
    בטבעון בעיית החזירים פחות-או-יותר נפתרה- ללא המתה! יש גם שיטות אחרות.

  8. אירית

    שיפור כדול במרעז הכרמל. ב-23 פדוט לא רשמו דיווחים. ניהלנו רישום מקביל ןיצא לנו פי 3. פנינו לעיריה וקבלנו מכתב כללי שלא התייחס לאי תקינות המספר אצלם

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רק כדור בראש בלי שום רחמים. למצקצקים ולרחמנים, קחו את החזירים לבתיכם ותטפלו בהם אצלכם בבית / בגינה או בחצר הפרטית שלכם.

  10. צפוני

    כל הכבוד על ניקוי החזירים מהשטח אבל זה לא מספיק, צריך היה לחסל 3000 חזירים ולא רק 300.

  11. חיפאי שמחכה לראש עיר ישר

    אם כל המומחים אומרים שלירות בחזירים לא יעזור לא מפתיע שלירות בחזירים לא עוזר.
    יהב עשה פה צעד פופוליסטי שלא ישפר את המצב, רק ישדר מצג של טיפול. העיקר שנבחר להיות ראש עיר. עצוב שנתקענו איתו שוב.

  12. דוד

    חדרתם להם לטריטוריית המחייה ועכשיו אתם הורגים אותם בגלל שהם מחפשים אוכל להישרדות. אפשר ללכוד ולהעביר למקומות עם תנאי מחייה מתאימים להם.

  13. אאא

    רמת הנשיא יש שיפור ועוד איך. לא ראיתי חזיר כבר שבועיים והייתי רואה כל יומיים לפחות.
    כל הכבוד ליונה יהב. המשך כך! ושכל המתייפיפים ילכו לחפש!

  14. אלון

    רוב אלה שכתובים בעד החזירים לא גרים בחיפה בכלל הם באים מקבוצות עד הכלוב האחרון.
    מי שמדווח על שיפור זה תושבי העיר .זה יקח עוד זמן אבל בסוף זה יצליח

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר