חניון החוף השקט (צילום: נמרוד אשכנזי)
חניון החוף השקט (צילום: נמרוד אשכנזי)

בעקבות הפרסום ב"כלבו": הוזל המחיר בחניון ליד רמב"ם

מחיר החניה בחניון החוף השקט הוזל היום ב-20 אחוז לאחר הפרסום בתחילת השבוע ב"כלבו - חיפה והקריות" שהוביל לביקורת ציבורית נרחבת. כעת שעת החניה הראשונה תעלה 40 שקל במקום 50 שקל קודם לכן, ותהיה הוזלה נוספת בסופי השבוע

פורסם בתאריך: 3.7.24 16:27

מחיר החניה בחניון החוף השקט שסמוך לקריה הרפואית רמב"ם הוזל היום (רביעי) ב-20 אחוז, וזאת לאחר הפרסום ב"כלבו – חיפה והקריות" על עלייה חדה במחיר שהוביל לביקורת ציבורית נרחבת. כעת שעת החניה הראשונה עולה 40 שקל במקום 50 קודם לכן, ובסופי השבוע יעמוד המחיר על 30 שקל. מחברת מפעלי ים שמנהלת את החניון נמסר כי היא "נעתרה לרחשי הציבור בעקבות פניית 'כלבו' ולבקשת מנכ"ל חברת נמלי ישראל טיקו גדות".

מפעלי ים מפעילה כבר שנים ארוכות את החניון ואת החוף שסמוך אליו בהתאם לזיכיון שניתן לה על ידי חברת נמלי ישראל (חנ"י), שהשטח נמצא בבעלותה. השטח מוחכר למפעלי ים, ובחנ"י מציינים כי בהסכם שנחתם מולה לפני שנים רבות אין התייחסות למחיר החניה ולא חלות עליה הגבלות בנושא.

מחיר החניה בחניון עלה ב-66 אחוז בשלוש השנים האחרונות. בשנת 2021 שעת החנייה הראשונה עלתה 30 שקל, והחודש היא הגיעה כאמור עד ל-50 שקל. החניון משרת בעיקר את באי בית החולים, ובשעות הבוקר משתרך תור ארוך של מכוניות בכניסה אליו. חניון בית החולים, שבו המחיר מפוקח ועומד על 20 שקל לשעה הראשונה, מתמלא בדרך כלל כבר בתחילת היום, כמו גם החניות המועטות בכחול-לבן באזור.

 

תעריף החניה בחוף השקט בתחילת השבוע (צילום: נמרוד אשכנזי)

תעריף החניה בחוף השקט בתחילת השבוע (צילום: נמרוד אשכנזי)

 

 

במשך השנים ניהלה החברה מאבקים מול עיריית חיפה ומול חנ"י, כשבשיאם איימה בשנה שעברה לסגור את החוף בשל תשלומים שלטענתה העירייה נמנעה מלהעביר לה ובגלל סירובה של העירייה לחתום על הסכם הפעלה מחייב וארוך טווח. בסוף השנה הקרובה עתיד להסתיים החוזה של החברה עם העירייה ועם חנ"י לאחר שנים ארוכות, ושטח החניון אמור לעמוד למכרז.

עם הפרסום על עליית המחירים בתחילת השבוע אמרו במפעלי ים כי הם ישקלו בחיוב הוזלה שלהם, אך טענו כי המחיר שהם גובים תואם את המחיר המקובל בחניונים בעיר שסמוכים לבתי חולים. בבדיקה שערכנו מצאנו שעלות חניה יומית בחוף השקט (70 שקל) אכן נמוכה יותר מחניון מצפה אחוזה שליד המרכז הרפואי כרמל (90 שקל) ומעלות החניה היומית האסטרונומית בחניון בית הרופא שליד המרכז הרפואי בני ציון (120 שקל), אך עם זאת, חניון החוף השקט עדיין יקר יותר בעלות שעת החניה הראשונה שעומדת על 30 שקל בשני החניונים האחרים.

גם בעיריית חיפה לא אהבו את ההתייקרות ומסרו כי "העירייה פועלת בכל האמצעים העומדים לרשותה במטרה להוריד את מחירי החניה במגרש שהוא מגרש פרטי. במסגרת זו פנתה העירייה לחנ"י שהעניקה את רשות השימוש במגרש בדרישה לפועל להוזלת מחירי החניה מול מפעילי המגרש".

 

מחירי החניה המעודכנים בחוף השקט באמצע השבוע

מחירי החניה המעודכנים בחוף השקט באמצע השבוע

 

מחירי החניה המעודכנים בחוף השקט בסופי השבוע

מחירי החניה המעודכנים בחוף השקט בסופי השבוע

 

תגובות

8 תגובות
8 תגובות
  1. מאיר

    חוצפה.
    חזירות.
    למה הם עושקים ??? כי הם יכולים ואף אחד לא פוצה פה.

  2. דני

    יש להלאים את מגרש החניה והחוף השקט ממפעלי ים החמסנים רודפי הבצע.

  3. ארז

    בכל עיר חוף אחרת בעולם מגרש על קו המים בלב העיר לא היה משמש חניון. היו בו טיילות, מרינה, חופי רחצה, מתקני משחקים, מתקני ספורט, גינה ציבורית
    רק בחיפה, במעט המקומות שיש לה בכלל גישה לחוף הים כמו בבת גלים וקרית חיים, הכל סובל מהזנחה פושעת ודונמים רבים על קו המים הופכים לחניון שיזוף רכבים

  4. דורין

    א. כלומר תלונות וסוג של מחאה כן עוזר. עובדה….

    לא שההורדה במחיר דרמטית אבל בכל זאת.

    ב. כנ'ל צריך לפעול לגבי המחירים האסטרונומים במינהרות הכרמל.

  5. שרית

    מנוולים.עושקים את הציבור.הרחוב לא שייך לאמא שלהם.הרחוב הוא שייך לציבור.תפסיקו כבר לגזול את הציבור..תיפחדו מבורא עולם

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מדינת חזירים ומושחתים… למה עיריה וגורמים ממשלתיים לא מפקחים על גזל ועושק!! מגעילים !

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר