עצים כרותים (צילום: VitalikRadko/depositphotos.com)
עצים כרותים (צילום: VitalikRadko/depositphotos.com)

83 בקשות לכריתת עצים – רק בחודש יוני

הסיבה לרוב בקשות הכריתה שהוגשו לפקיד היערות העירוני היא לצורך בנייה, ומיעוטן הן בשל מות עץ ובגלל בעיות בטיחות. על חלק מהבקשות שהוגשו בחודשים מאי ויוני יכול עדיין הציבור לערער בפני פקיד היערות, אך על חלקן מועד הערעור פג

פורסם בתאריך: 2.7.24 11:09

בקשות לכריתה של לא פחות מ-83 עצים במרחב הציבורי בעיר הוגשו לפקיד היערות העירוני רק בחודש יוני – כך עולה מפרסומים של עיריית חיפה לגבי העצים שמיועדים לכריתה. ברשימת המבקשים מופיעה גם העירייה עצמה. על חלק מהבקשות שהוגשו בחודשים מאי ויוני יכול עדיין הציבור לערער בפני פקיד היערות, אך על חלקם תאריך הערעור פג.

הסיבה לרוב בקשות הכריתה היא לצורך בנייה, ומיעוטן הן בשל מות עץ ובגלל בעיות בטיחות. בין העצים שלגביהם הוגשה בקשת כריתה מצויים אורן ירושלים, אורן קפריסאי, דקל וושינגטון, דקל מצוי, תפוז, זית אירופי, צפצפה, ברוש, אקליפטוס, מימוזה, חרוב, כליל החורש, תות לבן, אלון מצוי, פלפלון דמוי אלה ואזדרכת. הרחובות שבהם מתכוננת כריתה הם שדרות הצבי ושוהם (מרכז הכרמל), מעיין, מרגלית, הירקון ושדרות מוריה (אחוזה), הרב מימון, טרומפלדור וגדליהו (נוה שאנן), ד'יזרעלי, סמולנסקין ואידר (חורב), ולנברג (רמת אשכול), התורן (עין הים), חסידי אומות העולם (רמת אלון), האג (דניה) וחנה סנש (רמת הדר).

מהרשימה שפרסם פקיד היערות עולה כי משנת 2019 ועד היום הוגשו לעיריית חיפה 1,635 בקשות לכריתה של עצים ברחבי העיר. יצוין שתושבים שערעורם נדחה על ידי פקיד היערות העירוני רשאים לערער תוך שבועיים מקבלת ההחלטה לפקיד היערות הממשלתי.

 

 

בהתייחסות לנושא באתר העירייה נכתב: "ברחבי העיר נטועים עשרות אלפי עצים מסוגים שונים. העצים בכל רחבי הארץ הם מוגנים לפי פקודת היערות. על פי חוק עזר עירוני עקירת עצים משנת 1978, חל איסור מוחלט לכרות ו/או לעקור עצים ללא קבלת היתר מפקיד היערות. החוק חל הן על עצים הצומחים בשטחים עירוניים והן בשטחים פרטיים. ראש מינהל התפעול הוסמך לשמש פקיד היערות של העיר. עצים הגדלים בסביבה עירונית, שמאופיינת בבנייה רבה ובפיתוח מואץ, חשופים לפגיעה בהתפתחותם, בנופם, בשורשיהם ובענפיהם. כחלק מהשמירה על הנוף ועל איכות הסביבה נוטעת העירייה עצים חדשים במרחב הציבורי ומטפלת בהם כדי למנוע פגיעה אפשרית. אנו רואים חשיבות רבה במניעת כריתתם של עצים קיימים ובמניעת פגיעה בעצים במהלך עבודות פיתוח ובנייה".

בעירייה גם מדגישים כי יש מקרים שבהם מוסמך פקיד היערות העירוני להתיר כריתה או העתקה של עצים: "עץ מסוכן אחרי מיצוי אפשרויות התמיכה בו, עץ מנוון וחולה באופן שלא ניתן לשקמו, ועצים שנמצאים בתוואי עבודות פיתוח". עוד מדגישים בעירייה כי כל פנייה נבחנת לגופה.

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. רחובות של עצים

    רק בשנת 2023 הגישו בקשות לכריתת 1515 עצים!! כיון שכל רישיון יכול לכלול כריתה של יותר מעץ אחד אין משמעות לכמות הבקשות אלא לכמות העצים בבקשות…
    הצטרפו לפעילות נאמני העצים לשמירה על העצים וקידום היער העירוני.
    מורן עמותת רחובות של עצים.
    חפשו ״רחובות של עצים״ בפייסבוק

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר