משה פייגלין (צילום: לע"מ)
משה פייגלין (צילום: לע"מ)

הערבים והשמאל זועמים: פייגלין ירצה בחיפה

סגן יו"ר הכנסת לשעבר משה פייגלין ירצה היום במרכז תרבות דתי בנוה שאנן. סלים עבאס מארגון הגוש נגד הכיבוש כינה את פייגלין "יודונאצי" ופנה ליונה יהב בדרישה לבטל את האירוע. פייגלין בתגובה: "אצלם דמוקרטיה משמעה השתקה לטיעון שכנגד במקום להתמודד איתו"

פורסם בתאריך: 30.6.24 07:54

הרצאה של סגן יו"ר הכנסת לשעבר משה פייגלין הערב (ראשון) בשעה 20:30 במרכז תרבות דתי בנוה שאנן מעוררת זעם בארגוני השמאל במגזר הערבי בחיפה. ההרצאה תעסוק בנושא "כמה פעמים נכבוש עוד את עזה?", ובשמאל מתארגנים בניסיון למנוע את קיומה של ההרצאה.

סלים עבאס מארגון הגוש נגד הכיבוש פרסם בדף הפייסבוק שלו פוסט ביקורתי נוקב נגד ראש העיר יונה יהב: "לאט לאט הפשיסטים משתלטים גם על המרחב הציבורי/עירוני בחיפה, וזה הולך מתחת אפם של יהב, הייעוץ המשפטי וכל הליברלים במרכז המפה הפוליטית בעיר. ברגע שראש העיר ממשיך בהתבטאויותיו נגד מתנגדי המלחמה הארורה בעירו וברגע שהוא מנסה לסתום פיות של הרבה פעילי שלום שמאמינים בשותפות ערבית-יהודית ובחיים משותפים, דבר שמוביל לשלילת חופש הביטוי בעיר 'ליברלית' כמו חיפה, הוא ויועציו מעלימים עין מאירוח של מתנחבל יודונאצי במרחב עירוני שכל דעותיו הן הסתה לשנאת חינם ועידוד לרצח אזרחים פלסטינים חפים מפשע וגם בעד טרנספר האוכלוסייה הפלסטינית אזרחי המדינה, במקום להתנגד באומץ ולהגיד שאין מקום לפשיסטים בחיפה ובמוסדותיה ובמקום להוקיע אירוח כזה שמכתים את פרצופם של חיפה ושל מקבלי ההחלטות בעיר".

עוד כתב עבאס: "כנראה שיהב החליט להתעסק בעניינים שוליים והפקיד את ניהול העיר בידי יו"ר לשכתו הימני, שמנסה כל הזמן לקדם גם את פרויקט הגרעין התורני בעיר, תוך מתן הטבות שונות וגיבוי מלא בתקציבים שיכולים להיות מוקצבים לרווחת כל התושבים, ערבים ויהודים כאחד, ויותר גרוע – יהב מראה לכולנו שהוא מיישר קו עם מדיניות הממשלה הפשיסטית ומשרדיה, חוץ מתמיכתו במשטרה שהפכה להיות זרוע לאומנית בפיקוד השר הטרוריסט בן גביר".

עבאס פנה ליהב במכתב מטעם הגוש נגד הכיבוש, ותחת הכותרת "מחאה נחרצת נגד אירוחו של פייגלין בנוה שאנן" הוא דרש ממנו לבטל את ההרצאה: "ברגשות זעם עמוקים אנו פונים אליך בעקבות אירוע מתוכנן המהווה פגיעה קשה בערכי הדמוקרטיה, בזכויות האדם ובחיים המשותפים בעירנו. בצער רב נודע לנו כי הפוליטיקאי הקיצוני משה פייגלין יתארח במרכז קהילתי דתי בנוה שאנן. לא ייתכן שעיריית חיפה, עיר המהווה פסיפס אנושי ותרבותי עשיר, תיתן במה לדעותיו החשוכות והגזעניות של אדם זה".

 

 

עוד כתב עבאס כי "פייגלין ידוע בהתבטאויותיו המסיתות לשנאה ולאלימות, הן כלפי ערבים אזרחי ישראל והן כלפי פלסטינים. הוא תומך בגירוש פלסטינים מבתיהם, תוך שימוש במונחים גזעניים ומזעזעים. דעותיו הקיצוניות והאנטי דמוקרטיות פוגעות קשות ברגשותיהם של תושבים רבים בחיפה, יהודים וערבים כאחד, ומאיימות על המרקם העדין של חיינו המשותפים. עיר כמו חיפה, המתגאה בסובלנות ובקידום דו קיום, לא יכולה לאפשר אירוח שכזה. אסור לנו לתת לגיטימציה לדעות קיצוניות המסכנות את שלום הציבור ואת הערכים הבסיסיים של חברה דמוקרטית. אנו קוראים לך לבטל לאלתר את אירוחו של פייגלין. אל תאפשר לאדם זה לפגוע ברוח העיר, באחדותה ובערכים שהיא מייצגת. חיפה ראויה ליותר".

בשיחה עם "כלבו – חיפה והקריות" אמר עבאס: "הרזומה של פייגלין מוכר. הוא כבר לא מתנחל רגיל, הוא מתנחל שמסית לשנאת חינם, אין לו בעיה להגיד לרצוח פלסטינים והוא בעד טרנספר של פלסטינים תושבי המדינה. מה אנחנו צריכים בן אדם כזה בחיפה, בעיר משותפת? אם אנחנו שפויים ורוצים לשמור על המרקם הרגיש שיש לנו פה, לא צריך לארח אותו, לא בחיפה ולא במקום אחר. אם יהב לא יבטל את האירוע, אנחנו מתכננים משהו מול המרכז. אסור לתת לבן אדם כזה להגיע למרכז תרבות, אם כל הכבוד לחברים הדתיים שנמצאים שם בשכונה. לא מקובל על הדעת שהוא יבוא וידבר עם אנשים. כל מילה שיוצאת מפיו היא הסתה לשנאת האחר ולכל מה ששונה ממנו".

בתוך כך, יו"ר סיעת חד"ש במועצת העיר רג'א זעאתרה פנה ליועצת המשפטית לעירייה ימית קליין בבקשה שתבדוק את חוקיות האירוע. זעאתרה: "בעבר התערבה העירייה באירועים שקראו לשלום ולדיאלוג יהודי-ערבי. איך יתכן שמתקני העיריה ישמשו במה לקריאה לטרנפסר?".

פייגלין מסר בתגובה: "זו זכותם. נשמע לי מוזר שמפגינים נגד העובדה שבן אדם מדבר. במקום להתווכח ובמקום לנסות לדון ולהציג טיעונים שכנגד – מפגינים. זהו למעשה הביטוי למה הם מתכוונים כשהם מדברים על דמוקרטיה. אצלם דמוקרטיה משמעה השתקה לטיעון שכנגד במקום להתמודד איתו. אבל זכותם להפגין, שיפגינו".

את תגובתם של ראש לשכתו של יהב פז גליקמן ומנהל המרכז תרבות דתי ניר שער לא ניתן היה להשיג.

 

תגובות

15 תגובות
15 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם האסלאמונאצים והקאפואים שלהם בשמאל משתוללים, כנראה שקורה פה משהו טוב.

  2. חיים

    זו ההגדרה לצבועים
    הרצאות ותמיכה בשמאל רדיקלי כן.
    כל דעה אחרת לא.
    אני לא מסכים איתו בהכל וזה לא או רשאי פוסל אותו

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נפלתם על הראש . פייגלין יותר ליברלי מכולכם

  4. גלי

    יונה ארנונה לא עושה דבר. חוץ מלהעלות את הארנונה למקסימום האפשרי שזה בנפשו. רובץ כל היום בלשכתו ומתלבט איפה לאכול צהריים, על חשבון העירייה כמובן.

  5. יוסי

    פייגלין חשף את פרצופו האמיתי – מדובר באדם מסוכן בעל דעות חשוכות. לתת לו במה בחיפה זו פרובוקציה שלא מחמיאה לעיר.

  6. ח.א.רודף צדק.

    הערבים משתלטים על שכונה מסורתית.
    אני קורא ליהודים שאכפת להם, להגיע בהמוניהם למרכז הדתי.
    מה הכתובת ?
    באיזו שעה ?

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הערב 20:30 במרכז תרבות רמב"ם רח' התיכון נווה שאנן

  8. .

    חחחחח לא לתת למישהו לדבר זה לא דמוקרטי, ולכן צריך לא לתת לערבי הזה לדבר כי הוא פוגע בדמוקרטיה.

  9. ח.א.רודף צדק. יהודי גאה שלא ירכין ראש.

    היהודים מוזמנים להגיע להפגנת נגד, ברחוב התיכון 39, בשעה 20.00 , עם דגלי ישראל.
    לא ניתן לערבים להשתלט על חיפה .
    לא נהיה "עוטף עזה".

  10. אייל חיפה

    מדוע מביא כלבו את דברי הבלע של איזה תומך חמאס שעוד מדבר על נאציזם בעוד העם שלו מבצע טבח עם ביהודים ב-7.10
    אין גבול לטרלול בכל מדינה אחרת על מכתב איום כזה נגד חבר כנסת ונבחר ציבור היה עבאס נלקח לחקירה ונכלא על הסתה.

  11. יוסי

    הייתה הרצאה מעולה. ניכרים דברי אמת.
    לא היה אפילו מפגין שמאל או ערבי אחד בחוץ.

  12. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בכל מדינה חצי מתוקנת העבאס הזה כבר היה מובא בפני שופט להערכת מעצר. העם הזר הזה בארץ ישראל, אורח זמני כמובן, מבין רק כוח לצערינו, נטפל בו

  13. עופר

    מי זה העבאס הזה? את מי הוא מעניין? חיפה עיר יהודית כמו,כל מדינת ישראל וחידודים מותר לדבר ולתמוך במדינה. ידוע וברור לכל שהערבים מגייסים מפגינים מכל מיני מקומות ומגיעים "להפגין" בעד ה"שלום" והאחווה" והשיווק לכל. רק חבל שלערבים יש עדיפות באוניברסיטאות,בחוסר תרומה למדינה, בהעלמת מיסים, בניצול הראשויות ועוד

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר