האדריכל הספרדי סנטיאגו קלטרווה בביקורו בחיפה | צילום: ראובן כהן, דוברות העירייה
האדריכל הספרדי סנטיאגו קלטרווה בביקורו בחיפה | צילום: ראובן כהן, דוברות העירייה

דווקא בתקופת מלחמה: מה עשה אדריכל-העל הספרדי בנמל חיפה?

בדרך להקמת מוזיאון צף ואולם קונצרטים בנמל חיפה וביוזמת מיליארדר יהודי אלמוני, האדריכל הספרדי סנטיאגו קלטרווה הגיע לביקור בחיפה. קלטרווה הוא האדריכל שתכנן את גשר המיתרים בירושלים

פורסם בתאריך: 25.6.24 18:03

אדריכל-העל הספרדי הנודע, סנטיאגו קלטרווה, הגיע לביקור בחיפה, ביוזמת מיליארדר יהודי אלמוני, שיסייע, באמצעות תרומה של מיליוני דולרים, בהקמת שני אייקונים חדשים של חיפה: מוזיאון ימי צף ראשון מסוגו ואולם קונצרטים. קלטרווה הוא האדריכל שתכנן את גשר המיתרים בירושלים ופרויקטים אדריכליים בינלאומיים רבים.

לאחרונה הודיע תורם יהודי, המבקש להישאר בעילום שם, כי בכוונתו לתרום מיליוני דולרים לטובת הגשמת חזונו: הקמת מוזיאון ימי בנמל חיפה. הרעיון להקמת המוזיאון הייחודי נהגה על ידי ראש העירייה, יונה יהב, עוד בקדנציה הקודמת שלו, וכעת הוא פועל ליישומו.

על-פי חזונו של קלטרווה, המוזיאון העתידי יתוכנן בבנייה על גשר בנמל, כמבנה אייקוני, שייראה מכיוון העיר כמוזיאון צף. במהלך הפגישה הגה האדריכל הספרדי רעיון נוסף, והציע לתכנן אולם קונצרטים בסמוך למוזיאון המתוכנן.

יצירת הקשר עם התורם היהודי נוצרה בסיוע נתן ברנשטיין, חבר משותף שלו ושל יהב. ברנשטיין הוא חיפאי לשעבר, המתגורר בניו יורק, ובבעלותו גלריות אמנות רבות ברחבי העולם. ברנשטיין פעל לבצע את החיבור, שהבשיל לידי ישיבת תכנון ראשונה לפרויקט השאפתני, שנערכה השבוע בנמל חיפה, בהשתתפות האדריכל הספרדי, קלטרווה, ראש העירייה יהב, אודי שרון, מנכ"ל נמל חיפה, ארז בהריר, מנכ"ל חזית הים בנמל חיפה, האדריכל עמי שנער, ואריאל וטרמן, מהנדס העיר.

האדריכל הספרדי סנטיאגו קלטרווה בביקורו בחיפה | צילום: ראובן כהן, דוברות העירייה

האדריכל הספרדי סנטיאגו קלטרווה בביקורו בחיפה | צילום: ראובן כהן, דוברות העירייה

נמל חיפה, בבעלות קבוצת אדאני-גדות, נמצא כיום בתקופת התחדשות וצמיחה. פרויקט "חזית הים", שעד לאחרונה נראה כמו חלום רחוק, הופך למציאות שתשנה את פני העיר חיפה ותשים אותה על המפה, לצד ערי נמל מובילות בעולם שעברו תהליך דומה. בפגישה הציגו שנער ובהריר לאדריכל הספרדי את תוכניות חזית הים המעודכנות והמיקומים המוצעים לבניית המוזיאון.

יהב: "עיריית חיפה רואה בחזית הים העירונית פרויקט אסטרטגי, אשר עתיד למצב את חיפה במקום הראוי לה, כעיר תיירותית ותרבותית מובילה בקנה מידה בינלאומי. הקמת המוזיאון החדש תהווה צעד חשוב נוסף בדרך להגשמת חזון זה והמשך ישיר למתחם ההופעות החדש שהוקם בנמל, המביא בשורה תרבותית חדשה לצפון בכלל ולחיפה בפרט".

בהריר: "חזית הים של חיפה מכוונת לייצר אייקונים בינלאומיים, שיהוו את העוגן של חיפה לעשורים הבאים. חזית הים מהווה עידן חדש עבור העיר חיפה והחיבור עם חזונו של ראש העיר ועם אדריכלים מהשורה הראשונה בעולם יביא אותנו אל היעד".

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. בזבוז שני מוזיאונים ימיים

    יש כבר בחיפה מוזיאון ימי
    למה צריך עוד אחד? או למה לא לבנות את זה במקום המזיאון הימי שקיים ??

  2. עוד מהזיותיו של יהב

    בלוף אחד גדול ועצוב מלבד תמונה וכותרת בעיתונים לא ייצא מזה כלום. שיטת יהב הקבועה אתם יודעים כמה דברים הוא כאילו יזם ויצר שאחרכך נעלמו? זוכרים את בית הקולנוע הגדול בישראל ליד האצטדיון? זוכרים את הפארק האתגרי בואדי גיבורים? זוכרים את הגלגל הענק? זוכרים את שביל האופניים מחיפה לעתלית?
    גוזמאי מדופלם..

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר