למרות התנגדותם תושבי נאות פרס, חברת חוצה ישראל פרסמה באתר האינטרנט שלה כי העבודות להקמת מסלול המטרונית בקו טירת כרמל וחיפה מערב כבר החלו.
"רשת המטרוניות מצומת מת"ם דרומה תורחב באמצעות שתי שלוחות – לטירת כרמל ולדרום מערב חיפה", נכתב באתר, "השלוחה האחת תעבור מכביש 4 לתוך טירת כרמל לאורך רחוב הרצל ותסתיים במרכז הרפואי מעלה כרמל. השלוחה השנייה תעבור מכביש 4 לרחוב רוטנברג ולאורך כביש 11 בחיפה, בשכונת נאות פרס ובשכונת המבואות הדרומיים ב'".
בפירוט העבודות נכתב כי בצומת מת"ם תבוצע הפרדה מפלסית למעבר של כלי רכב פרטיים שינועו בכיוון צפון-דרום על מנת להעביר נפח תנועה גדול יותר בצומת שדרכו עוברים כמה קווי מטרונית. אורך השלוחה המתוכננת של מטרונית טירת כרמל וחיפה מערב הוא כעשרה ק"מ, ולאורך התוואי החדש יוצבו 30 תחנות.
כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והקריות", מאות מתושבי נאות פרס חתמו על עצומה לשינוי נתיב המטרונית בשכונה. בעצומה נכתב: "פרויקט המטרונית מתוכנן לעבור בשכונה שלנו. המסלול המתוכנן פוגע בנו פגיעה קשה, הן בהיבט הבטיחותי והן בהיבט איכות החיים. עזרו לנו לשמור על השכונה שלנו. בואו נשנה את המסלול כך שתהיה לנו תחבורה ציבורית יעילה, תוך שמירה על צביון השכונה".
אלא שנראה כי בחוצה ישראל לא מתרשמים מהמאבק. החברה הבהירה לתושבים המתנגדים לתוואי המטרונית בשכונתם כי "למטרונית נתיב תחבורה ייעודי משלה, היא חשמלית ולא פולטת חומרים מזהמים" וכי היא תקבל העדפה ברמזורים ולא תהיה מושפעת מעומסי תנועה. עלותו של הפרויקט נאמדת ב-620 מיליון שקל.
מחברת חוצה ישראל נמסר בתגובה: "חוצה ישראל, זרוע הביצוע של משרד התחבורה, מקדמת את פרויקט מטרונית טירת כרמל שנועד לספק פתרון תחבורתי מתקדם, יעיל וחדשני. הפרויקט מהווה בשורה של ממש לתושבי האזור ויספק גישה מהירה לעיר ולאיצטדיון סמי עופר, תוך מתן קישוריות נוחה ויעילה למרכזי מסחר, תעסוקה, פנאי ובילוי באזור. המטרונית צפויה לצמצם את עומסי התנועה ולהרחיב את השימוש בתחבורה הציבורית, שתהווה חלופה אמיתית לרכב הפרטי. העבודות בפרויקט כוללות הוספת מדרכות ושבילי אופניים, פיתוח עירוני ונופי עם גינון ועם שתילת עצים וצמחייה לטובת תושבי השכונה ולמענם. נציגי החברה נפגשו עם תושבי נאות פרס לשיח ארוך ופתוח, וחוצה ישראל בחנה את כל החלופות שהוצעו על ידם. מתוך מטרה לשמור על מתן שירות יעיל, איכותי ואמין, המסלול הנבחר עונה על הקריטריונים של תוואי נסיעה ישר שמתפקד בצורה סימטרית בשני כיווני הנסיעה, ונמצא בקרבת משתמשים פוטנציאלים ושכונות עתידיות שייבנו באזור. החלופות שהוצעו מוסיפות מעבר בצמתים נוספים, ביטול מקומות חניה, פגיעה בבלעדיות המטרונית בכביש וחריגות מלוח הזמנים של הפרויקט".
נוי רוטנברג
בשעה טובה !
שיתחילו ויסיימו כמה שיותר מהר….
אל תקשיבו למתנגדים – תמיד יהיו
תושבים שיתנגדו על כל דבר…
הנה לפני כמה ימים הציעו להביא מכונית לממכר גלידה,ופיצות ליד הפארק של השכונה – הרוב התלהבו, אבל היו כאלה שהתנגדו בסיבות מוזרות…
אחת שברחה משם
מסכנים תושבי נאות פרס. הולך להיות להם גיהנום בשנים הקרובות ובעיקר, אחרי שהמטרונית תחל לפעול. תודה ליונה יהב.
הכל ברור למה לא סופרים את חיפה
הם רגילים שמצפצפים על תושבי חיפה כי יש ראשי עיר חלשים וכנועים.
בזכות חולדאי שיקעו את כל הרכבת הקלה בתל אביב וזה הקטע היחיד שמאפשר להגביר מהירות ומזכיר מטרו.
בחיפה יהב הכנוע בגללו מנהרות הכרמל בתשלום בלי הנחה לחיפאים, בגללו החישמול שיפריד את העיר מהחופים לעשרות שנים קדימה
תושב זועם
יהב – אתה חנטריש.
סימה
בשורה משמחת, אני גרה בנוי והמטרונית חשובה לי ולבעלי.
מקווה שיסיימו את העבודות מהר.
עודד
אל תקשיבו לקומץ קולני. רוב תושבי השכונה בעד המטרונית. ללכת ברגל בחום או בגשם עד כביש 4 בשביל תחבורה זה ממש לא לעניין.
וובה
מניח שההתנגדויות הם של תושבים שמוציאים את האף מהמזגן של הבית למזגן של האוטו הפרטי, ומה שמעניין אותם זה רק טובתם הפרטית. מסכנים, יעשו להם רעש.
מתווך
מה שבטוח – זה יוריד את הערך של הדירות בשכונה. אנשים לא רוצים לחיות בתוך רעש ותעבורה, זיהום אוויר כבד.
תושב השכונה
בשעה טובה ומוצלחת בכל הארץ מתחננים לתחבצ כזה. יש קומץ מתנגדים חיפאים על כל דבר שאפשר. צריך לדעת להתעלם מהם כמו מתנגדי דילול החזירים
האמת על מצב הרחוב הראשי בנאות פרס
אדון מתווך יש פה צביעות. כל מי שקנה דירות בשכונה ידע שעובר דרכה כביש עירוני ראשי 6 נתיבים ולכן בנו מעליו גשר כי זה כביש מאד סואן והוא סואן גם בלי המטרונית להיפך נתיב המטרונית יעזור להורדת מהירות הנסיעה בכביש הזה.
דבר שני בעלי הדירות בבניינים שגובלים בכביש ידעו שיעברו דרכו משאיות ואוטובוסים. הם קנו דירות בקומות נמוכות קרובות לכביש בידיעה מלאה
שהדירות האלו עלו הרבה פחות, אין להן נוף והן קרובות לכביש סואן. זה הכל היה ידוע מראש ולכן שילמו הרבה פחות על הדירות שלהם והערך עלה יפה מאד
וגם הוספת נתיב מטרונית ישיר למת"ם יעלה את ערך השכונה ולא יוריד.
השכונה מתוכננת בצורה גרועה מאד בגלל מהנדס עיר כושל שכולנו יודעים כבר את שמו מרוב כשלונות כמו סלמאס חביבה רייך. מי שקנו דירות מאד בזול עדיין נהנים מעליית ערך הדירות פשוט הרבה פחות משאר השכונה וזה היה ידוע להם בדיוק מה יהיה בשכונה כשקנו מהקבלנים.
לכן די לצביעות 80 אחוז רוצים תחבורה ציבורית טובה בשכונה רק 20 אחוז שגרים ברחוב הזה מתנגדים. זה לא יעזור להם.
יוסי
חמש, שש שנים במקרה הטוב ויש לכם מטרונית. לבטל אותה אחר כך יהיה קשה מאד ומאוחר מאד.
רומן
זה שיש קומץ מתנגדים שעושה רעש יותר מאלו שבעד, לא אומר שצריך לדחות…
בתוך שכונות זה גורם לעלייה חדה בתאונות הולכי רגל
המטרונית יוצרת מפגע קשה של פגיעה בהולכי רגל בכל הצירים שבהם היא מופעלת
יש הרבה סיבות אחת מהן שצריך לחצות כבישים סואנים להגיע לצד השני של התחנות או תחנות באמצע הכבישים
אם בודקים מפת כבישים אדומים בחיפה רואים קורלציה מוחלטת עם צירי המטרונית
זה אסון להולכי רגל
ריקי בר
רוב התושבים ואני איתם מתנגדים למטרונית מהסיבות הנכונות
היא יכולה לעבור בכביש 4 להתחבר לטירה
אין שום הצדקה שתעבור בתוך השכונה הקטנה
אפשר להוסיף אוטובוס שכונתי
או לתגבר את הקווים הקיימים