שלב נוסף בדרך להשלמת פרויקט הרכבת הקלה נופית: משרד התחבורה, חברת חוצה ישראל וזכיין הרכבת הקלה נופית חתמו על הסכם להקמה ולהפעלה של הרכבת שתחבר בין חיפה לנצרת ולנוף הגליל.
ממשרד התחבורה נמסר כי הרכבת הקלה היא אחד ממיזמי התחבורה הציבורית הגדולים ביותר בישראל המקודמים בימים אלה. הרכבת הקלה תחבר בין יישובי המטרופולין הצפוני, מחיפה ועד לנוף הגליל ולנצרת, ותשמש מנוע צמיחה תחבורתי, כלכלי וחברתי לכל אזור הצפון. הרכבת תחזק את הפריפריה הצפונית בישראל ותחבר אותה למרכז הארץ.
במעמד החתימה במשרדי חברת חוצה ישראל השתתפו שרת התחבורה מירי רגב, מנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן, יו"ר דירקטוריון חוצה ישראל רוני מילוא, מנכ"ל חוצה ישראל דן שנבך, נציגי משרד התחבורה ועובדי החברה.
רגב: "החתימה על הסכם ההקמה וההפעלה עם הקבוצה הזוכה במכרז היא רגע חשוב ומשמעותי עבור כל תושבי ישראל ובשורה גדולה לתושבי הצפון. הרכבת הקלה תתרום למימוש החזון התחבורתי של חיבוריות וקישוריות בכל מקום ולכל יעד. זוהי גם הבעת אמון מרשימה בחוסנו, ביציבותו ובעתידו של המשק הישראלי".
יעל ר.
אפילו באוצר אומרים בגלוי שאין שום כדאיות לא כלכלית, לא תחבורתית ולא למשק מהבזבוז של 10 מליארד שקל על הנופית הזאת.
רכבת איטית שלא מתאימה לחיבור נצרת וחיפה, עם 40 תחנות יותר איטית מכל אוטובוס. לא תוכל לייצר חלופה אמיתית
לחברות האוטובוסים שמציעים לעובדים בחיפה ולסטודנטים קוי אוטובוס ישירים לקמפוסים ולצ'ק פוסט בלי עצירות.
בקיצור יירדו לטמיון מליארדים רבים על חלופה מיותרת ואיטית.
ככה התחבורה בישראל לא מתקדמת לשום מקום.
צפוני
באוצר אומרים בגלוי שאין הצדקה לרכבת לבית שאן, כרמיאל, שדרות, דימונה…