נוסעי התחבורה הציבורית שמשתמשים בתחנת מרכזית המפרץ נהנים מהשבוע מתחנה מתקדמת וממוזגת, אטומה לפגעי מזג האוויר ונגישה לאנשים עם מוגבלות. התחנה החדשה, שהיא הראשונה מבין ארבע, הוצבה ברציפי התחבורה החיצוניים לאולם הנוסעים במרכזית המפרץ. את הפרויקט יזמו משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון.
תחנות האוטובוס החדשות הן ממוזגות, אטומות בקירות זכוכית החוסמים רעשים ותנאי מזג אוויר קשים, בעלות שילוט דיגיטלי אינפורמטיבי, דלתות אוטומטיות, ספסלים, עמדה לטעינת טלפונים סלולריים ואפשרות לשירות WI-FI. עלות הצבתה של כל תחנה היא כ-250,000 שקל, והיא מיוצרת ומורכבת כולה בישראל. בכל תחנה תתאפשר כניסה של עד 20 נוסעים בזמן נתון.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב: "הצלחתה של מערכת התחבורה הציבורית תלויה בגורמים רבים, וחוויית הנוסע היא בהחלט מרכיב חשוב בהחלטה להעדיף את האוטובוס על פני הרכב הפרטי. התחנה הראשונה מבין ארבע שחנכנו בחיפה מספקת פתרון איכותי להמתנה ברציפים בכל תנאי מזג האוויר. זהו שלב נוסף במהפכה בתחבורה הציבורית שאני מקדמת מאז כניסתי למשרד, אשר תשנה את פני התחבורה בישראל".
מנכ"לית נתיבי איילון אורלי שטרן: "החזון של משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון לתחבורה ציבורית בת קיימא קורם עור וגידים במרכזית המפרץ. כדי לממש את החזון אנו שמים את הנוסעים ואת משתמשי הדרך במרכז. חוויית המשתמשים היא בחשיבות עליונה".
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
מבנה ממוזג עם מקום ל-20 אבל ספסלים ל-3 אנשים
4 כאלו = 80 איש.
במרכזית המפרץ בשעות השיא מחכים מאות אנשים.
תבינו לבד מה הם יוצרים – במקום לבנות מבנה גדול ממוזג, יצרו נזק ומטפלים בו עם נזק נוסף
לחזור לתחנת בת גלים - היה יותר טוב פי כמה
חבל שלא בנו תחנה באזור עירוני, שאפשר ללכת אליו ברגל או באופניים מכמה שכונות. במקום לקחת אוטובוס להגיע לשם כדי לקחת אוטובוס להגיע לעוד מקום ושם להחליף אוטובוס שלישי. זה לא נעים, זה גרם להרבה אנשים לקנות אוטו כדי לא להיות במרכזית המפרץ.
פשוט לא נעים להיות שם. מתחת גשרים. אזור מכוער. סתם קניון ליד בלי שום דבר מסביב.
אני חזרתי מטיול באסיה ובכל עיר התחנה המרכזית משולבת בתוך מרכז העיר כמו בירושלים ואז כיף להסתובב בתוכה, הכל ממוזג כמו קניון ענק שיש בו רציפי אוטובוסים. למה צריך לעמוד בחום ובקור מתחת לגשרים חשוכים בלי מיזוג וחימום?
זאת פשוט התעללות בנוסעים. זאת פשוט חשיבה של מהנדסים שיש להם רכב פרטי והציבור לא באמת מעניין אותם.
לשים שם תחנה מרכזית זה כשלון ענק. בבת גלים היה הרבה יותר נוח ועובדה שאוטובוסים רבים חונים בבת גלים כסיום של הקוים
כי זה הדבר הכי הגיוני לחיפה. שתהיה תחנת אוטובוס בתוך העיר.
למשל אם התחנה הייתה ליד קרית הממשלה זה היה הרבה יותר יעיל למי שבא לחיפה וממנה יכול לקחת כרמלית.
ככה מאף תחנת רכבת או תחנת אוטובוס אי אפשר לקחת כרמלית לכרמל. אז מה עשינו? הרכבל לאוניברסיטה משם ריק כל הזמן
פשוט אין לזה ביקוש וגם לא יהיה כי מי שבא ללמוד באוניברסיטה נוסע משם לעבודה עם הרכב שלו ויותר נוח עם רכב פרטי
להגיע לקמפוס למי שעובד אחרכך בחיפה או ביקנעם פשוט הרכבל הזה לא רלוונטי בשיט.
כל מרכזית המפרץ זה רעיון כושל. במקום זה היה צריך מרכזית הקריות בין מוצקין לקרית ים ליד תחנת רכבת
ומרכזית חיפה ליד תחנת רכבת בת גלים. זה הכל, לא היה צריך להזיז כלום לא לצ'ק פוסט ולא למת"ם שגם רחוק מרוב השכונות
בחיפה. או להשאיר את מת"ם כתחנה מרכזית משנית וממנה מסתיים בתחנה מרכזית ראשית בבת גלים
1
רק שלא הצטנן מהמיזוג.
ולרוב אני עובר שם עם ציוד רב, גן שנים אחרי הצבא, אז בכלל לא יהיה מקום וזה בעיה.
ומה לגבי קורונה?
יסגרו את כל התחנה?
או צרות אחרות בסביבה.