עיריית חיפה פרסמה באמצעות התאגיד העירוני יפה נוף מכרז ביצוע לסלילת כביש חדש – מחבר כבביר שמו – שיחבר את שכונת כבביר במורדות המערביים של חיפה לרחוב שלמה המלך בשכונת נוה דוד ויהווה ערוץ מוצא נוסף המקשר בין הכרמל למבואות הדרומיים של העיר. הפרויקט כולל סלילת כביש באורך של קילומטר בין חלקו המערבי של רחוב שלמה המלך לכיכר מור ולבונה בכבביר, עבודות פיתוח והקמת קירות תומכים, תעלות ניקוז, מערכת תאורה ותשתיות חיוניות.
מהעירייה נמסר כי "סלילת הכביש היא פרויקט ראשון שעובר לשלב ביצוע במסגרת החלטת העירייה למצוא פתרונות לבעיית 'השכונות הכלואות' בחיפה. כביש הגישה החדש לשכונה וממנה יקל על עומסי התנועה באזור וישפר באופן ניכר את רמת הבטיחות במקרי חירום".
מנכ"ל העירייה ניר מריאש: "כביש מחבר כבביר עתיד לשפר בצורה ניכרת את איכות חייהם של תושבי השכונה, הן בשגרה והן בעתות חירום. סלילת הכביש תיעשה תוך הקפדה על שמירה על ערכי הטבע והסביבה, באופן כזה שהכביש לא יהרוס את הוואדיות ואת הסביבה הטבעית".
אייל
הכביש יהיה אסון תחבורתי מוחלט. כל תושבי מוריה, ורדיה, כרמליה, שמבור, הכרמל הותיק, שמשון – יעלו וינסו לרדת דרך כביש כבביר. וככה אחר צהריים הפוך ממתם לכרמל.
כל הכניסות והיציאות יהיו חסויות כמו ברמת אשכול. יקח 20 דקות לצאת מכבביר לכרמל בערב. זו תהיה שכונה במצור, בבקרים כ-2000 כלי רכב ייכנסו לרדת ממנה. גם בנוה דוד יהיה רעש כמו פרויד מהכביש עם אלפי רכבים בבקרים ובערב.
מיל כל זה הרס של הטבע וקטיעת רצף הואדיות. נזק אקולוגי עצום
אסף
טעות איומה, סלילת כבישים היא פתרון זמני במדינת ישראל בה האוכלוסייה גדלה כל הזמן והפקקים רק יתגברו. ואם כבר לסלול כביש אז למה לא עם נתיב תחבורה ציבורית?
לי
זוועה! אין מלים /:
קרן אמסלם
יהיה כביש ראשי מיסכנים קנו בתים שם זיהום אוויר רעש
החלטה נהדרת לכל תושבי סביבת כבביר.
מעולה כתושב מוריה זה יקצר לי את הירידה כל יום לרכבת ברבע שעה דקות לעומת אוטובוס. אני אקנה אוטו בקרוב.
העירייה צריכה לבטל חניות ברחובות קדימה וכבירים להרחיב את הכביש בצוואר הבקבוק בתחילת רחוב קדימה.
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
כשכל השכונות יעמדו בשמונה בבוקר 40 דקות בפקק בכבישים החדשים של הירידה לנוה דוד מה יהיה התירוץ אז של מהרסי חיפה? שלא מספיק וכל שכונה צריכה שני כבישים? אתם מבינים שזה … כביש ללא מוצא… להמשיך להתעסק באיך לדחוף את הרכב הפרטי הלאה
אייל
מסכנים תושבי כבביר חצי מהכרמל יעבור דרכה למת"ם ולחופים
אבל זה המחיר לשלם על זה שאין תחבורה ציבורית טובה בחיפה.
כל קוי האוטובוס ארוכים ואיטיים ונתקעים בפקקי הרכב הפרטי.
זאת עיר בלי עתיד אם לא יעבירו את רוב הנסיעות לאוטובוסים.