נהגים שנוסעים בכביש יגאל ידין במפרץ חיפה מתריעים על כך שהכביש מהווה סכנה למשתמשי הדרך בשל הפיכתו לכביש דו סטרי עם נתיב אחד לכל כיוון. השינויים בהסדרי התנועה נקבעו בגלל השיפוצים בכביש שאותם מבצעת חברת נמלי ישראל (חנ"י).
בשבת התרחשה בכביש, סמוך לבית הספר הטכני, תאונת דרכים קטלנית שבה נהרגה רוכבת האופנוע מוניק אלמשאלי, והלילה (בין ראשון לשני), התרחשה במקום תאונה נוספת, הפעם בין משאית לרכב פרטי, שבה נפצעה נהגת הרכב הפרטי באורח קל.
כזכור, בתחילת דצמבר הודיעה חנ"י על סגירתו של אחד מנתיבי התנועה בציר יגאל ידין – בין צומת אדמירלטי לצומת הטכני – לכל כיוון למשך שלושה חודשים לצורך שיקום הכביש במסגרת הפרויקט הלאומי של החיבור היבשתי בנמלי הים באזור חיפה. לשם כך נחסם המסלול שבו מבוצעות העבודות, והתנועה הופנתה אל המסלול השני תוך הפיכתו לדו סטרי. בשבוע שעבר פורסם ב"כלבו – חיפה והקריות" כי חנ"י הציעה לעירייה לדחות את שיפוץ הכביש בשלושה חודשים ולסלול כביש עוקף, ובכך למנוע את פקקי התנועה באזור, אך העירייה סירבה. כעת עולות טענות לסכנות למשתמשי הדרך בעקבות השינויים.
שי אילן, תושב קרית חיים: "שלשום נהרגה בכביש רוכבת אופנוע. כולם מתמקדים בפקקים, אבל הפקקים הם הנושא הפחות משמעותי כי זו סכנת נפשות לנסוע בכביש הזה. סגרו שני נתיבים ואין הפרדה. נכון שגם לפני כן לא היתה הפרדה אבל הכביש היה רחב מספיק. עכשיו הוא צר, ומשאיות וסמיטריילרים ענקיים דוהרים מולך בנתיבים צרים בטירוף. הכתובת היתה על הקיר. זה לא כביש שאפשר לצמצם לנתיב אחר לכל כיוון. בגלל הסכנה הפסקתי לנסוע בכביש הזה, ועכשיו אני נוסע דרך שדרות ההסתדרות למרות שזו דרך ארוכה יותר. גם חנ"י, גם העירייה וגם משרד התחבורה צריכים לתת תשובות איך עושים כזה דבר, כי זו לא איזו דרך שכוחת אל בגליל. זה נתיב תחבורה ראשי, חייבים לעשות עם זה משהו".
רנטה אדמסקי מחיפה נסעה אתמול בדרך יגאל ידין והזדעזעה: "מה שעשו עם הכביש זה נורא. כשעוברים מתחת לגשר, פתאום עוצרים ונכנסים לנתיב אחד. רבים לא שמים לב שהצד השני סגור. כשנסעתי בחזרה באותו הכביש כבר היה חשוך, ונהגתי במהירות של 30 קמ"ש כי זה היה ממש מפחיד, אתה נוסע צמוד לרכב שבא ממולך. זה כביש ממש מסוכן. גם השילוט הוא חסר – יש שלטים על עבודות בכביש ועל כך שהוא נהיה יותר צר, אבל אין שלטים שאומרים 'זהירות, הכביש הפך לדו סטרי ולשני כיוונים' או משהו כזה. אין".
לימור לוי, תושבת חיפה: "אתה נוסע, ופתאום שני נתיבים הופכים לאחד. אחרי אולמי קאלה אתה נוסע ישר לכיוון הטכני, ולפני זה הכביש הופך משני נתיבים לנתיב אחד. אין הפרדה, וזה מסוכן מאוד כי לפתע אתה נכנס לכביש אחר, בלי שילוט ובלי כלום. כולם רגילים לנסוע שם מהר. בפעם הראשונה ממש נבהלתי, לא הבנתי מה זה".
זהבית לוי, תושבת קרית חיים: "מה קורה בכביש הטכני, לעזאזל? סגרו שני נתיבים לכיוון חיפה, ומכיוון חיפה הכביש הפך לדו סטרי. זה נראה נורמלי? שלשום נהרגה רוכבת אופנוע, ואתמול בלילה היתה שם תאונה עם משאית. אז או שיסגרו את כביש הטכני לגמרי או שיחליטו שייסעו שם רק בכיוון אחד. אנשים ייהרגו פה. נסעתי כל הדרך על 20 קמ"ש מפחד שרכב שבא מולי ייכנס בי חזיתית. הייתי עם הבנות שלי ורעדתי כל הדרך, לא היה אכפת לי שבגללי משתרך טור של מכוניות כי נסעתי 20 קמ"ש. מה זה החלם הזה? צריך לטפל דחוף בנושא הקריטי הזה. אנשים מאבדים את החיים לחינם בגלל סגירת כביש. אני מזועזעת".
מעיריית חיפה נמסר: "העבודות מבוצעות על ידי חנ"י ובאחריותה, לרבות תכנון ופרישת הסדרי התנועה הזמניים שאושרו על ידי כל גורמי התנועה הנדרשים. בתוך כך, העירייה ממתינה לפרסום דוח המשטרה באשר לנסיבות התאונה".
מחנ"י נמסר כי החברה מביעה צער על המקרה ומשתתפת בצער המשפחה. בהודעתה נכתב: "הסדרי התנועה נעשו על ידי הגורמים המקצועיים הרלוונטיים ואושרו כנדרש. יודגש כי מהירות התנועה הוגבלה על ידי משטרת ישראל ל-40 קמ"ש. המשטרה חוקרת את נסיבות התאונה".
יעקב
אין שום קשר בין מצב הכביש לבין תאונות.
האשם בתאונות, הוא חוסר הקשר בין עיניי הנהג לבין הכביש.
לאמור את האמת
נהגתי בכביש הזה לאט, בזהירות וסבלנות ויצאתי בשלום. מי שאין לו סבלנות וממהר, שלא ייסע בכביש הזה.
אבי כהן
הזוי
אסון מוחלט
מהנדסי תנועה רוצחים
מישהו חייב לעמוד לדין על המחדל הזה. אין אפילו תמרור זהירות עבודות בכביש וכד'
משקיף
כרגיל, הרצפה עקומה….