רפורמת דרך שווה של משרד התחבורה תיכנס לתוקפה ב-1 באוגוסט. לקראת החזרה ללימודים "כלבו – חיפה והקריות" פנה למשרד התחבורה כדי לעשות סדר להורים, לבני הנוער ולילדים ולהבין מה יישאר מההסדר הקיים ומה ישתנה. במשרד התחבורה מדגישים שהרפורמה מטיבה מאוד עם הילדים ועם בני הנוער עד גיל 18, שעבורם הנחת 50 אחוז תהיה תקפה והנחת ערך צבור תישמר.
האם הילדים יכולים להמשיך ולהשתמש ברב קו כבעבר?
"כן, בהחלט. הכרטיס נשאר כבעבר וניתן להשתמש בו כרגיל".
האם הסכום שכבר טעון ברב קו נשמר?
״כן. מה שטעון בכרטיס נשמר וניתן להשתמש בו".
סכום הכסף ברב קו נגמר, מה עושים עכשיו?
״מטעינים את הרב קו מחדש. אפשר לטעון אותו אפילו בנסיעה בודדת, אבל זה פחות משתלם. בטעינה אחת ניתן לטעון עד 300 שקל, כאשר מקסימום הטעינה בכרטיס הוא 1,000 שקל".
מה נותנת הרפורמה לילדים ולבני הנוער?
"הוזלה משמעותית של הנסיעות. ראשית, נוספת אופציה חדשה של כרטיס חופשי ארצי. תמורת 112.50 שקל ניתן יהיה לנסוע חופשי בכל הארץ באוטובוסים (בשונה מחופשי ארצי למבוגרים שאינו כולל נסיעה לאילת; ש"מ) במשך חודש ללא הגבלת נסיעות. מחיר הנסיעה הבודדת בחיפה יירד משישה שקלים ל-5.50 שקלים".
האם כרטיס חופשי ארצי כולל גם נסיעות במטרונית, בכרמלית וברכבלית?
"כן, וגם ברכבת הקלה בירושלים".
האם כרטיס חופשי ארצי לילדים ולנוער תקף גם בנסיעה ברכבת ישראל?
"נסיעות ברכבת יוסיפו עלות מסוימת לכרטיס לפי מרחק הנסיעה".
למה הנסיעה ברכבת יקרה יותר?
"נסיעה ברכבת תמיד היתה יקרה יותר מאשר נסיעה באוטובוס כי הרכבת יקרה יותר לתפעול וגם מספקת חוויית נסיעה נוחה יותר ומהירה יותר. השיטה החדשה לא יכולה להשוות את מחירי האוטובוס והרכבת. רוב הנוסעים ברכבת כל יום יגלו שהשיטה החדשה אפילו מוזילה את המחירים עבורם".
האם במסגרת הרפורמה ניתן יהיה להשתמש גם באפליקציות הייעודיות לנסיעה?
״כן, ואפילו רצוי. האפליקציות הייעודיות של הילדים והנוער משויכות לרוב לחשבון של אחד ההורים. כשהילד עולה עם הטלפון החכם ובו האפליקציה הייעודית, הוא לא צריך להיות מוטרד אם יש לו מספיק כסף לנסיעה או לחשוב אם הרב קו טעון או לא. האפליקציות הייעודיות הן מוביט, anyway, פנגו וסלופארק".
תגובות