לפני שעה קלה מפרסמת ראש העיר עינת קליש רותם ציוץ בחשבון הטוויטר שלה שבו היא מתייחסת למתרחש בחלק של מועדוני השיט הנמצא בניהולה של עיריית חיפה, על פיו הודיעה העירייה לחנ"י – חברת נמלי ישראל כי היא תתקשה לעמוד בהסכם ביניהם לאור החלטות מועצת העיר בהנהגת מועצת השינוי.
וכך כתבה: "בסוף השבוע שעבר הודיעה עיריית חיפה להנהלת חברת נמלי ישראל (בעלת הזכויות במקרקעי חוף השייט), מולה חתמה העירייה בעבר על הסכם למתן זכויות שימוש בכפוף לעמידה בהתחייבויות החוזית – כי לא תוכל לקיים את התחייבויותיה בשל שלוש החלטות מועצת עיר המונעות ממנה להמשיך את ניהול שירותי השייט:
א. המועצה איפסה את תקציב תחזוקת כלי השייט בהם משתמשים שייט חיפה ובית הספר הימי.
ב. המועצה הכתיבה את סגירת התקנים המקצועיים של רשות הים.
ג. המועצה אסרה העמקת המים ל-1.5 מטר כנדרש ע"י אגף הפיקוח של משרד החינוך.
בנסיבות אלה, עיריית חיפה לא תוכל להמשיך ולעמוד במחויבויותיה ואחריותה בשטחי השייט של החוף השקט".
בשבוע שעבר פורסם לראשונה ב"כלבו חיפה והקריות" כי העירייה דורשת מעמותת "שיט חיפה" להתפנות בתוך חודש מהחוף השקט שבו מתקיימת פעילותה. בעמותה נדהמו לנוכח הצעד בעיקר לאור התנהלות משא ומתן בין הצדדים על המשך פעילותה במקום.
סגן ראש העיר, סופי נקש, אומרת בשם מועצת השינוי: "כמו תמיד ראש העיר בוחרת להגיד דברים שבינם ובין המציאות ישנו קשר מקרי. לגבי תחזוקת כלי השיט – רק לאחרונה נקנו שני כלי שיט חדשים ב-800 אלף ש"ח לפי בקשתו של מחזיק תיק הים, נחשון צוק. בנוסף, תחזוקת הסירות עד לפני שבוע הייתה חלק מהתקציב של אחד חלקי שתיים-עשרה. משנגמר התקציב, ויש צורך בתקציב נוסף, מוזמנת ראש העיר ומחזיק תיק הים להביא בקשה לוועדת כספים עם הצעות מחיר ומה המטרה והצורך של התחזוקה שהם מבקשים. לגבי נושא התקנים – אמנם השאיפה של מחזיק תיק הים זה ליצור אימפריה של 11 תקנים בעלות של מעל מיליון שקלים, אבל מקום שתיפקד מעל עשרים שנה, ותיפקד טוב, עם שני תקנים – אין צורך באחד עשר תקנים. הוא יכול לתפקיד עם שניים. רשות הים כשמה היא – רשות הים, ולא לשכת תעסוקה. בנושא כריית החול, כרגע הנושא נמצא בבדיקה של הייעוץ המשפטי של העירייה ולא בכדי, מכיוון שמדובר בכריית חול שמהווה סכנה. זה שמחזיק תיק הים מתיימר להציג את עצמו כמומחה בכל מה שקשור בנושא הים לא אומר שהוא אכן כזה".
מחברת נמלי ישראל נמסר בתגובה: "חברת נמלי ישראל טרם קיבלה הודעה בכתב על הנושא, כשיתקבלו המסמכים, החברה תלמד אותם ותפעל בהתאם לשיקול דעתה. עם זאת, חברת נמלי ישראל דוחה את תוכן הודעת עיריית חיפה ורואה בעירייה אחראית לקיומו של כל הסכם שנעשה בינה לבין חברת נמלי ישראל ולכל דבר ועניין".
תגובות