53 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים שאירעו בצמתים בתחום העירוני בשנת 2021 (ינואר-נובמבר), הרוג מדי שבוע בממוצע ומספר ההרוגים הגבוה ביותר מאז שנת 2017, כאשר מדובר בהשוואה לשנים מלאות. כך עולה מנתוני עמותת "אור ירוק", המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. עוד עולה מן הנתונים, כי בשנת 2021 (ינואר-נובמבר) נפגעו יותר מ-5100 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים עירוניים.
בחיפה נפגעו 326 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת 2021 (חודשים ינואר-נובמבר), ארבעה מהם נהרגו. בעשור האחרון (2012 עד נובמבר 2021) נפגעו 3777 בני אדם, מהם 31 נהרגו, בתאונות בצמתים בעיר.
בעשור שבין 2012 ל-2021 נפגעו בתאונות דרכים בצמתים עירוניים בארץ יותר מ-64 אלף בני אדם ונהרגו 462. 46 הרוגים בממוצע מדי שנה. עוד עולה מן הנתונים שבעשור האחרון נפגעו באורח קשה בצמתים אלה כ-4000 בני אדם.
בעשור האחרון (2012 עד נובמבר 2021) נפגעו בצמתים בתל אביב-יפו כ-10,000 בני אדם, והיא העיר בה מספר הנפגעים הגבוה ביותר. העיר השנייה בהיפגעות היא ירושלים שבעשור האחרון נפגעו בתחומיה כ-7000 בני אדם בתאונות דרכים שאירעו בצמתים. העיר השלישית במספר הנפגעים היא באר שבע שבמהלך העשור החולף נפגעו בצמתיה למעלה מ-4,000 בני אדם.
מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה: "מדי שנה נהרגים עשרות בני אדם ונפגעים אלפים בתאונות דרכים בצמתים עירוניים. התאונות הללו אינן גורל משמיים, ובביצוע של מספר פעולות פשוטות וזולות ניתן לצמצם את מספר הנפגעים ולהציל חיי אדם. המספרים הגבוהים מחייבים את משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ואת הרשויות המקומיות לטפל בצמתים המסוכנים בהקדם האפשרי. הצמתים האדומים והמסוכנים שבהם מתרחשות תאונות רבות ידועים ומוכרים, ונדרש לטפל בהם באופן מיידי כדי להפוך אותם לבטוחים. הטיפול כולל התקנת רמזורים או הצבת מעגלי תנועה וכן הגברה של האכיפה המשטרתית והתקנת מצלמות רמזור בולטות וגלויות שירתיעו נהגים מלחצות צומת באור אדום ולסכן את החיים של כולנו".
אור ירוק לבריונות בכבישים בחוסר אכיפה של משטרת ישראל
הבעיה העיקרית נהיגה פרועה של צעירים ערבים מהכפרים בעיקר בלילות סופי השבוע
אבל כלבו לא ידווח כי הוא פי.סי …. אסור לומר את האמת