החל ממחר (שישי) יפעל קו חדש בין תל אביב לנהריה בסופי שבוע, בקטע שבין תל אביב לחיפה. הקו שיעבור דרך חיפה יופעל באמצעות אוטובוס דו-קומתי המונגש גם לאנשים עם מוגבלות.
הקו החדש, 909, מקשר בין התחנה המרכזית בנהריה לתחנה המרכזית החדשה בתל אביב, וכולל 21 תחנות: בנהריה, עכו, קרית מוצקין, קרית חיים, מרכזית המפרץ, מחלף אולגה, נתניה, הרצליה ותל אביב. הקו יפעל בימי שישי מהשעה 06:00 בבוקר ועד השעה 15:00 אחר הצהריים וכן במוצאי שבת עד לשעה 22:00 בלילה.
מדובר בקו הבינעירוני השני שמפעילה חברת אגד, באמצעות אוטובוס דו-קומתי, במטרה לשפר את השירות לנוסעים. האוטובוס הדו-קומתי הראשון החל לפעול לפני כחודש בקו 190 בין ראשון לציון לתל אביב. מדובר באוטובוס בינעירוני מדגם MAN, הכולל 73 מקומות ישיבה ומונגש באופן מלא לנוסעים עם מוגבלויות.
קו זה מופעל כחלק מתגבור השירות במהלך עבודות החשמול של קו הרכבת, וכדי לצמצם את הפער בהיצע התחבורה הציבורית בשל כך. שרת התחבורה ובטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי הנחתה את הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה ואת חברת רכבת ישראל לתגבר את שירותי האוטובוסים וההיסעים בכל סגירה של קו רכבת, כתוצאה מהאצת עבודות החשמול.
קו האוטובוס החדיש מצטרף אל מערך ההיסעים ללא תשלום בין תחנת סבידור-מרכז בתל אביב לחוף הכרמל בחיפה, בשני הכיוונים, בערב ראש השנה (יום שני), בין השעות 08:00 בבוקר ועד 14:00 אחר הצהרים ובצאת ראש השנה (יום רביעי) בין השעות 21:00 ועד 23:30 בלילה.
שאלה
האם הקורונה שתופסים באוטובוס עם שתי קומות שונה מהקורונה שתופסים באוטובוס עם קומה אחת ?
בארכבת
לידיעת נוסעי הרכבת – סעו באוטובוס…
אין המחשה ברורה יותר מזה לאסטרטגיה של משרד התחבורה ורכבת ישראל – "שיטת מצליח" – בוא נפגע בנוסעים כמה שאפשר ורק אם יתלוננו וישמעו זעקה ננסה לספק להם פתרונות חליפיים או לפחות פלסטרים שנוכל להפוך להודעת יחסי ציבור.
אז לידיעת שרת התחבורה ובכירי המשרד – תחבורה ציבורית יעילה, תכופה ואמינה היא זכות בסיסית שלנו האזרחים ואנחנו נמשיך ונדרוש שתספקו לנו את מה שמגיע לנו.
ותודה לכל הנוסעים וארגוני התחבורה הציבורית שלוקחים חלק במאבק לשיפור המצב