האגף לניהול ולבקרת תנועה בעיריית חיפה, יחד עם המטה העירוני לבטיחות בדרכים, ערכו במהלך השבועות האחרונים מהלך ניסיוני להתקנת שילוט מדרכה עבור הולכי רגל, לשם העלאת המודעות לצורך בלחיצה על לחצן הדרישה לקבלת אור ירוק לחצייה. הנתונים שנאספו בתקופת הפיילוט נמצאים בימים אלה בבחינה לשם הסקת מסקנות.
במסגרת הניסוי נצבעו שלטי רצפה על גבי מדרכות בסמוך למעברי חצייה בשישה צמתים מרומזרים בעיר: בצומת ההגנה-דרך צרפת, בצומת בר יהודה-דרך יד לבנים, בצומת אבן גבירול, בצומת שינדלר 7, בצומת ירוחם צייזל-יהודה ארזי ובצומת חנקין-קומוי.
ההחלטה על ביצוע הניסוי נסמכת על נתונים, שנאספו במרכז ניהול התנועה, בהם נראה, כי על אף הימצאותם של לחצני הדרישה, רבים מהולכי הרגל אינם עושים בהם שימוש. יתרה מכך, במהלך השנה וחצי האחרונות אירעו במטרופולין חיפה שש תאונות דרכים קטלניות, בהן היו מעורבים הולכי רגל בצמתים מרומזרים. בשלוש תאונות מתוכן חצו הולכי הרגל במעבר חצייה באור אדום ולא לחצו על לחצן הדרישה לקבלת אור ירוק לחצייה.
בכל אחד מהצמתים שנבחנו, בוצע איסוף נתונים, שכלל, בין היתר, תיעוד התנהגות הולך הרגל ובחינת משך זמן ההמתנה בצומת לקבלת אור ירוק ללא לחיצה, מידת הבנת השילוט הקיים במקום וכן מספר החציות באור אדום וירוק עם וללא לחיצה.
מנהלת האגף לניהול בקרת תנועה וטכנולוגיה בעירייה, ענת גלעד: "עיריית חיפה משקיעה מאמצים רבים לתכנון וביצוע צמתים מרומזרים הנותנים עדיפות להולכי הרגל. לשם כך מוצבים בצמתים המרומזרים לחצני דרישה, אשר לחיצה עליהם 'מיידעת' את בקר הרמזור, כי בצומת נמצא הולך רגל, וכך מוקצה זמן החצייה הנדרש לחצייה בטוחה ומלאה. מהנתונים הנאספים במרכז ניהול התנועה מצאו מהנדסי התנועה, כי למרות התמרור והשילוט, המורה על הצורך בלחיצה על הלחצן לטובת קבלת אור ירוק, הולכי הרגל אינם עושים שימוש בלחצני הדרישה. הפיילוט נועד לבחון שיטות להביא לתשומת ליבם של הולכי הרגל את השימוש בלחצן".
פיילוט, זה רבים של פיילה
וככה זה נראה.
מה יחשוב התייר הבריטי כשלא ימצא את שפתו?
פיילה (חוף שנעלם) ועוד פיילה (שלט צילום באנגלית עילגת) ועוד אחת כאן…
המפרגן הגדול
לא פשוט יותר לבטל את הלחצנים ולהתקין חיישן שיזהה הימצאות הולך רגל בסמוך?