זבל שהושלך לעבר מתקן פחי אשפה ללא פח בדניה
זבל שהושלך לעבר מתקן פחי אשפה ללא פח בדניה

מדוע העלימה העירייה את פחי האשפה מרחובות דניה?

תושבים בדניה טוענים כי עיריית חיפה אספה את רוב פחי האשפה הירוקים והכתומים מרחובות השכונה ללא הודעה מוקדמת, וסיפקה להם פחים קטנים שהם נדרשו להכניס לחצרותיהם. הבעיה: לרבים מהם יש קודן בכניסה לחצר, כך שעובדי הניקיון לא יכולים לפנותם. אחד מהתושבים: "אני קורא לזה מבצע 'אזרח בלי פח'"

פורסם בתאריך: 27.8.24 18:02

תושבי דניה זועמים. לטענתם, ללא הודעה מוקדמת אספה עיריית חיפה את רוב פחי האשפה הירוקים והכתומים מרחובות השכונה. עוד הם מספרים כי העירייה סיפקה להם פחים קטנים שהם נדרשו להכניס לחצרותיהם, אך לרבים מהם יש קודן בכניסה לחצר, כך שעובדי הניקיון לא יכולים לפנותם.

התושבים מלינים על אנדרלמוסיה בנושא פינוי הזבל בשכונה. לאחר שפחים ירוקים רבים הועלמו, אלו שנשארו מלאים לחלוטין וזבל פזור מסביבם. בחודש יוני דיווחו התושבים שעובדי עירייה הסירו את השרשראות שהקיפו את פחי האשפה – השרשראות שהוצבו מסביב לפחים בתקופתה של עינת קליש רותם במטרה למנוע הפיכת פחים על ידי חזירים. באחת ממסיבות העיתונאים שקיים ראש העיר יונה יהב הוא התייחס לנושא הפחים והחזירים: "אנחנו רואים את זה במספר הפחים ההפוכים, שזה משהו שאני לא מבין אותו. מה פתאום שמים פחי זבל בחזיתות שהן הסמל של העיר?".

עוזי אורון, שמתגורר ברחוב הולנד, אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "היה לנו פח ירוק מגודר כדי שחזירים לא יהפכו אותו, וברחוב אסתר רבין היה פח גדול ירוק ופח כתום. ביום שישי הגיע מישהו מהעירייה עם משאית ואסף את הפחים. כל פח שעמד על המדרכה הוא העמיס. הצלחתי להציל את הפח שלי אחרי שסיפרתי לו איזה סיפור. כבר יותר מעשר שנים הפחים הירוקים עומדים כך שהם לא מפריעים להולכי רגל, ופתאום עובד העירייה אומר לי 'ראש העיר החליט שאין פחים על המדרכה'. עכשיו אנחנו נדרשים להשתמש בפח שנמצא בגומחה כמו לפני 40 שנה. אתה נוסע בכל העיר ורואה פחים על הכביש, אז דווקא בדניה הוא החליט לאסוף אותם?".

לדבריה של תושבת השכונה, "בעירייה לא הודיעו לאף אחד שום דבר, העלימו את הפחים ועכשיו הם רוצים להכניס אותם לתוך החצרות. לאנשים יש קודנים בשער, אז איך יפנו את האשפה מתוך החצרות? יום אחד לפני שבועיים הגיעו לרחוב שלנו, פתחו את מתקני הפחים והעלימו את הפחים. עכשיו אנשים זורקים זבל ליד המתקן הריק או ממלאים את הפח שבתוך החצר שלנו. דניה נראית עכשיו כמו שכונת סלאמס בגואטמלה. ולמה זה קורה רק בדניה? כי זה סבבה לראש העיר שגר בשכונה. בכל העיר יש פחים שסגורים בשרשראות. אז מה קרה בדניה? נתנו לתושבים פחים קטנים שאין לי מושג איך יפנו אותם. היום אוספים זבל בשכונה שלוש פעמים בשבוע, אז אם הקטינו את הפחים הם יצטרכו לאסוף כל יום. מישהו מפעיל פה את הראש בכלל?".

 

 

תושב נוסף סיפר כי "לפני כחודשיים התחילו להסיר את השרשראות שהקיפו חלק מהפחים. אין לי מושג מה היו הקריטריונים איפה כן ואיפה לא. אצלי הפח נמצא בחוץ כי אין לי מקום בתוך החצר, והוא מוסתר על ידי גדר חיה. אחרי שראיתי שהסירו לי את המסגרת ואת השרשרת פניתי למוקד העירוני. שם הפנו אותי למחלקת תברואה, ונאמר לי שזו החלטה של הנהלת העיר. אמרתי 'אם ראש העיר רוצה שיהפכו את הפח, אין לי מה להגיד'".

לדבריו, "חייתי בשלווה בלי השרשרת, וביום שישי גם הפח עצמו נעלם. צלצלתי שוב למוקד, ואמרו לי שזו ההנחיה ושידברו איתי. אחרי שעתיים התייצב בחור נחמד ממחלקת תברואה והסביר לי שיש עכשיו הנחיה שאסור לשים פח בחוץ. שאלתי איפה לשים, והתשובה שקיבלתי היתה 'בתוך החצר'. שאלתי איך יוכלו לפנות את הפח כי יש לי שער עם קודן, אז הוא דיבר בטלפון עם מישהו, וכפתרון נתנו לי פח קטן עם מכסה צהוב באותו מקום שבו היה הפח הירוק. שמתי את הפח, שלחתי מכתב לפניות הציבור, והיום בבוקר לקחו את הפח הקטן והחזירו את הפח הירוק לרחוב. לא הבנתי עד עכשיו למה לקחו לי את השרשרת, למה לקחו לי את הפח, למה נתנו לי פח קטן ולמה עכשיו החזירו את הפח הגדול בלי שרשרת. יש חוסר עקביות טוטאלי בהתנהלות הזו. שיחליטו מה הם רוצים, אבל שיוציאו הנחיה אחידה לכל התושבים. אני כבר קורא לזה מבצע 'אזרח בלי פח'".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "העירייה פועלת כפי שהיה בעבר להסדרת המרחב הציבורי, וזאת על מנת לשמור על ניקיון ומראה הרחוב ועל נגישות הולכי הרגל ולהרחיק את חיות הבר. המדרכה היא מרחב של כל הציבור ולא של פחי האשפה, ובמסגרת זו התבקשו התושבים להכניס את פחי האשפה לשטחים הפרטיים".

 

מתקנים לפחי אשפה ללא פח בדניה

מתקנים לפחי אשפה ללא פח בדניה

 

תגובות

4 תגובות
4 תגובות
  1. ר. מרגלית

    העיריה צודקת לחלוטין! פחי אשפה לא צריכים להיות על מדרכות העיר אלא מוצנעים בחצרות בתוך מתקני אשפה שהם חובה עבור כל מי שמבקש היתר בניה בעשרות השנים האחרונות.
    לא מאמין שהמיליונרים של דניה אין להם כסף לבנות מתקן אשפה על פי דרישות היתרי הבניה והיו להם הרבה שנות התארגנות לכך.
    אצלנו ברחוב מרגלית יש בתים חדשים או כאלה שעשו שינוי והעיריה חייבה במתקן אשפה ויש הבתים שאין להם בכלל פחי אשפה כי השביתוצאת הפרחים הישנים שהיו במקום המדינה ועכשיו הם הולכים זורקים הזבלמשלהם לחדרי אשפה של הבתים החדשים!
    דרשנו מהעיריה שתדרוש מהטרמפיסטים להקים לעצמם מתקנים חוקיים – העיריה לא עשתה כלום!
    כנראה שסוף סוף מתחילים לעשות

  2. העירייה צודקת

    פחים פרטיים מקומם בשטח פרטי ולא ברחוב הציבורי. מקווה שימשיכו כך בכל העיר.

  3. משולד

    ועכשיו פיקוח על הבניה מחפש בהוראת מנהל האגף עברות בניה אצל תושבי דניה שלא יסכימו להכניס את הפחים לשטח שלהם. צריך לזרוק את מנהל האגף מהעבודה בדחיפות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר