תעריף החנייה בחניון החוף השקט (צילום: נמרוד אשכנזי)
תעריף החנייה בחניון החוף השקט (צילום: נמרוד אשכנזי)

בלי פיקוח: מדוע מחירי החניה ליד רמב"ם משתוללים?

מחיר שעת החניה הראשונה בחניון החוף השקט שמשמש את באי בית החולים הגיע ל-50 שקל, אחרי שב-2021 עמד על 30. השטח שבו נמצא החניון שייך לחברת נמלי ישראל, אך אין פיקוח על המחירים שגובה הזכיין, שמצדו מבטיח לבחון הוזלה בתעריף

פורסם בתאריך: 30.6.24 15:30

מחיר החניה בחניון החוף השקט שסמוך לקריה הרפואית רמב"ם עלה ב-66 אחוז בשלוש השנים האחרונות. בשנת 2021 שעת החנייה הראשונה עלתה 30 שקל, וכעת היא עולה 50 לשעה. החניון משרת בעיקר את באי בית החולים, ובשעות הבוקר משתרך תור ארוך של מכוניות בכניסה אליו. חניון בית החולים, שבו המחיר מפוקח ועומד על 20 שקל לשעה הראשונה, מתמלא בדרך כלל כבר בתחילת היום, כמו גם החניות המועטות בכחול-לבן באזור.

את החוף הסמוך מפעילה חברת מפעלי ים מאז 1949, וכבר שנים ארוכות היא מתפעלת גם את החניון במסגרת זיכיון שניתן לה. שטח החניון שייך לחברת נמלי ישראל (חנ"י) הממשלתית ומוחכר לחברה המפעילה. לפי חנ"י, בהסכם שנחתם מול מפעלי ים לפני שנים רבות אין התייחסות למחיר החניה ולא חלות עליה הגבלות בנושא.

במפעלי ים טוענים כי המחיר שהם גובים תואם את המחיר המקובל בחניונים אחרים בעיר שסמוכים לבתי חולים. בבדיקה שערכנו מצאנו שעלות חנייה יומית בחוף השקט (70 שקל) אכן נמוכה יותר מחניון מצפה אחוזה שליד המרכז הרפואי כרמל (90 שקל ליום) ומעלות החנייה היומית האסטרונומית (120 שקל) בחניון בית הרופא שליד המרכז הרפואי בני ציון. עם זאת, חניון החוף השקט יקר יותר באופן משמעותי בעלות שעת החניה הראשונה שהיא 30 שקל בשני החניונים האחרים.

 

חניון החוף השקט מלא במכוניות (צילום: נמרוד אשכנזי)

חניון החוף השקט מלא במכוניות (צילום: נמרוד אשכנזי)

 

 

במפעלי ים ערים לביקורת הציבורית על עליית המחיר, שצברה תאוצה בסוף השבוע ברשתות החברתיות, ואמרו שיבחנו במהרה אפשרות להוזיל אותו. במשך השנים ניהלה החברה מאבקים מול עיריית חיפה ומול חנ"י, כשבשיאם איימה בשנה שעברה לסגור את החוף בשל תשלומים שלטענתה העירייה נמנעה מלהעביר לה ובגלל סירובה של העירייה לחתום על הסכם הפעלה מחייב וארוך טווח. בסוף השנה הקרובה עתיד להסתיים החוזה של החברה עם העירייה ועם חנ"י, לאחר שנים ארוכות, והשטח אמור לעמוד למכרז.

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "העירייה פועלת בכל האמצעים העומדים לרשותה במטרה להוריד את מחירי החניה במגרש שהוא מגרש פרטי. במסגרת זו פנתה העירייה לחנ"י שהעניקה את רשות השימוש במגרש בדרישה לפועל להוזלת מחירי החניה מול מפעילי המגרש".

מחנ"י נמסר: "החניון מופעל על ידי זכיין ותיק מאוד שגם מפעיל את שירותי החוף השקט. בעלי הזכיינות הם צאצאי יוצאי הבריגדה שקיבלו לפני שנים רבות מהעירייה את זכות הפעלת החוף וחלק מהחניון. בהתאם להסכם עם חנ"י, הזכות המוקנית להפעלת החניון, תפוג בתום שנת 2024. בהתאם לאמור, חניון החוף השקט למעשה מתפקד כחניון פרטי, שבעליו ביצע בו השקעות רבות והוא הקובע את תעריפיו מבלי שלחנ"י יש יכולת השפעה או קביעה על גובה התעריף הנגבה".

 

עומס תנועה בדרך לחניון החוף השקט (צילום: נמרוד אשכנזי)

עומס תנועה בדרך לחניון החוף השקט (צילום: נמרוד אשכנזי)

 

תגובות

12 תגובות
12 תגובות
  1. סמדר

    ליונה יהב אכפת רק מחזירי הבר שהוא הורג ללא רחמנות. שכח כל מה שהבטיח לפני הבחירות.לנגד עיניו רק מטרה אחת שיתבייש לו. ואני בחרתי בו.

  2. שולה

    חניון החוף השקט היה חלק מחוף הרחצה של החוף השקט. החזירות של חני גרמה לה להפקיעו משטח החוף (שגם כך נגסו בו שוב ושוב לטובת מועדון שיט, ולא נשאר זכר לחוף המפואר). זוהי חזירות לשמה

  3. רוחמה

    בשעתו תגמלו משרתי כוחות ביטחון. עברו שנים זה שטח ציבורי אין סיבה לתגמל צאצאי יוצאי הבריגדה אם כבר הועד למען החייל שחיילינו יהנו מהכספים

  4. שאול

    הארנונה בחיפה הכי יקרה במדינה ולכן רק הגיוני שגם מחירי החנייה בחיפה יהיו הכי גבוהים במדינה.

  5. הכל ידוע חיפה הולכת אחורה. הנהגת העיר לא אכפת לה מכלום ליהב היו 16 שנה ראש עיר לא נגע בבת גלים בכלל!!! בחרתם את אבו-כשלון

    המקום הכי יפה בחיפה קו החוף המעט שבמעט:
    חברת נמלי ישראל שולטת בשטח ומקימה חניון מול המים!!!!
    דנקנר שולט בשטח ומקים חומת מבנים מול המים!!!
    חיל הים שולט בשטח והבהד לא מתפנה!!!
    אחרכך מתפלאים למה העיר הזאת לא מתקדמת תיראו מה קורה במעט החוף העירוני!!!

  6. חיפאי

    תגובה עלובה של חני ושל עיריית חיפה. תמיד יש תירוצים. בואו נראה אתכם בסוף השנה כשהזיכיון יסתיים- תפרסמו מכרז ששבו הזוכה יהיה מי שיציע את התעריף הנמוך ביותר. לחילופין, תקבעו מחיר מכסימום שקרוב למחירי החניונים העירוניים.

  7. אלעד

    חניתי בחניון מתחת לבית המשפט בחיפה
    לצורך וועדה בביטוח לאומי
    24 שקל לשעה !!!!
    שום שילוט שאומר מה המחיר שייגבה בפועל

    בושה ועושק

  8. רני

    הגיע הזמן להפקיע את החוף השקט ולהחזירו לציבור.
    וגם להפקיע מדי חנ״י את הקרקעות ששייכות לציבור.
    אפשר גם להעתיק את רמב״ם למקום חדש ומספיק גדול הכולל חניה.

  9. עיר שעוברת התעללות יזומה

    שטח החניון הזה מול רמב"ם ליד החוף השקט היה לפי כל התוכניות אמור להיות גולת הכותרת של חיפה, מרינה עם מסעדות,
    פעילות ימאות, יאכטות וספינות, המשך הטיילת של החופים עד למרינה הגדולה ושם כיכרות בדיוק כמו מרינה הרצליה.
    מה אנחנו מקבלים במקום? חניון ב-50 שקל לשעה
    חיפה פשוט עוברת התעללות. עיר שהחליטו להרוס את העתיד שלה בכל כיוון אפשרי

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר