ולריה מאיר וקיריל קארטניק (צילומים: בועז כהן)
ולריה מאיר וקיריל קארטניק (צילומים: בועז כהן)

שניים אוחזין: מי מחזיק בבעלות על דפי המדיה של רק"ע?

זוהי השאלה שמעסיקה את הרשות לקליטת עלייה בראשותו של קיריל קארטניק. הרשות דורשת מולריה מאיר, שעבדה בה בעבר ומאז הספיקה להתמודד בבחירות ברשימתו של יו"ר הרשות הקודם לזר קפלון, להשיב לה את הבעלות, אבל מאיר לא ממהרת: "יש דברים שאני צריכה לבדוק עם עורך דין"

פורסם בתאריך: 30.6.24 09:08

מי מחזיק בבעלות על דפי הרשתות החברתיות של הרשות לקליטת עלייה? זוהי השאלה שמטרידה בימים אלה את הרשות, שבראשה עומד חבר מועצת העיר קיריל קארטניק. באמצעות היועץ המשפטי שלה עו"ד רן בראייר שלחה הרשות לקליטת עלייה (רק"ע) מכתב לולריה מאיר בדרישה להשבת בעלות במדיות הדיגיטליות של הרשות. כאן הסיפור קצת מסתבך מכיוון שמאיר עבדה ברק"ע עד לשנת 2022 ומאז גם הספיקה להתמודד בבחירות במקום השלישי ברשימתו של יו"ר הרשות הקודם לזר קפלון. כעת טוענים ברק"ע כי מאיר מחזיקה בדפי המדיות הדיגיטליות שלהם ומסרבת להשיבם.

"בין 1 בפברואר 2018 ל-31 באוגוסט 2022 הועסקת כשכירה אצל מרשתנו", כתב בראייר למאיר, "במהלך תקופת עבודתך ביצעת מספר תפקידים, ובהם ריכוז פרויקט 'מנהיגות עולה', ריכוז מתנדבים, ריכוז מועדון נשים וריכוז מועדון עסקי. כחלק מפועלך אצל מרשתנו פתחת וניהלת דף פייסבוק, דף טלגרם ודף אינסטגרם של מרשתנו אשר נושאים כולם את הכותרת – הרשות לקליטת עלייה בחיפה, זאת לצד לוגו של העמותה. ניהול הדפים נעשה על ידך, כאשר את כל אותם החומרים והנתונים על אודות פעילותה השוטפת של מרשתנו קיבלת הלכה למעשה מעובדי העמותה, ואלו הועלו על ידך באופן מקוון לכל אותם דפים".

עוד צוין במכתב כי עם סיומה של מערכת הבחירות האחרונה "פנו אלייך נציגי מרשתנו בבקשה שתעבירי לידיהם את ניהול אותם דפים. ואולם, למרבה הפליאה, הם נתקלו תחילה בסירובך ולאחר מכן אף בדרישתך לקבלת תמורה בגינם. לאחר פגישה שהתקיימה עמך, עת נראה היה כי השכלת להבין שכל אותם דפים הם רכושה של מרשתנו (ולא שלך!), העברת בסופו של דבר את פרטי הניהול של דף הפייסבוק לעובדת ברשות , תוך שהסברת כי לא קיימת אפשרות להעביר את הניהול בשאר הדפים, ומשכך פעלת לסגור אותם באופן מיידי. אלא שמצג דברים זה שלך התברר כמשולל מיסודו".

 

 

הרשות טענה כי "להפתעתה הרבה של הנהלת מרשתנו, התברר כי בחלוף כחודש ימים מאז פעלת לסגירתם של הדפים בטלגרם ובאינסטגרם, חזרת ופתחת אותם, אלא שעתה עשית זאת תחת שמך וכאשר רשימות המנויים והחברים שהיו בדפים (של מרשתנו) נותרו כשהיו. במילים אחרות, מדובר היה בניסיון התחכמות שלך, שכן הדפים היו ונותרו למעשה הדפים של מרשתנו, ושלה בלבד. בפועלך את גרמת ועודך גורמת למרשתנו נזק תדמיתי קשה. יתרה מכך, את פוגעת בציבור העולים בעיר, כך כאשר כל אותם מנויים וחברים בדפים (של מרשתנו) אינם מקבלים מידע עדכני רלוונטי הנוגע לפעילותה של מרשתנו ואשר נועד עבורם".

בסיום מכתבה דרשה רק"ע ממאיר "לפעול לאלתר ולהעביר למרשתנו את פרטי הניהול של שני הדפים הנוספים (טלגרם ואינסטגרם), וזאת בתיאום שייערך ביוזמתך עם נציגת מרשתנו תוך שלושה ימים ממועד מכתבנו זה. במקביל, עד להעברת פרטי הניהול, את נדרשת לחדול באופן מיידי מניהול הדפים האמורים על מנת למנוע הימשכותם של נזקים למרשתנו ולציבור העולים בעיר".

מאיר מסרה בתגובה: "קיבלתי את המכתב. מה שכתוב שם הוא לא מדויק. אני אדם שומר חוק. פניתי לעורך דין, וכעת אני מחכה לתשובתו. את הניהול של חלק מהדפים החזרתי לפני כמה חודשים, ויש להם אפשרות לעבוד בפייסבוק. קיימתי פגישות עם מנכ"ל הרשות והבנו שאין לנו את ההבנה מה קורה שם. זה לא שאני נגד, אני פשוט רוצה לדעת מה נכון, ויש דברים שאני צריכה לבדוק עם עורך דין".

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. היא צודקת

    אם היא פתחה דפים וניהלה אותם אז הם שייכים לה. זאת בעיה ידועה כאשר רשות נותנת לעובד לנהל בעצמו רשתות חברתיות והוא פותח על שמו את הדפים זה לא משנה אם הוא שם לוגו של הרשות או לא שם לוגו שלה ואם ענה בשמה או לא ענה בשמה. ברגע שהוא פתח את הדפים וזה לא נעשה בצורה מסודרת על ידי הרשות עם דפי סיסמאות ותכנים שמועלים בפיקוח הרשות היא יכולה לטעון שזה היה דפים אישיים שלה ושהבסכימה לאפשר שימוש בהם לרשות לקליטת עלייה אך הניהול כולו נשאר בידיה.

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר