היסטוריה בחיפה: חברת יפה נוף החלה להציב את העמודים הראשונים של הרכבלית – פרויקט הרכבל מהצ'ק פוסט לטכניון ולאוניברסיטת חיפה.
אורך תוואי הרכבל הוא 4.4 ק"מ ויהיו בו שש תחנות – שלוש תחנות נוסעים שישמשו את הציבור במרכזית המפרץ, בטכניון ובאוניברסיטה, ושלוש תחנות תפעוליות בצומת הצ'ק פוסט, בדרך דורי ובטכניון. הרכבלית צפויה להיחנך באמצע שנת 2020.
במסגרת העבודות שמבצע משרד התחבורה באמצעות חברת יפה נוף יוצבו לאורך התוואי 36 עמודי פלדה שיורכבו על בסיסי בטון תת קרקעיים, וביניהם יימתחו כבלי הרכבל. גובה העמודים נע בין ארבעה ל-30 מטר, בהתאם לטופוגרפיה ולסביבה. הפרש הגובה בין תחנת מרכזית המפרץ לאוניברסיטה הוא כ-460 מטר.
שר התחבורה ישראל כץ ציין כי הרכבלית, שתהווה חלק אינטגרלי ממערך התחבורה הציבורית בחיפה, תשפר משמעותית את הנגישות לטכניון ולאוניברסיטה ותעודד עשרות אלפי סטודנטים ואנשי אקדמיה להעדיף את התחבורה הציבורית על פני רכב פרטי.
ההודעה של משרד התחבורה כוללת פרטים מעודכנים על הפרויקט: לאורך הציר ינועו קרוניות המיועדות לעשרה נוסעים, כאשר מכל תחנה תצא קרונית בכל 15 שניות. משך הנסיעה ממרכזית המפרץ לטכניון יהיה עשר דקות, ומשם לאוניברסיטה תימשך הנסיעה תשע דקות נוספות. מערכת הרכבל תופעל באמצעות 76 קרוניות שיסיעו עד 2,400 נוסעים בשעה בכל כיוון.
מיזם הרכבל ישולב במערך התחבורה הציבורית של מטרופולין חיפה ויאפשר לכל הנוסעים ברכבל ליהנות מכל הפטורים וההנחות המוענקים בשאר אמצעי התחבורה הציבורית. לצד זה יוכלו הנוסעים להשתמש בכל אמצעי התשלום המקובלים בתחבורה הציבורית, לרבות רב קו, חופשי חודשי וחופשי סטודנטיאלי.
מנכ"ל חברת יפה נוף אבישי כהן ציין כי במהלך תקופת העבודות, שיימשכו כשנתיים בלבד, לא צפויה הפרעה לשגרת החיים של התושבים בתוואי ההקמה, וזאת בשל פערי הגובה בין הבנייה למפלס הקרקע.
פסל סביבתי שיוקם בחיפה מבית היוצר של החברים יהב את כץ...
ברור לכל כי אפילו לא תהיה החזר השקעה בעשרים שנה הקרובות ויותר.
חי
נפלה עטרת ראשנו אווי ויי חויילם גויילם !!! האזרחים אין להם מה להשתמש בזה… עשו זאת רק לסטודנטים ולמרצים !!! רוב הזמן זה יהיה ריק ללא שימוש!! כואב הלב על המדינת חלם הזאת!
השימוש היחיד יהיה לכמה תיירים סקרנים ולעוד כמה סטודנטים מערים אחרות מהצפון אולי... !!!
פרוייקט תמוהה ומוזר !
6 תחנות שיכערו את הנוף !
מי יתחזק את התחנות ואת קו הרכבל ? עם השנים הבלאי יהפוך אותו למשהו מכוער עוד יותר !!
מפגע כלכלי וכשלון תחבורתי
ראש העיר לא הבטיחה לבטל את המחדל הכלכלי והתחבורתי הזה?
האם כדי שיהיה רווחי הולכים לבטל קווי אוטובוס לקמפוסים?
האם הקמפוסים עם תורמיהם העשירים ישתתפו במימון ותחזוקת הרכבל?
למה תושבי חיפה צריכים לממן לעתיד מחדל נוסף מבית היוצר של משרד התחבורע שלא יגיע לאף שכונה בעיר.
הפיל הלבן הזה הולך לגזול עשרות מליוני שקלים מכספי משלם המיסים, הכרטיסים ברכבל בת גלים עולים 30 שקל בערך
מה תהיה עלות נסיעה ברכבל הזה? למה שאלות כאלו לא נשאלות ורק משכתבים קומוניקטים של יפה נוף הכושלת..
אם אוטובוסים עושים את הדרך לטכניון ב-10 דקות למה צריך את מפגע הרכבל באותה מהירות, כשאוטובוסים מפזרים
סטודנטים בכל הקמפוס בעוד הרכבל יביא אותם לנקודה אחת בקצה הקמפוס ויחייב עוד הסעה פנימית?? איפה ההגיון שלכם?
יכלו להעביר את התקציב המטורף הנדרש לבניית הרכבל לפרוייקטים תחבורתיים אחרים ומועילים יותר !
לא מבין את ההתנהלות ?
לא מבצעים סקרים מקדימים כמו שצריך ?
מי בדיוק עשה את כל בדיקות ההיתכנות לפרוייקט ההזוי הזה ?
בזבוז כספי עצום !!! פשוט שערוריה !!!
איך בכלל אישרו את המחדל הזה ???
מי נתן את ההוראה ???
עשרות אלפי סטודנטים ואנשי אקדמיה??
Perhaps 500 per day
לפרק את הרכבל הזה ולהעמיד לדין על שחיתות
אמרו שמשרד התחבורה יממן את הכשלון הזה במלואו.
מתברר שבסעיפי התקציב לשנה הבאה העירייה מתחייבת להעביר בשלב ראשון 50 מליון שקל לרכבל.
הבנתם??
משקרים אותנו חולבים ארנונה לממן את שחיתות מהנדסי יפה נוף וחבריהם הקבלנים.