המתווה המסתמן לחידוש פעילותה של הכרמלית הוא רכישה של ציוד מרכב חדש – רכבת חדשה אחת או אפילו שתי רכבות חדשות – וזאת לאחר שהערכת מצב שביצעה הנהלת הכרמלית לימדה כי המתווה הנוסף – הפעלת רכבת אחת באופן זמני – הוא בעייתי ליישום. האירוע שבו נשרפה אחת משתי הרכבות התחתיות המהוות את מערכת הכרמלית מחייב קבלת החלטות מהירה על מנת לחדש את פעילותה מוקדם ככל האפשר, ולכן בשבוע הבא אמור צוות מטעם החברה השווייצרית שייצרה את רכבות הכרמלית להגיע לחיפה ולדון עם הנהלת החברה העירונית הכרמלית חיפה בכל האפשרויות לחזרתה לפעילות.
כפי שדיווח “כלבו” בשבוע שעבר, יש שלוש אפשרויות למתכונת חזרתה של הכרמלית לפעילות: חידוש פעילותה לאחר ייצור רכבת תחתית אחת במקום זו שנשרפה והפעלתה לצד הרכבת הוותיקה, הפעלה במועד מוקדם יותר של רכבת אחת בלבד באופן זמני ובתדירות פחות גבוהה, ורכישת שתי רכבות חדשות.
האלטרנטיבה השנייה כרוכה בהפעלת הרכבת שלא נשרפה, כאשר בקצה מנהרת הכרמלית תוצב משקולת שתאפשר נסיעה הלוך וחזור של רכבת אחת בלבד, אבל לדברי מנכ”ל חברת הכרמלית חיפה אבישי הדר, “סביר להניח שזה לא ייצא לפועל כי זה לא בטיחותי”.
כעת נדרשת הכרעה אם לרכוש רכבת חדשה בלבד, ועל כך אמר הדר: “המומחים השווייצרים יבחנו את הדברים וימליצו על המתווה. בשלב זה שתי האופציות נבחנות באותה עדיפות. כרגע אין לוחות זמנים לחידוש פעילות הכרמלית”.
Comments are closed