הסערה שהתחוללה בעקבות פרסום הכתבה על הגבלת הזמן של הלקוחות במסעדות ובמקומות הבילוי הובילה את אנטוני סווידאן, מנהל בר היין במרכז הכרמל ובנו של הבעלים אנדריי סווידאן, לפרסם תגובה בדף הפייסבוק של "כלבו – חיפה והקריות", ובו הוא התנצל על מה שכינה "חוסר התקשורת שלנו כלפי הלקוחות על כללי המקום".
כזכור, השבוע העלה גולש באחת מקבוצות הפייסבוק החיפאיות פוסט על על כך שבר היין שבו הוא בילה דרש ממנו לפנות את השולחן אחרי שעה וחצי בלבד.
"אשמח לשתף ולשמוע את דעתכם מחוויה בבר היין של סווידאן בשדרות הנשיא", הוא כתב בפוסט, "הזמנו מקום לשעה 21:30, הגענו בשעה 21:20 והזמנו בקבוק יין וסלט לפי המלצת המלצרית. לאחר שעה וחצי ניגש אלינו אחד מהמלצרים וביקש מאיתנו להזמין חשבון כי יש תור בחוץ. שאלנו אותו אם יש הגבלת זמן לשולחן כי הדבר לא נאמר לנו כשהזמנו את המקום, ובתגובה נאמר לנו שלא. ביקשנו להישאר לשבת, ולאחר עשר דקות הוא הגיע שוב ואמר לנו שאנחנו חייבים לעזוב את המקום. האווירה היתה נחמדה אבל האירוע לגמרי ביאס את הערב ואת החוויה במקום, וכנראה שלא נחזור".
הפוסט הפך ויראלי (ומשום מה נמחק מאוחר יותר), והתגובות לא איחרו לבוא. "גם לנו זה קרה באותו מקום, וזה הרס לנו את הערב", הגיבה אחת מהגולשות, ואחר ענה לה: "רק בחיפה יכולים לשבת על סלט שעתיים ארבעה אנשים".
בעקבות הפוסט פנינו לבעלי מסעדות ומקומות בילוי בחיפה, ורובם המוחלט סיפר כי גם אצלם מונהגת הגבלת ישיבה. ביניהם היה גם אנדריי סווידאן שניסה להסביר ואמר: "בימים חמישי ושישי ממתינים הרבה אנשים בתור. בסך הכל ביקשנו מאנשים קצת התחשבות. כשאנשים מסיימים ותופסים שולחן, זה חורה לאנשים שמחכים בתור. יש מקומות שכבר בהזמנה מודיעים על הגבלת זמן ויש כאלה שהם יותר פתוחים – כל מקום והמדיניות שלו. אנשים רוצים לצאת, לבלות, ליהנות, לשתות כוס ולהירגע, בעיקר בתקופה הזו, ויפה שהלקוחות מתחשבים. סיימתם? נהניתם? אתם רוצים לשבת לדבר? אז יש ספסל, אפשר לטייל, תמיד יש מקומות לשבת וליהנות בכיף. אבל לא על חשבון אנשים שמחכים בתור. זה לא נעים. אם המקום ריק – ניחא. אבל כשאנשים עומדים בתור ומחכים, אז קצת התחשבות בזולת".
אבל נראה שכמו תמיד, הסיבה העיקרית היא כסף. "מקומות צריכים את הפרנסה", הוסיף סווידאן, "עכשיו הכל מתייקר, ולמרות זאת החלטנו לא להעלות מחירים – לא בגלל שאנחנו לא רוצים להרוויח אלא כי אנחנו חושבים שבר היין הוא סוג של תרופה לשפיות שהיא הכרחית. ומה לעשות, בחמישי, שישי ושבת המקומות לחוצים, ומה שנדרש פה זה רק התחשבות. אכלתם? שתיתם? אתם לא יכולים לשבת עוד שעה-שעתיים, לא להזמין ולא לפרנס את המקום, וגם לא לתת צ'אנס לאחרים ליהנות. הנקודה היא שאם אתה לא עובד על מחזור, על גלגול, אין לך סיכוי להתפרנס. אז אתה מתחיל להוציא מהכיס חודש, חודשיים שלושה, אין יותר מאיפה לשלם ונגמר העניין. המקום צריך להתגלגל, יש אוכל טרי שצריך להימכר, העלויות שלנו עולות, וכל מלצר ובן אדם שעובד צריך להתפרנס. הדרך היחידה למתן את העלייה בעלויות זו התחשבות".
כעת כאמור בחר בנו אנטוני להגיב לידיעה בדף הפייסבוק של "כלבו – חיפה והקריות" וכתב: "קודם כל אתחיל בהתנצלות על חוסר התקשורת שלנו כלפי הלקוחות על כללי המקום. כל המהות שלנו ושל המקום היא חוויית יין ואוכל שמלווה את היין. אנחנו מנסים לשמש כלי מנחה לתרבות היין לכל האוכלוסייה בארץ, בלי יוצא דופן, על מנת לקדם תרבות זו ולפתחה (משיווק יקבים ישראליים עד להכרת יקבים מכל העולם). כפי שאתם כבר יודעים, כולנו עברנו וגם עוברים תקופה קשה במיוחד, מהקורונה עד למלחמה. אנו מנסים לייצב את עצמנו ולתת כמה שיותר בחזרה לאוכלוסייה המשתקמת. אתן דוגמה – עדיין לא העלינו מחירים עם כל העלויות המטורפות שהיו".
סווידאן המשיך וכתב: "אחסוך מכם דברים שאתם כבר יודעים ואכנס למקרה. אציין תחילה שאנחנו מדברים על יום שישי, שהוא יום חזק אצלנו, ומגיעים אלינו אנשים (עם הזמנת מקומות מראש) מכל הארץ. למרות שאנחנו עסק קטן, אנחנו מצליחים בדרך כלל להכניס את כל מי שמתקשר להזמין וגם את כל מי שבא ללא הזמנה, רק בגלל שאנחנו אוהבים לתת את החוויה הזו לכולם ובלי לחסוך זאת מאף אדם. השולחן התיישב, נהנה מאוד, נתנו לו יחס כמו לכולם והעברנו את החוויה שמגיעה לו. אחרי 25 דקות שהשולחן היה ריק (סיימו לשתות את היין ולאכול את האוכל) בדקנו איתם אם הם ירצו להזמין קינוח או עוד יין, והם אמרו שהם בסדר. אחרי עשר דקות ניגשתי אליהם ואמרתי להם בשיא הכנות אם הם מוכנים לקום ולקבל עשרה אחוזים הנחה על מנת שנכניס הלקוחות הבאים (כבר היה תור יחסית גדול בחוץ). הבנתי מהם שזה לא מקובל עליהם, אז התנצלתי והלכתי. אחרי עוד 20 דקות ניגשתי שוב והסברתי להם שלא מקובל עלינו שיתפסו לנו מקום על שולחן ריק כבר 50 דקות, ונתתי להם את החשבון עם עשרה אחוזים הנחה. ניסיתי להסביר להם שאנחנו עסק ושאנחנו חייבים להתקיים, אבל הם לא הבינו. כמובן שאת אי ההבנה הזו מצדם אני יכול להבין, אבל השיקול שלנו הוא מקסימום שירות ומקצועיות כלפי הלקוח, ואת זה כבר לא יכולנו לתת מהסיבה הפשוטה שהם לא רצו עוד".
בסיום התגובה שוב ביקש סווידאן סליחה: "אני מתנצל על אי התקשורת מצדנו, ואני יכול להבטיח לכל מי שירצה לנסות את המקום – הוא לא יתאכזב אלא יופתע לטובה".
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
גם החוויה שלי מהמקום היתה לא טובה, ודאג להגיד לי כל שניה שאם לא טוב יש עוד אנשים שמחכים… הלכתי.נו משם ומקווה בשבילו שאכן יישתפר כי המקום סהכ ראוי יפה וטעים
זללני
התגובה של בעל המקום נשמעת מוצדקת.
גלעד, דניה
בחיפה הלקוחות קמצנים ובעלי המקומות חזירים. ובנוסף – הארנונה בחיפה היא הכי גבוהה בארץ לבעלי עסקים וגם לתושבים מה שמסביר למה כולם עצבנים.
חיפאי
תגובה ראויה
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
מעולם לא היה מצב שלקחתי את המשפחה למסעדה ונשארנו לשבת גם לאחר שסיימנו את כל האוכל והקינוח. מה הקטע סתם לשבת בלי שתיה ואוכל.
תגובת הבעלים נשמעת מוצדקת.
המטייל
הבעלים צודק ןזה נהוג בהרבה מקומות . ידוע שחייפאים קצת קמצנים