יעקב ממלא את הפיתה (צילום: נמרוד אשכנזי)
יעקב ממלא את הפיתה (צילום: נמרוד אשכנזי)

יעקב קבב: כל המרכיבים שיוצרים אגדה מקומית

סוד הקסם, והפעם: יעקב קבב. קל להבין איך הוא משגשג לאורך יותר מ-40 שנה. זאת מנה ייחודית, טעימה, טרייה ובמחיר הוגן - בדיוק מה שצריך באמצע יום עבודה

פורסם בתאריך: 23.7.24 07:51

כשהתחלתי לשאול שאלות על תולדותיו של המקום, יעקב נאנח. "מה עכשיו אצטרך לספר לך את כל ההיסטוריה?", הוא אמר בחוסר חשק והציע: "קודם תאכל ואחר כך נראה". יעקב, שעל שמו נקרא בפשטות הדוכן יעקב קבב, לא אוהב לדבר ומעדיף שהבשר שלו ידבר במקומו, כמו שהוא עושה כבר יותר מ-40 שנה, והיד עוד נטויה.

ראשיתו של יעקב קבב בשוק התורכי השוקק של תחילת שנות ה-80, בבסטה עם מנגל גחלים קטן. הוא הגיש אז רק מנה אחת – קבב כמובן. בשנת 1986 עבר יעקב למקום שבו הוא פועל עד היום, בפאתי השוק שהלך והוזנח, ונסגר סופית בתחילת שנות ה-2000. הסביבה השתנתה, את דוכני הירקות והפירות החליפו פאבים מסוגננים וגלריות לאמנות, אך יעקב עדיין שם, מכין את אותו הקבב. עם השנים הדוכן הפך לאימפריה קטנה והתרחב לסניפים בבת גלים, בקרית חיים ובנשר, שאותם מנהלים בני המשפחה של יעקב, וגם הם מגישים את הקציצה המפורסמת לפי אותו מתכון ותיק.

זהו אינו קבב קונבנציונלי. דרך הצלייה שלו דומה יותר לזו שבה מכינים סמאשבורגר. הקבב, שעשוי מבשר בקר עסיסי ושומני במידה הנכונה, ובתערובת שלו כמעט ואין תיבול, נמעך על המנגל בזמן הצלייה והופך למין רצועת בשר דקה. התוצאה היא בשר צלוי היטב מכל הכיוונים, אך לא יבש מבחוץ כפי שקורה לא מעט פעמים, ולכן הוא רך באופן מפתיע.

 

פיתה קבב אצל יעקב קבב (צילום: נמרוד אשכנזי)

פיתה קבב אצל יעקב קבב (צילום: נמרוד אשכנזי)

 

 

פיתה היא לא תמיד הדרך הטובה ביותר לאכול קבב, אך במקרה הזה היא הדרך המושלמת. המעיכה של הקבב מאפשרת לו להשתחל בקלות אל הפיתה הגדולה והדקה, והוא משתלב נהדר עם הסלטים הבסיסיים והטריים בדוכן – כרוב כבוש, עגבניות, בצל וחמוצים – ועם הטחינה הסמיכה שנמזגת מעל. החידוש כאן, שקיים כבר עשרות שנים, הוא שהוויטרינה פתוחה ללקוחות והם מוזמנים להוסיף את הסלטים בעצמם אל תוך הפיתה מלאת הבשר. ומי שלא רוצה, לא צריך, יעקב יכין בשבילו את המנה וגם יוסיף צלוחית של צ'יפס חם בצד, על חשבון הבית.

לנוכח יוקר המחיה הגובר והמחניק, יש לציין לחיוב את המחירים אצל יעקב קבב. ב-40 שקל לפיתה זאת כנראה אחת ממנות אוכל הרחוב המשתלמות ביותר בישראל. ולא רק קבב יש בתפריט, אלא גם פרגיות, לבבות, כבד עוף, נקניקיות חריפות, שניצל ואפילו קציצות מרוקאיות – כל המנות באותו המחיר, וכולן מוגשות באותה פיתה גדולה וברוחב יד.

בשעה 16:00 בדיוק סוגר יעקב את הדוכן והולך הביתה. הקבב שלו היה יכול להפוך בקלות ללהיט בקרב הבליינים בשעות הלילה, אבל יעקב מעדיף להכין אוכל לאנשים עובדים, שעוברים אצלו לחטוף פיתה של צהריים כשהשוק עוד מנומנם ושקט. קל להבין איך הקבב הזה משגשג לאורך כל כך הרבה שנים – הוא ייחודי, טעים, טרי ובמחיר הוגן, ואלה בדיוק המרכיבים שיוצרים אגדה מקומית.

משה אהרון 10. שעות פתיחה: 16:00-11:00.

 

יעקב קבב (צילום: נמרוד אשכנזי)

יעקב קבב (צילום: נמרוד אשכנזי)

 

תגובות

19 תגובות
19 תגובות
  1. שלומית

    אם הייתי מחשבנת את כל השקלים שהשארתי אצל יעקב,הייתי מגיעה לסכום של איזו דירה קטנה,בהדר או בפאתימחיפה.
    תודה למי שבמשך כ25 שנים,דאג לי ולנו,לקבב משובח והפסקה קצרה

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איפה המסעדה שלו. לא הבנתי בתל אביב ,חיפה או ירושלים?

  3. נעמי

    אין על הקבב של יעקב !
    ואין על מיץ הגזר של יעקב ז״ל מהדוכן שהיה סמוך לו
    טעם של גן עדן

  4. רחל

    אין על הקבב הפרגיות היחס של יעקב אני מכירה או.ו משנות השמונים אדם חביב סבלני מקבל כל אחד החיוך מה בשבילך היום רגיל או שונה זאת תמיד היתה השאלה שלו מגיע לו שאפו

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אחלה יעקב, הקבב הטוב ביותר. מי שמגיע לעיר התחתית בחיפה חייב לעבור שם ולהבין על מה מדובר.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אחרי 20 שנה פלוס או מינוס תמיד אני חוזרת אליו . איש מיוחד ואין על הקבב שלו נקודה.

  7. עודד המודד

    ב 16 הוא הולך הביתה, כי אומר לעצמו יש לי די, לא צריך יותר, תן להנות מהחיים, והעיקר הבריאות, רדיפה אחרי עוד ועוד אינה מוסיפה בריאות.

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הפרגיות הכי הכי טעימות!!ותמיד ממלא בשפע סלטים,ובכלל אדם מקסים!!שאפו שיהיה לו בריאות ופרנסה בשפע!!

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    המצחיק שהכותבת מצדיקה את המחיר, 40 שקל עבור שני קבבים בפיתה????? זה מחיר משתלם???? עוד חארטה בפיתה ולא סתם פיתה, פיתה גדולה כמו של יעקב קבב

  10. משה

    איך בקרית חיים פיתה קבב עולה 45??..לא לעניין…תיישרו קו על 40..חבל.

  11. חלאס נמרוד אשכנזי

    לך תמצא עבודה אמיתית במקום הכתבות היחצניות שלך

  12. עמוס

    אין על יעקב בעולם
    איזה איש יקר
    היינו עסקים צמודים ושכנים 40 שנה
    ואין על הבשר שהוא מוציא!
    עסיסי ומלא טעמים בתוך פיתה נהדרת!!

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר