סינבונים בגודל מיני (צילום: נמרוד אשכנזי)
סינבונים בגודל מיני (צילום: נמרוד אשכנזי)

סינבון האמריקאית נחתה בקריון – האם התור מוצדק?

הרשת האמריקאית הידועה, שמגישה מאפה שמרים מתוק ומושחת, חזרה לישראל בפעם השלישית ופתחה את הסניף הראשון והיחיד שלה בקריון. עם תפריט מעודכן ומחירים סבירים, אולי הפעם סינבון תצליח להכות כאן שורשים

פורסם בתאריך: 20.7.24 09:53

בערב יום חמישי, בסביבות השעה 19:00, הדוכן החדש של סינבון שנפתח בתחילת החודש – והוא היחיד בארץ כרגע – היה המקום הכי חם בקריון בקרית ביאליק. המוני אנשים, מזקן ועד טף, עמדו בתור הארוך מחוצה לו במשך יותר משעה, כאילו שהם הולכים להגשים את החלום האמריקאי בשלמותו ולא רק לטעום את המאפה הכי מושחת שלו.

סינבון היא אחת מרשתות המאפים המוכרות בעולם, עם אלפי סניפים מסביב לגלובוס. גולת הכותרת שלה היא כמובן הסינבון – מאפה מבצק שמרים עם קינמון, שמזכיר במידה מסוימת עוגת שמרים, רק בגרסה שמנונית ומתקתקה הרבה יותר. הרשת כבר ניסתה את מזלה בישראל ב-2011 והתקבלה תחילה בהתלהבות. היא פתחה שישה סניפים, שאחד מהם היה בקריון, ונסגרה כעבור חמש שנים בקול ענות חלושה. בהמשך היה ניסיון נוסף להביא את הרשת לארץ, שנגדע באיבו. האם הפעם גורלה יהיה שונה?

בחזרה לתור. לאחר כחצי שעה של המתנה, חדשות רעות הגיעו. האחמ"ש, שהיה יכול לבחור לעבוד בבורגר קינג נטולת ההייפ אבל בחר בג'וב הכי מאתגר בעולם הקולינריה נכון להיום, הכריז שהבצק עוד רגע נגמר. "אין לכם מה לחכות סתם", הוא המליץ למי שעמד בשיפולי התור. עם ההכרזה המצערת החלו גם הספקולציות, "כל יום זה ככה פה, זאת טקטיקה שיווקית, להראות שיש להם ביקוש", הציע עובר אורח, מומחה עסקי במכנסיים קצרים וכפכפים, את פרשנותו לסקנדל המבוים. "אני רואה שיש להם מלא בצק שם, מעניין למי הם שומרים אותו", אמרה ולא יספה אחת מהממתינות בתור, והותירה אותנו עם חידה בלתי פתורה.

סינבון בקריון (צילום: נמרוד אשכנזי)

סינבון בקריון (צילום: נמרוד אשכנזי)

 

למזלנו, נס פך הסינבון התרחש, וכשהגיע תורנו עוד נותרו מספיק מאפים. לקחנו את כל ההיצע שמסתכם בשלושה טעמים – קינמון, שוקלד וקרמל. הם מגיעים בשלושה גדלים – קלאסי (26-20 שקל), מיני (20-16 שקל) וביס (22-18 שקל לארבע יחידות). השמות של הגדלים יכולים להטעות – הקלאסי בז'רגון המקומי היה צריך להיקרא "ענק", המיני "גדול" והביס "רגיל". אנחנו בחרנו במיני.

התחלנו היכן שרשת סינבון התחילה – מאפה הקינמון המפורסם שלה. זהו בעצם שבלול בצק ממולא בקינמון, שמעליו נמזגת כמות אדירה של סירופ שמנת (גלייז בעגה הסינבונאית). התוצאה היא מתיקות מטורפת, עם טעמים עזים ביותר של קינמון ושל שמנת. הבצק עצמו רך מאוד וניכר שהוא נאפה במידה הנכונה. באופן מפתיע, מאפה השוקולד לא היה מתוק יותר מהקינמון ודי הזכיר אותו בטעמים, שכן הם חולקים את אותו הסירופ עם הטעם הנוכח. גרסת הקרמל היתה המוצלחת ביותר. מדובר במאפה הקינמון הרגיל, עם סירופ קרמל מעליו ואגוזי פקאן, אשר יצרו טעם מאוזן יותר, שנתן יותר מקום לבצק, המיוחד והאיכותי.

 

שייק תות בסינבון (צילום: נמרוד אשכנזי)

שייק תות בסינבון (צילום: נמרוד אשכנזי)

 

התפריט של סינבון לא מסתכם במאפים והוא עשיר יותר מזה שהוצע בגלגולה הקודם של הרשת בישראל. אפשר למצוא בו גם קפה חם או קר במחירים סבירים, שייקים על בסיס חלב וסינפיזיז – משקה מוגז בטעמים תפוז, פסיפלורה או תות ובלסמי (!). כל המשקאות מוצעים גם בעסקת חבילה ביחד עם סינבונים, למשל מיניבון ולאטה ב-26 שקל או סינבון קלאסי וקפוצ'ינו ב-30 שקל. אנחנו לקחנו את השייק, המשקה האמריקאי ביותר בתפריט, שמוצע בארבעה טעמים – סינבון, תות, מנגו וקרמל לאטה. כמובן שהשייק בטעם סינבון קרץ לנו, אבל הוא אזל ולכן הסתפקנו בשייק תות (24 שקל) שהיה טעים ועדין מאוד בטעמיו בהשוואה למאפים.

הסינבון הוא מאפה ייחודי שאין לו מקבילה ישראלית אמיתית, אך השאלה היא אם הוא ישתלב בסדר היום הקולינרי של הישראלים. הוא צעקני וקיצוני מדי כדי להיאכל לצד הקפה בבוקר וכבד מדי כדי להיות קינוח, והוא גם סוחב על עצמו משקולות של מאות קלוריות ליחידה. נראה שהתחרות של רשת סינבון היא לא עם בתי הקפה, על אף שהיא מנסה להתקיים גם בתחום הזה, אלא עם דוכני הקרפים והשייקים, ושם דווקא יש לה פוטנציאל. האם בסיבוב הזה היא תצליח להכות שורשים בארץ? אולי, פעם שלישית סינבון.

קומה ראשונה בקריון. שעות פתיחה: ראשון עד חמישי, 22:00-09:00, שישי, 15:00-09:30, שבת, 22:30-19:30.

 

תגובות

5 תגובות
5 תגובות
  1. מיכל

    למה תמיד מדלגים על חיפה? כל הרשתות הגדולות כמו איקאה פשוט לא פותחות סניף בחיפה ועוברות לקריות. למה?

  2. כתבה מיותרת

    על מה בעצם הכתבה פה? כתבה שלמה על איזה דוכן שנפתח בקריון? נסיון לייצר תופעת עדר והייפ סתמי על עוגת שמרים קינמון? תתעסקו בדברים קצת יותר רציניים

  3. מיכל

    קשקוש שיווקי,בתור מי שלעסה סינבון בחצי גלובוס,אין על הסינבון המדוייק של ברדא שלנו החיפאית,גם ביום רע היא לא רואה אף חקיין בעיניים.העיסה הדוחה שהם מוכרים היא לא יותר מפקק סותם מיעיים,יסגרו שוב ,צלמו מסך

  4. נוי

    באמת לא ברור למה דווקא בקריות ולא בחיפה הנגישה הרבה יותר.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קרייתי
    לזאת שכתבה למה מדלגים על חיפה

    אולי כי בחיפה לא משתלם לפתוח כלום כי אין כוח קניה לאנשים !!

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר