Butter Burger במסעדת Kiss (צילום: נמרוד אשכנזי)
Butter Burger במסעדת Kiss (צילום: נמרוד אשכנזי)

ללא ספק: זהו אחד מההמבורגרים הטובים בישראל

עם עיצוב ששואב השראה מדיינר אמריקאי, מנות נדיבות ומושחתות, ובשר איכותי - מסעדת Kiss עשתה עלייה מקרית מוצקין הישר אל סביוני דניה, ויש לה כמעט את כל מה שצריך כדי להתחרות עם ההמבורגריות המצטיינות בארץ

פורסם בתאריך: 17.6.24 11:50

מרכז אוסקר 7 בסביוני דניה מציע גרסה משודרגת של המרכז המסחרי השכונתי המוכר, בסגנון שמזכיר את מה שקורה בצפון תל אביב. במקום פיצרייה, שניצלייה או דוכן פלאפל אפשר למצוא בו מסעדה איטלקית ומסעדה תאילנדית, גלידריה, קונדיטוריה ובית קפה של רשת גדולה. בכל העסקים נראה שהושם דגש מיוחד על העיצוב, וכך גם במסעדת kiss – ההמבורגרייה שנפתחה לפני כחודשיים במתחם.

בדומה לסניף הראשון של kiss בקרית מוצקין, גם כאן העיצוב שואב השראה מהדיינר האמריקאי. הקירות והתקרה הוורודים, הספות המעוגלות בצבע טורקיז ודלפק ההזמנה המואר נראים כאילו הגיעו מניו ג’רזי, והתפריט שמוצג מעל הדלפק מזכיר את השלטים עם לוח ההצגות מחוץ לתיאטראות בברודווי. ובכל זאת, העיצוב הוא עדין ולא צועק. אלה רמזים למזנון האמריקאי ולא ניסיון לחקות אותו, וטוב שכך.

 

העיצוב שואב השראה מהדיינר האמריקאי (צילום: נמרוד אשכנזי)

העיצוב של במסעדת Kiss שואב השראה מהדיינר האמריקאי (צילום: נמרוד אשכנזי)

 

Kiss היא יותר המבורגרייה ממסעדה – אין מלצרים, ואת ההזמנה עושים בדלפק, מקבלים זמזם ומחכים שהוא יאותת שהמנה מוכנה. התפריט הוא קלאסי ואופייני, עם כמה טוויסטים. למנות ראשונות מוגשות כנפיים (39 שקל) בשלוש וריאציות – האחת קוריאנית, השנייה ברוטב באפלו מסורתי והשלישית ברוטב שום ופרמז’ן. ויש גם אצבעות צ’דר (29 שקל), נאגטס (32 שקל) ומלפפונים חמוצים מטוגנים (27 שקל).

שמונה ארוחת המבורגרים מוצעות בתפריט, במחירים שנעים בין 72 ל-87 שקל, והם כוללים שתייה ותוספת לבחירה – צ’יפס, טבעות בצל (בתוספת של שלושה שקלים) או סלט ירוק. לצד ההמבורגר הרגיל (חסה, בצל, חמוצים ורוטב איולי – 72 שקל) מוגשים גם המבורגרים מיוחדים יותר כמו פילי צ’יז אנטרקוט (77 שקל), פימנטו בורגר עם בייקון טלה ותערובת גבינות מתובלת (87 שקל), סמאש בורגר עם גבינת צ’דר (79 שקל) ושני סוגים של קריספי צ’יקן – האחד עם בצל מוחמץ ורוטב קיסר, והשני עם גלייז קוריאני, קולסלאו וחמוצים.

 

מסעדת Kiss (צילום: נמרוד אשכנזי)

מסעדת Kiss (צילום: נמרוד אשכנזי)

 

 

את הארוחה שלנו פתחנו עם החמוצים המטוגנים, אחרי שבדקנו עם הצוות מהי המנה הפופולרית ביותר. היא היתה מוכנה מהר מאוד, והחמוצים היו רותחים ופריכים. הם הוגשו לצד רוטב איולי קארי מעט חמצמץ, ובהחלט מדובר ביציאה מעניינת. בהתחלה קשה להבחין שבפנים מסתתר מלפפון, אבל מדי כמה ביסים מקבלים תחושה מלפפונית קלה. זו מנה כיפית וקלילה, והכמות שמקבלים היא נדיבה מאוד. נחמד לנשנש אותה לצד ההמבורגר ולאו דווקא כמנת פתיחה.

 

חמוצים מטוגנים (צילום: נמרוד אשכנזי)

חמוצים מטוגנים במסעדת Kiss (צילום: נמרוד אשכנזי)

 

משם המשכנו ל-Butter Burger – קציצה במשקל של 230 גרם (לפני צלייה), בצל בציר בקר, גבינה, חמאה ועלי רוקט. אפשר להגדיר את ההמבורגר הזה בשתי מילים – רך ומתוק. הלחמנייה היתה טרייה ועננית, ועם זאת הצליחה לשאת בגבורה את הקציצה השמנה, את הרוטב שנמזג עליה ביד רחבה ואת פרוסות הגבינה שהונחו מעליה. הקציצה עצמה, שעשויה מ-100 אחוז בשר בקר, היתה נהדרת. למרות הרוטב המעט מתקתק, היא הצליחה לנצוץ והטעם של הבשר הטרי התבלט. מדובר בהמבורגר מושחת, עתיר קלוריות ונוטף שומן, אך עוד לא הומצאה הדיאטה שלא שווה לשבור אותה בשבילו.

גם הצ’יפס של Kiss הוא לא פראייר. הוא מהסוג הזהוב עם מעטפת קריספית מבחוץ, שמושגת בדרך כלל באמצעות טיגון כפול בשמן עמוק. התוצאה היא צ'יפס עם ניגודיות מדויקת בין החלק החיצוני לפנימי, פריך מאוד מבחוץ ורך מאוד מבפנים, וכלל לא מרגיש שומני. כמות הצ’יפס שהוגשה היתה עצומה, והוא היה יכול להיות מושלם אלמלא הגיע באיחור של עשר דקות, ממש אחרי שסיימנו לאכול את ההמבורגר.

חיפה היא עיר עם קולינריה מפוארת, החל מאוכל רחוב ועד מסעדות גורמה. פודיז מכל קצוות הארץ עולים אליה לרגל כדי לדגום שווארמה, פלאפל, דגים, פיצות או פסטות, אך נראה שאף אחד לא מגיע לכאן במיוחד כדי לאכול המבורגר. Kiss יכולה להביא את השינוי. אמנם יש לה עוד במה להשתפר – זמן הכנת המנות (יותר מרבע שעה להמבורגר), ולהתבגר – יותר מדי גימיקים (מגבון בעטיפה דמוית קונדום ותפריט שכולו באנגלית), אבל כבר עכשיו מגישים שם המבורגר שעומד בשורה אחת עם המצטיינים שבארצנו ואפילו מתעלה על רבים מהם. כן, גם על חלק מההמבורגרים המדוברים של תל אביב.

אוסקר שינדלר 7. שעות פתיחה: ראשון, 00:00-18:00, שני-שבת, 00:00-12:00.

 

הצ’יפס שהוגש בכמות עצומה (צילום: נמרוד אשכנזי)

הצ’יפס במסעדת Kiss (צילום: נמרוד אשכנזי)

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר