חברי פורום ראשי רשויות מפרץ חיפה (צילום: ניר בלזיצקי, דוברות עיריית חיפה)
חברי פורום ראשי רשויות מפרץ חיפה (צילום: ניר בלזיצקי, דוברות עיריית חיפה)

הדרישות של פורום ראשי הרשויות במפרץ מממשלת ישראל

בתום המפגש הראשון של פורום ראשי ערים ומועצות מפרץ חיפה יצאה קריאה לממשלה להגדיר לוחות זמנים ברורים לפינוי המפעלים המזהמים מהמפרץ, לאשר תקציב לניקוי הקרקעות ולהגביל את פעילותו של נמל התזקיקים החדש לייבוא דלקים לצפון בלבד

פורסם בתאריך: 31.7.24 12:41

פורום ראשי ערים ומועצות מפרץ חיפה קיים היום (רביעי) בעיריית חיפה את מפגש הראשון, ובסיומו יצאה קריאה לממשלה להגדיר לוחות זמנים ברורים לפינוי המפעלים המזהמים מהמפרץ, לאשר תקציב לניקוי הקרקעות ולהגביל את פעילותו של נמל התזקיקים החדש.

מהעירייה נמסר כי הפורום הוקם על ידי ראש העיר יונה יהב, והשתתפו בו ראש העיר נשר רועי לוי, ראש העיר טירת כרמל דודו כהן, ראש המועצה המקומית דלית אל-כרמל רפיק חלבי, ראש המועצה המקומית עוספיה מוניב סאבא, ראש המועצה המקומית קרית טבעון עידו גרינבלום, ראש העיר קרית ביאליק אלי דוקורסקי, ראש המועצה האזורת זבולון עמוס נצר וראש העיר קרית ים דוד אבן צור. בפגישה נכחו גם סגני ראש העיר אביהו האן, סופי נקש, שרית גולן שטיינברג וישראל סביון, מנכ"ל העירייה גדי מרגלית, מהנדס העיר אריאל וטרמן והיועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין.

 

מפגש פורום ראשי רשויות מפרץ חיפה (צילום: ניר בלזיצקי, דוברות עיריית חיפה)

מפגש פורום ראשי רשויות מפרץ חיפה (צילום: ניר בלזיצקי, דוברות עיריית חיפה)

 

 

מנכ"לית איגוד ערים מפרץ חיפה להגנת הסביבה ד"ר ליהי שחר ברמן סקרה בישיבה את תשתיות החומרים המסוכנים ואת היערכות משק האנרגיה לסגירת בז"ן, ובסיומה החליטו ראשי הרשויות המקומיות להזמין במשותף סקר סיכונים למפרץ חיפה וסיכמו על הקמת פורום יועצים משפטיים של הרשויות שיתכנס אחת לחודשיים.

משתתפי הפורום חתמו על פנייה משותפת הקוראת לממשלת ישראל לקבוע כי נמל התזקיקים החדש יהיה מיועד לייבוא הדלקים החיוניים לצורכי הצפון בלבד ולא לייצוא של דלקים וחומרים פטרוכימיים מעבר לתקופת ההרצה; להגדיר לוחות זמנים ברורים לפינוי בז"ן, חוות המיכלים של תש"א ומתחם הנמל הקיים כתנאי לאישור תת"ל 118; ולאשר תקציב ולוחות זמנים לניקוי קרקעות ולביטול צנרת החומרים המסוכנים.

יהב: "רק באיחוד כוחות ובפעילות משותפת של כל ראשי הרשויות במטרופולין חיפה נהווה כוח מספיק לשינוי מציאות החיים במפרץ ולהסרת הסכנה המרחפת מעל ראשי התושבים".

 

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. שרית

    יונה יהב מבלה בחו"ל ומשחרר משם תגובות תוך כדי הסתרת העובדה שכלל לא נכח בפגישה. כמה עלוב האיש הזה.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גרם לבניית נמל תזקיקים שישפיע על כל אזור הצפון . דיייי לעבוד עלינו

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר