הלפידים הבוערים במתחם בז"ן (צילום: איגוד ערים מפרץ חיפה להגנת הסביבה)
הלפידים הבוערים במתחם בז"ן (צילום: איגוד ערים מפרץ חיפה להגנת הסביבה)

הלפידים במתחם בז"ן שוב פועלים בעצימות מוגברת

מאז סוף השבוע נצפתה שוב פעילות מוגברת של הלפידים במתחם בז"ן. הסיבה הפעם: עבודות הכנה להפעלת שני מתקנים לאחר שיפוץ תקופתי, אשר דווחו על ידי המפעל. האיגוד: "לתעשיות המזהמות אין מקום במפרץ חיפה"

פורסם בתאריך: 16.7.24 12:45

איגוד ערים אזור מפרץ חיפה להגנת הסביבה מדווח כי מאז סוף השבוע נצפתה שוב פעילות מוגברת של הלפידים במתחם בז"ן כתוצאה מעבודות הכנה להפעלת שני מתקנים לאחר שיפוץ תקופתי, אשר דווחו על ידי המפעל.

עוד נמסר מהאיגוד כי הלילה (בין שני לשלישי) התקבלו במוקד שמפעיל האיגוד דיווחים מתושבים על בערה גבוהה מהרגיל. בבדיקה שקיים האיגוד נמצא כי בשעות הלילה נמדדו שלושה ערכים גבוהים של ספיקת גזים ללפיד, כאשר בהתאם לנדרש בהיתר הפליטה – על המפעל לבצע תחקיר אירוע ולהגישו תוך 14 יום.

 

 

איגוד ערים להגנת הסביבה: "לתעשיות המזהמות אין מקום במפרץ חיפה, כפי שהחליטה ממשלת ישראל כשאישרה את הצעה 1231 לפיתוח מפרץ חיפה וכפי שנקבע בתמ"א 75. האיגוד ימשיך לפעול אל מול הממשלה וכל הגורמים הרלוונטיים כדי להביא ליישומן של ההחלטות ולהוצאתן מהמפרץ של התעשיות המזהמות, אשר מסכנות את התושבים ומונעות את פיתוחו".

סגן ראש העיר אביהו האן, המשמש יו"ר האיגוד: "תושבי מפרץ חיפה קצו במראה החוזר ונשנה של הלפידים הבוערים שמזהמים את האוויר שאנו נושמים ומביאים איתם את עודף התחלואה שממנו סובלים תושבי האזור. על מפעלי בז"ן להתחיל ולהיערך ליציאה מהמפרץ, ובכוונתנו לפעול בכל האמצעים – הציבוריים ואם יידרש גם המשפטיים – כדי שבז"ן תעמוד במחויבותה בהתאם להחלטת הממשלה ותתחיל להיערך להפסקת פעילותם במפרץ, שאותו היא זיהמה ובו היא פגעה במשך עשרות שנים".

מבז"ן לא נמסרה תגובה.

 

תגובות

4 תגובות
4 תגובות
  1. רוחמה, כרמל

    שרית גולן שטיינברג, לאיפה נעלמת פתאום? ולאיפה נעלם יהב?

  2. דר קראב

    העיקר שתהיה עבודה במחלקה האונקולוגית ע״ש תורם שקר כלשהו פרומיל מהרווחים של בזן

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שנים של הפקרות,ואף אחד לא לוקח אחריות ,הכל אנטרסים כלכליים,ממתי האזרחים מעניינים משהו?

  4. תושב חיפה

    בתור תושב חיפה זה דוחה אותי שבזן מנצלים את הבריאות של כל האזרחים פה בשביל לא להפסיד עוד כמה שקלים , העיקר שהמנכל לא גר בחיפה , אני אהיה מוכן שבזן ישארו בחיפה רק בתנאי שהמנכל יקח את הבית שהכי קרוב למפעל , אם הוא מוכן לזה אז אני אאמין שזה לא נורא כמו שאומרים , אבל האחוזיפ מראים על סימני תחלואה קשים…. פשוט מזעזע

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר