נחל סעדיה (צילום: ליגמ פרויקטים סביבתיים)
נחל סעדיה (צילום: ליגמ פרויקטים סביבתיים)

בנחל סעדיה תוקם תחנת שאיבה לשיפור איכות המים

בשבוע הבא יחלו העבודות להקמת תחנה לשאיבת מי קיץ בנחל סעדיה. את הקמת התחנה מקדמים עיריית חיפה, המשרד להגנת הסביבה, משרד החקלאות ורשות ניקוז ונחלים קישון, ומטרתה היא למנוע כניסה של מזהמים ממערכת הניקוז לנחל, ובכך לשפר את איכות המים שבו

פורסם בתאריך: 17.6.24 09:11

עיריית חיפה, המשרד להגנת הסביבה, משרד החקלאות ורשות ניקוז קישון מקדמות במשותף הקמת תחנת שאיבה למי קיץ בנחל סעדיה. הקמת התחנה תחל ביום שני הבא, 24 ביוני, והיא נועדה למנוע כניסת מזהמים לנחל, ובכך לשפר את איכות המים שבו ולשקמו לרווחת הציבור.

מי הקיץ הם עודפי מים הזורמים למערכת הניקוז ונוצרים בין השאר בעקבות מי תהום שהם לעתים מזוהמים. התחנה תמנע מצב של הגעת מי הניקוז לנחל, כך ששאריות המים שבמערכת הניקוז יישאבו למכון טיהור השפכים הסמוך.

 

נחל סעדיה (צילום: ליגמ פרויקטים סביבתיים)

נחל סעדיה (צילום: ליגמ פרויקטים סביבתיים)

 

 

נחל סעדיה הוא אחד מיובליו של נחל הקישון והוא זורם באזור הצ'ק פוסט. הנחל, גדותיו והשטחים שסביבו יוצרים מערכת אקולוגית עתירת בעלי חיים וצמחים, ובהם צבי ביצות, שלדג לבן חזה, פשוש וצפרדע נחלים. כחלק מהליך השיקום של הנחל יבוצעו בשלבים הבאים עבודות לפינוי מיני צמחים פולשים שהתבססו באזור, ולאחר מכן יישתלו בסביבתו צמחיית גדות ועצים מקומיים. כמו כן יוקם מערך שבילים להולכי רגל ויפותחו פינות תצפית על האזור ופינות שהייה מוצללות שיאפשרו ישיבה לצד המים.

ראש העיר יונה יהב: "העירייה מייחסת חשיבות רבה לשמירת הסביבה, וכחלק מכך לשיקומו של נחל סעדיה, שהוא בעל ערכיות אקולוגית גבוהה ואחד מבתי הגידול הייחודיים בחיפה. הקמת תחנת השאיבה היא השלב הראשון במסגרת תוכנית כוללת לשיקום הנחל ולהפיכתו של האזור כולו לפנינת טבע בלב העיר".

 

תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. הקשישים הבריחו מחיפה את הצעירים

    כל הפעילים של נחל סעדיה כבר לא גרים בחיפה. צלצלתי ל-3 פעילים מרכזיים אחד עבר לחו"ל, אחד עבר למרכז הארץ, אחד עבר לגליל ולא מעניין אותו יותר מה קורה בחיפה. נהדר, זה מתאר הכי טוב את מצבה של חיפה.

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר