שמורת הטבע הימית שקמונה (צילום: טל רז, רט"ג)
שמורת הטבע הימית שקמונה (צילום: טל רז, רט"ג)

שישבת בשמורת שקמונה: פעילות לציון חודש "אדם וים"

רשות הטבע והגנים תציין את חודש "אדם וים - שמורות טבע ימיות בישראל" בימים שישי ושבת בפעילות משותפת עם המוזיאון הימי, שתתמקד בשמורת הטבע הימית שקמונה - רכס הכרמל. המטרה: העלאת המודעות לחשיבות שבשימור הטבע הימי

פורסם בתאריך: 4.6.24 08:37

הפעילות המרכזית של רשות הטבע והגנים (רט"ג) לציון חודש "אדם וים – שמורות טבע ימיות בישראל" תתקיים בימים שישי ושבת בשמורת הטבע הימית שקמונה – רכס הכרמל.

הפעילות של רט"ג משלבת בין המוזיאון הימי הלאומי לשמורת הטבע שקמונה – רכס הכרמל. בשישי ובשבת יתקיימו סיורים להכרת החוף הסלעי בשקמונה והשמורה המהווה בית גידול עשיר לבעלי חיים מסוגים שונים. בשבת יתקיימו במוזיאון הימי הלאומי הרצאה לכל המשפחה בנושא כרישים וסדנת יצירה לילדים, לצד ביקור בתערוכה ועמדת הסברה לאפליקציית Sea Watch. האפליקציה, שפותחה על ידי החברה להגנת הטבע בשיתוף עם רט"ג, נועדה לאפשר לציבור לדווח על מפגעים בים התיכון, ובכך לעזור לעבודת ההגנה על הים וערכי הטבע המוגנים.

ברט"ג אומרים כי מטרת הפעילות היא להעלות את מודעות הציבור לחשיבות שבהכרזה על שמורות טבע ימיות לצורך שימור הטבע הימי.

 

 

מנכ"לית הרשות רעיה שורקי: "הים עשיר בנופים מיוחדים ובערכי טבע ונוף שנמצאים באיום תמידי. אנחנו רואים משנה לשנה כיצד שמורות טבע ימיות שעברו את הליך ההכרזה וזכו להגנה משתפרות, החיים בהם משגשגים ומשתקמים, וזה ניכר בסקרים הימיים שהרשות עורכת. כמי שאמונים על שמירת הטבע הישראלי, רט"ג שמה לעצמה יעד להוביל ולפתח את שמירת הטבע הימי. שאיפתנו היא להגיע למצב שתוך חמש שנים נגיע לעשרה אחוז שמורות ימיות מוכרזות".

השרה להגנת הסביבה עידית סילמן: "הים התיכון הוא מנוע צמיחה כלכלי אדיר למדינת ישראל, אבל עלינו להקצות את השימוש בו ביעילות שתשמור עליו גם לדורות הבאים. אנשי המקצוע של רט"ג עמלים כל העת על יצירת אותו איזון עדין שבין שמירה על הקיים לבין התפתחות וצמיחה, ומשכך זוהי גאוותנו לקחת חלק באירועי 'אדם וים' גם בשנה קשה זו של מלחמה שנכפתה עלינו. אנו קוראים לציבור הרחב לקחת חלק בפעילויות המתוכננות ולהתגאות בהישגים הרבים שהשיגה מדינת ישראל בתחום שימור ושיקום המגוון הביולוגי בים התיכון כחלק מחזונה האקולוגי ארוך הטווח".

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר