עיריית חדרה הוציאה הערב (שני) הודעה בדף הפייסבוק שלה, שבה היא מבשרת לתושבים, כי שרת הפנים איילת שקד התקשרה הערב לראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן ועידכנה אותו שבכוונתה להעביר את הפעילות של שדה התעופה בהרצליה לשדה התעופה בחיפה ולא בחדרה.
נושא העתקת שדה התעופה מהרצליה לחיפה נדון רבות בתקשורת ובפוליטיקה הארצית. בישיבה משותפת של ועדת הכלכלה ושל ועדת הפנים ואיכות הסביבה שהתקיימה ביולי אשתקד אמרה אז יו"ר הוועדה, חברת הכנסת לשעבר מיקי חיימוביץ', כי אין להעביר את פעילותה של התעופה הכללית משדה התעופה בהרצליה לשדה התעופה בחיפה. באותה ישיבה נדונו האפשרות של הקמת שדה תעופה בחדרה כחלופה להרצליה והסדרת התעופה הקלה, התעופה המסחרית, התעופה הפרטית ובתי הספר לטיס.
חיימוביץ אמרה אז: "באשר להנחת היסוד של העתקת הפעילות לחיפה, אני חושבת שצריך לשאול עליה שאלות ולא לקבל אותה כקו מנחה. אני מסתובבת הרבה בחיפה ומייצגת את תושבי חיפה שמביעים דאגה קשה מהרעיון הזה להעתיק לשם את הפעילות. תושבי חיפה סובלים מספיק, ואני חושבת שלא צריך להעביר לשם את התעופה הכללית. אם נחלק את הפעילות בהרצליה לכל שדות התעופה בארץ, זה נראה לי כמו הפתרון הנכון יותר. העברה לחיפה אינה נראית לי הפתרון הנכון".
הדיון בוועדה בכנסת התקיים כמה ימים לאחר שראש העירייה עינת קליש רותם וראשי רשויות נוספים חתמו על מסמך שקורא לשרת התחבורה דאז מירי רגב להעתיק את פעילות התעופה הכללית מהרצליה לחיפה. "אנו פונים אלייך לאחר עבודה מאומצת שבה בחנו את מכלול ההיבטים הקשורים להעתקת פעילות שדה התעופה בהרצליה", נכתב במסמך, "הוות"ל (הוועדה לתשתיות לאומיות – ב"כ) מקדמת תוכנית להקמת שדה תעופה חדש במזרח חדרה, שיכיל את פעילות שדה התעופה בהרצליה וחלקים מפעילות שדה דוב. אנו סבורים, כי מדובר בתוכנית אשר אין בה הגיון כלכלי, סביבתי ותכנוני. כולנו, החתומים על מכתב זה, סבורים כי הוות"ל לא עשתה את מכלול השיקולים ברמה הלאומית והתעלמה מהחלופה המיידית, הזמינה והנכונה ביותר, והיא העתקה של הפעילות אל שדה התעופה בחיפה, אשר בהתאמות לא משמעותיות ערוך ומוכן לקבל באופן קבע את פעילות התעופה הכללית של ישראל. אנו סבורים, כי פעילות התעופה הכללית משתלבת היטב ברצון לבסס בחיפה שדה תעופה אזורי לטיסות בינלאומיות, אשר ישרת את תושבי הצפון לטיסות קצרות ובינוניות ויהווה מענה הולם לעוגן תעופתי משמעותי בצפון המדינה".
עד אז, התנגדה העירייה בראשותה של קליש רותם להעברת פעילות התעופה הכללית לחיפה. נזכיר, כי במשך תקופה סירבה העירייה לנפק את היתרי הבנייה הנדרשים להעתקת הפעילות לחיפה, דבר שעורר זעם רב ברשות שדות התעופה (רש"ת). ברש"ת אף בחנו את האפשרות להעתקת הפעילות לחיפה באמצעים תכנוניים חלופיים שייתרו את התנגדותה של העירייה. ההנחה הייתה שבשל העיכוב בהתקדמות נושא שדה התעופה האזורי והארכת המסלול – כפי שנחתם בהסכם בין קליש רותם ומשרד התחבורה שנחשף ב"כלבו – חיפה והקריות" – קליש רותם ניסתה, כתגובת נגד, לעכב את מתן ההיתרים.
הכוונה להעתקת השדה לחיפה, או ליתר דיוק לקרית חיים, גררה תגובות זועמות של תושבים רבים בקרית חיים, לטענתם, כבר כעת הם סובלים מרעש של מטוסים קלים, והעתקת השדה בהרצליה רק יגביר את המטרד.
יו"ר ועד קרית חיים צילה ברוך אמרה בתגובה: "אני כועסת. תושבי קרית חיים וכל המטרופולין של הקריות מאוכזבים מדברי שרת הפנים. זאת אומרת שמנקים את האזור של גוש דן. להם יהיה שקט, ותושבי הקריות ונשר, שסובלים את כל זיהום האוויר, עכשיו הם גם יאלצו 'ליהנות' ממטוסים שיעברו מעל ראשם. חבל שממשלת ישראל שהצהירה על מפרץ החדשות והכוונה לנקות את האזור ממזהמים – מוסיפה כעת על כל החוליים האלה".
סגן ראש העירייה אביהו האן (הירוקים): "ההודעה של שרת הפנים איילת שקד להעברת שדה התעופה הכללי מהרצליה לחיפה מבוססת על הסכם הכניעה של ראש העירייה קליש רותם לשר התחבורה סמוטריץ בספטמבר 2019. הסכם כניעה רע, שיגרום נזק רב לתושבי חיפה; יגרום לכך שעשרות רבות של מטוסי פייפר מרעישים ינועו מעל חיפה, יגרמו לרעש, זיהום וסיכונים מיותרים מעל המפעלים הפטרוכימיים המזהמים. קליש רותם וממשלת ישראל הפכו את חיפה לפח הזבל של מדינת ישראל. עד מתי נמשיך לסבול זאת? ההחלטות הרעות של קליש רותם מביאים את חיפה לשפל חדש. אני מצפה ממנה להסיק מסקנות, לשים את המפתחות וללכת הביתה".
בעיריית חיפה לא הגיבו לדברים.
לא סופרים את קליש
ואנחנו החיפאים נדפקים בגלל זה.
שלמה קרית מוצקין
לא מובן לי ההתנגדות נגד שדה תעופה בחיפה …עיר כושלת מבחינת תירות ותעסוקה הצעירים עזבו לחפש את עתידם במרכז ..העברת שדה התעופה לחיפה ואיתו הארכת המסלול לטיסות לאירופה ואף יותר .רק יעשה טוב לחיפה .מאות מקומות עבודה יתווספו .חיפה תהיה על המפה הלאומית למה צריכים אנשי הצפון ורמת הגולן לנוע יומיים בכבישים להגיע לנתבג כדי לטוס ,שלוש שעות ?למה לא בחיפה . מברך על הצעד
א.ד.
3 שנים קליש משקיעה אנרגיה ב"להרוס" לתושבי הקריטת את החיים במקום להשקיע אנרגיה בסילוק חזירי הבר מהעיר ושיפור פני העיר. כאילו שלתושבי הקריות לא חסרות בעיות עם כל המפעלים המסוכנים הסמוכים אליהם … רק שדה תעופה היה חסר להם. אז גב' קליש, אל תהרסי יותר מידי את העיר כדי שהבא אחרייך יוכל לתקן נזקים וזה יהיה ממש בבחירות הקרובות.
שימי
מצויין עוד שלב לשדה תעופה רציני בחיפה.
רק עיר גדולה יכולה להתברך בשדה תעופה שיביא תיירים ועבודה לתןשבי האזור.
מאמין בניסים
לא להתרגש מהצהרות-להאמין רק במעשים ועובדות בשטח. פוליטיקאים אוהבים הצהרות בומבסטיות. חפשו את מקור המימון!
חסן שוקרי
לא להתרגש מהצהרות – מעניין מי יאשר לה להרחיב את המסלול . איך יינתן אישור כאשר פתחו את הנמל החדש-יש סיכוי שהסינים לא יאשרו את המסלול המוצע לים הכי הוא כבר נמכר להם , מה עם מסוף המכולות? מי יתן אישור לבנית כביש גישה לנמל , תובי הצפון אשר מעונינים לטוס כיצד יגיעו עם לשגה כמובן עם רכב ( ויעמוד יותר שעות בפקקים כי הכניסה תהיה דרך כביש מלא משאיות ובורות) כי רכבת אין כלל ואין בכלל תחנה קרובה -אז מה יבנו שם תחנה? בחלום
בקיצור לא להתרגש מהצהרות