בית הספר הריאלי חושף את תוכנית הלימודים שלו לעשור הקרוב, ובו דגש על לימודי טכנולוגיה ומחשוב ברמה מתקדמת. בריאלי מציינים שכדי לממש את היעדים הציב בית הספר שורה של מבחני ביצוע בזיקה ישירה לגיל של התלמידים ולתוכנית הלימודים בכל שכבת גיל.
הנושאים העיקריים שיילמדו בסניפי היסוד הם ניהול למידה בסביבה דיגיטלית, רובוטיקה, שפות תכנות, חשיבה אלגוריתמית ואיתור וסינון של מידע באינטרנט, כך שבוגרי כיתות ד' כבר ישלטו בנושאים הללו. בוגרי כיתה ו' יידעו לתכנת ברמה בסיסית ולפתח מיומנויות תכנות בשפת פייתון. בחטיבות הביניים ישלטו מסיימי כיתות ח' בעבודה בסביבות אופיס וענן (אחסון נתונים מחוץ לדיסק הקשיח), יידעו לפתח מיומנויות עיצוב בדו מימד ובתלת מימד ויכירו דרכי התמודדות עם פגיעה ברשת.
הסמנכ"ל לפדגוגיה בריאלי זוהר גנוסר: "בשנה האחרונה פעלו בבית הספר צוותי פיתוח שבהם היו שותפים מורים, תלמידים והורים, ואשר עיצבו את החזון של בית הספר לעשור הקרוב כחלק מהתוכנית 'הריאלי 2030'. אחד מהצוותים הוא צוות האוריינות הטכנולוגית כשפה חמישית, כאשר ארבע השפות האחרות הן עברית, אנגלית, ערבית ומתמטיקה. בחברה המצויה בתאוצת השתנות לא ניתן לבנות תוכנית לימודים סטטית כהכנה למקצועות העתיד, ובראשם התחום הטכנולוגי שמתפתח מהר יותר מהקצב שבו ניתן להקנות אותו, ולכן עלינו להתמקד בטיפוח אוריינות טכנולוגית. המיומנויות יאפשרו לבוגרינו הסתגלות מהירה, חשיבה עיצובית ויכולת לפתרון בעיות".
לדבריו של גנוסר, בתחום הטכנולוגי הציב בית הספר ארבעה יעדים לכל אחת משנות הלימודים – ממכלול הגנים ועד כיתות י"ב – והם פיתוח מיומנויות מחשב וניהול מידע, תכנות וחשיבה אלגוריתמית, המצאה ויצירה של דברים בשילוב טכנולוגיות מתקדמות, והתנהלות במרחב הדיגיטלי.
הדס
בית ספר מספר אחד בחיפה ,כל הכבוד
תלמיד כיתה י"ב ריאלי
עם כמה שהרעיון נשמע נוצץ, בפועל לימוד פייתון לילדים בכיתה ו' יהיה בזבוז זמן משווע מכיוון שאין להם אל הכלים החשיבתיים וההתפתחותיים לדעת לפתור בעיות שדורשות חשיבה בפייתון, ולכן אני מסתייג מהרעיון הזה.