סטודנטים מהמחלקה לעיצוב גרפי במרכז האקדמי ויצו עיצבו קמפיינים פרסומיים עבור בית דרור – הוסטל לבני נוער להט"בים מכל המגזרים ומכל רחבי הארץ שנפלטו מבתיהם בשל נטייתם המינית או זהותם המגדרית. חלקם עזבו את הבית או גורשו על רקע היציאה מהארון ומצאו עצמם ברחוב, ואחרים הוצאו מחסות הוריהם על ידי רשויות הרווחה בשל אלימות פיזית או נפשית שנבעה מחוסר קבלת נטייתם או זהותם.
בבית דרור זוכים הנערים והנערות לבית, לפינה חמה, למקום לישון בו, לארוחות מסודרות ולליווי מקצועי תומך. בוויצו אמרו השבוע: "אנחנו מצטרפים למלחמה בסטיגמה שממנה סובלים בני נוער טרנסג'נדרים. המרכז מייחס חשיבות רבה לקבלה ולהכלה של הקהילה הטרנסית, ומתגייס למאבקה באמצעות קמפיינים פרסומיים שנוצרו בקורס פרסום בשנה ב' בהנחיית אורן ורמוס. הסטודנטים נדרשו להציע פתרונות יצירתיים לנושא הרגיש במסגרת קמפיין דל עלויות, שכולל מדיה קונבנציונלית אך גם מדיה מקורית ויוצאת דופן שתשיג בולטות ואהדה ותמשוך תשומת לב".
הקמפיין משמיע את קולם של בני הנוער שמתמודדים עם הגילוי והקבלה של זהותם המגדרית, ועם תחושת השיפוטיות ואי קבלתם מצד משפחתם והסביבה.
ורמוס: "הרעיון נולד לפני כמה חודשים בעקבות אירוע תקיפה של נער טרנסג'נדר שנחשפתי אליו ובעקבות מפגש קבוע שלי עם בני נוער טרנסג'נדרים בבית דרור שבו אני מתנדב. גיבשתי את תקציר הקמפיינים במשך כמה חודשים בעזרתם של אנשי בית דרור, אנשי המרכז הגאה ופרופ' תומר שכנר מהמחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת חיפה, שמתמחה בעבודה עם נוער טרנסג'נדרי. מטבע הדברים ביקשתי את החסות של בית דרור לנושא מתוך ההיכרות הקרובה עם אנשי הבית. ידעתי שהם יסייעו וילוו את התהליך ברצינות ובהתלהבות".
לדבריו של ורמוס, מטרת המשימה היתה בראש ובראשונה אקדמית: "ביקשתי לתרגל את הסטודנטים בפיתוח קונספט פרסומי וקמפיין הכולל מגוון מדיות בדיגיטל ובפרינט, אבל חשיבות הנושא גרמה גם לאנשי בית דרור להביע עניין בתוצרים ולעשות בהם שימוש מעשי".
אנשי בית דרור בחרו חמישה מהקמפיינים, ובהם קמפיין של הסטודנטיות שני סוסטיאל ויעל כהן שמעורר הזדהות עם ההתחלה החדשה שחווה נוער טרנסי בתהליך שהוא עובר, וקמפיין של דוניה באכיר ומורן אייצ'או שפונה למגזר הערבי באמצעות פסוקים מהקוראן ומהברית החדשה אשר מטיפים לשוויון ולזכותו של כל אדם לכבוד.
תגובות