בית הספר הריאלי מתכנן שינוי יסודי בשיטת ההוראה בסניפי היסוד שלו ומעבר לשיטת לימוד בסביבה משתנה. העיקרון שלפיו עובדת השיטה הוא עבודה בכיתה בתחנות שונות במשך שני שיעורים לפחות, כאשר התלמידים מחולקים לקבוצות קטנות וכל קבוצה נמצאת בתחנה אחת במשך כ-20 דקות עד למעבר לתחנה הבאה. התחנות הן לימוד עצמי כמו למשל פתרון דף עבודה לצורך תרגול, לימוד קבוצתי שהדגש בו הוא על עבודה בצוות, לימוד מתוקשב מול מחשב עם תוכנות ייעודיות, ולימוד בקבוצות קטנות עם המורה. בתחנות יעסקו התלמידים במקצועות הלימוד השונים, כולל מתמטיקה ושפה.
לאחרונה החל הריאלי להריץ את התוכנית כפיילוט בכיתות א' ו-ב' בסניף הדר, ולדברי הסמנכ"לית לפדגוגיה בריאלי שוש עידן, התוצאות עד כה מראות הצלחה רבה בלמידה מצדם של התלמידים ושביעות רצון מצד המורים. להערכתה הסיכוי שהפיילוט יהפוך לתוכנית מובנית לכל סניפי היסוד הוא גבוה מאוד: "ניגשנו לנושא כי אנחנו מרגישים שדרוש רענון פדגוגי בכיתות היסוד. הכיוון שבחרנו הוא הוראה גמישה בסביבות למידה משתנות והתאמה ליכולות הלמידה של הפרט במאה ה-21. אנחנו רוצים לתת לתלמידים אפשרויות עבודה שונות שאנחנו חושבים שהם צריכים להתנסות בהן. חשוב לנו שהם יידעו לעבוד גם לבד וגם בקבוצות ושהם ירכשו מיומנויות נדרשות לעבודה עם מחשב".
לדבריה של עידן, "לקראת המפגש עם המורה הוא כבר יודע מהו הצד החזק של כל תלמיד ומהו הצד שדורש חיזוק, ומסייע לו בהתאם. אם לתלמיד מסוים קשה בעבודה הקבוצתית ותלמיד אחר מתקשה בעבודה עצמאית אנחנו עוזרים להם להתגבר על הקשיים".
עידן מסבירה כי התוכנית תורמת במיוחד לתלמידים שמתקשים לשבת במקום אחד לאורך זמן: "כל 20 דקות התלמידים משנים מקום ישיבה, נעים ממשימה למשימה, וזה מקל עליהם ויוצר אצלם גירוי ועניין".
תגובות