-->
אוניברסיטת חיפה
אוניברסיטת חיפה

אוניברסיטת חיפה מציגה: מולטיברסיטה

בשבוע הבא תשיק האוניברסיטה מהלך שיוביל לשילובים של תחומי דעת שונים כמו כלכלה ומשפט או השילוב בין מדעי הקוגניציה למערכות מידע. המטרות: לתת מענה לצרכים עתידיים ולאפשר הפריה בין תחומית

פורסם בתאריך: 27.2.18 17:57

אוניברסיטת חיפה תשיק ב-8 במרץ מהלך שאותו היא מכנה מולטיברסיטה, ביום פתוח שיתקיים בקמפוס. במוקד השיטה עומדת התפישה שהעתיד נמצא בשילובים של תחומי דעת שונים. נקודת המוצא של תפישת המוליטיברסיטה היא ששוק העבודה העתידי דורש ידע רב תחומי וכלים שכוללים יכולות רחבות בנוסף להתמקצעות הספציפית. כך למשל שילוב של ידע במשפטים ובכלכלה יעניק לבוגרים של חוג כזה יתרון על פני מי שהם "רק" עורכי דין.

שילוב נוסף בין דיסציפלינות הוא זה שבין מדעי הקוגניציה למערכות מידע – הידע הקיים בתחום מערכות התקשורת הוא קריטי לחקר המוח וההתנהגות, אומרים באוניברסיטה. אלה הן רק שתי דוגמאות לשילובים אפשריים, נמסר בדברי ההסבר למהלך.

 

 

נשיא האוניברסיטה פרופ' רון רובין: "אנחנו צריכים לאמן אנשים בשביל תפקידים שעדיין לא קיימים, לפתור בעיות שעדיין לא נוצרו על ידי שימוש בטכנולוגיה שעדיין לא הומצאה. זהו האתגר הגדול של האקדמיה במאה ה-21. אנחנו מאמינים שהצעד הראשון והמתחייב הוא להתחיל לשבור את החומות בין התחומים. המטרה שלנו היא לא רק שהסטודנטים ילמדו תחומים שונים, אלא גם להקנות להם את הכלים כדי לאפשר לכל תחום להפרות את התחום האחר".

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. שלומית

    מולטיברסיטה: תואר שמכיל שילוב של כמה דיסציפלינות אמור לטעמי לארוך 4 שנות לימוד ולא 3. לא צריך להפחית או לצמצם את הידע בדיסציפלינה כלשהי.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר