תלמידי כיתות א' ו-ב' בבית הספר הניסויי טשרניחובסקי לומדים פנטומימה כחלק ממערכת השעות השבועית. מטרת הלימודים היא לסייע לתלמידים להיות מודעים לשפת הגוף שלהם ושל חבריהם, ובבית הספר מציינים שמודעות לשפת הגוף משפרת את יכולות ההקשבה, הריכוז, הביטוי, החשיבה והתקשורת. במקביל נעשה שימוש בפנטומימה במסגרת שיעורי אנגלית כחלק אינטגרלי מהשיעור, כאשר המורה אומרת ביטויים באנגלית והתלמידים צריכים לשחק אותם.
מנהל טשרניחובסקי דורון ויינברג: "מדובר במודל של דיבור האחד עם השני ושל התבוננות האחד בשני. יש בכך מרכיב שמלמד את הילדים את כללי שפת הגוף של הפנטומימאי ולא רק של הרטוריקן, כי גם כשילד מדבר מול קהל הוא צריך להיות מודע לשפת הגוף שלו ולמה שהוא משדר".
לדבריו של ויינברג, כשהתלמידים פוגשים כעת חברים או חברות הם כבר יודעים מה אומרות הבעות הפנים שלהם: "אם הם ידעו גם מה זה אומר לגבי הרגשתם של אותם החברים, הרווחנו משהו שיכול לעזור להם בהבנת המושג אמפתיה, כלומר לראות את האחר תרתי משמע. בעולם מחפשים עכשיו תוכניות חינוכיות שיגרמו לילדים להרים את העיניים מהמסך הדיגיטלי, ואנחנו חושבים שהתוכנית שלנו היא כזו".
תגובות