-->
כיתה (צילום: Syda Productions/depositphotos.com)
כיתה (צילום: Syda Productions/depositphotos.com)

מצב החינוך: חפשו את בית הספר שלכם

הרשות הארצית למדידה והערכה במשרד החינוך פרסמה את מדדי התוצאה של כ-3,000 בתי ספר יסודיים וחטיבות ביניים בישראל, בהתבסס על המבחנים והסקרים שנערכו בשנת הלימודים תשפ"ג, לפני מלחמת חרבות ברזל. איתור בית הספר - בפנים

פורסם בתאריך: 26.9.24 11:15

הרשות הארצית למדידה והערכה במשרד החינוך (ראמ"ה) פרסמה היום (חמישי) את "מצב החינוך" – מדדי התוצאה של כ-3,000 בתי ספר יסודיים וחטיבות ביניים בישראל, בהתבסס על המבחנים והסקרים שנערכו בשנת הלימודים תשפ"ג, לפני מלחמת חרבות ברזל.

ממשרד החינוך נמסר כי הנתונים מאפשרים מבט רחב על תוצאות בתי הספר במונחי ידע (שפת אם), מיומנויות (דיגיטליות, חברתיות ואישיות) ואקלים (מוגנות ושייכות), ומשקפים גם את מרחבי העשייה הבית ספריים (מצב הצוות החינוכי, הלמידה בכיתה, היבטי מנהיגות ושותפות והמאמץ להקניית מיומנויות ולטיפוח מעורבות חברתית).

לראשונה פרסמה ראמ"ה את הנתונים ללא ציונים מספריים, אלא באופן שמאפשר לשקף את החוזקות ואת האתגרים הניצבים בפני כל מוסד חינוכי. בכל אחד מהתחומים שנבדקו משקפת ראמ"ה את מצב בית הספר ביחס לדומים לו, ומציגה באלו תחומים נתוני בית הספר גבוהים בהרבה, גבוהים במעט, דומים, נמוכים במעט או נמוכים בהרבה בהשוואה לבתי הספר הדומים לו. כך ניתן לראות את רמת הידע והמיומנויות בהתאם למסמך "דמות הבוגר", את תחושת המוגנות של התלמידים, את שביעות הרצון של המורים ונתונים נוספים. במבחני השפה, קבוצת הדומים כוללת בתי ספר דוברי אותה שפה (עברית או ערבית) שהרקע החברתי-כלכלי שלהם דומה (נמוך, בינוני או גבוה). בסקרי העמדות, קבוצת הדומים מבוססת על שפה בלבד (עברית או ערבית).

 

 

בבחינת ממוצע ההישגים הבית ספרי ביחס לבתי ספר דומים בשפת אם שנבדקו ב-86 מוסדות חינוך בחיפה עולה כי 14 מהם (16 אחוז) היו נמוכים בהרבה מהממוצע, 13 (15 אחוז) היו נמוכים במעט מהממוצע, 26 (30 אחוז) היו דומים לממוצע, 20 (23 אחוז) היו גבוהים במעט מהממוצע ו-13 (15 אחוז) היו גבוהים בהרבה מהממוצע.

בקרית אתא נבדקו 15 מוסדות. מוסד אחד (שישה אחוזים) היה נמוך במעט מהממוצע, שישה (40 אחוז) היו דומים לממוצע, חמישה (33 אחוז) היו גבוהים במעט מהממוצע ושלושה (20 אחוז) היו גבוהים בהרבה מהממוצע.

בקרית ביאליק נבדקו תשעה מוסדות. אחד (11 אחוז) היה נמוך במעט מהממוצע, חמישה (55 אחוז) היו דומים לממוצע, אחד (11 אחוז) היה גבוה במעט מהממוצע ושניים (22 אחוז) היו גבוהים בהרבה מהממוצע.

בקרית ים נבדקו 11 מוסדות. אחד (תשעה אחוזים) היה נמוך בהרבה מהממוצע, אחד (תשעה אחוזים) היו נמוכים במעט מהממוצע, שישה (54 אחוז) היו דומים לממוצע, שניים (19 אחוז) היו גבוהים במעט מהממוצע ואחד (תשעה אחוזים) היה גבוה בהרבה מהממוצע.

גם בקרית מוצקין נבדקו 11 מוסדות. חמישה (45 אחוז) דומה לממוצע, שלושה (27 אחוז) היו גבוהים במעט מהממוצע ושלושה (27 אחוז) היו גבוהים בהרבה מהממוצע.

בנשר נבדקו שישה מוסדות. אחד (16 אחוז) היה נמוך במעט מהממוצע, שניים (33 אחוז) היו דומים לממוצע, שניים היו גבוהים במעט מהממוצע ואחד (16 אחוז) היה גבוה בהרבה מהממוצע.

בטירת כרמל נבדקו שבעה מוסדות. אחד (14 אחוז) היה נמוך במעט מהממוצע, שניים (28 אחוז) היו דומים לממוצע וארבעה (57 אחוז) היו גבוהים במעט מהממוצע.

לאזור "מצב החינוך" באתר ראמ"ה לחצו כאן.

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר