צהרון בבית ספר (צילום: markop/depositphotos.com)
צהרון בבית ספר (צילום: markop/depositphotos.com)

הצהרונים מתייקרים, ההורים דורשים מהעירייה לספוג את ההפרש

ימים אחדים לפני פתיחת שנת הלימודים קיבלו הורים שילדיהם נרשמו לצהרונים בבתי הספר הודעה על כך שעיריית חיפה העלתה את מחיר הצהרונים ושהם נדרשים לשלם עוד 1,030 שקל לשנה עבור כל ילד. ההורים מתאחדים ודורשים מהעירייה לשאת בנטל הכספי

פורסם בתאריך: 2.9.24 07:51

בשבוע שעבר קיבלו הורים שילדיהם נרשמו לצהרונים בבתי הספר הודעה על כך שעיריית חיפה העלתה את מחיר הצהרונים ושהם נדרשים לשלם עוד 1,030 שקל לשנה עבור כל ילד. כעת מתארגנת קבוצת הורים שדורשת מהעירייה לשאת בנטל הכספי ולא לגלגל אותו לפתחם.

"בעקבות קיצוץ ממשלתי בתקציב תוכנית 'ניצנים' לצהרונים, עירית חיפה עדכנה כי המחיר לכיתות א' ו-ב' עבור הצהרון שיעלה 833 שקל לחודש, ולא 730 שקל כפי שפורסם. לכיתות ג' המחיר נשאר 930 שקל", נכתב בהודעה שקיבלו ההורים. ואם לא די בכך, הורים שכבר השלימו את הרישום לצהרון ושילמו עבורו מתבקשים להוסיף את הסכום, וניתנו להם שלוש אפשרויות – צ'ק בסך של 1,030 שקל ל-1 בספטמבר, שני צ'קים בסך של 515 שקל ל-1 בספטמבר ול-1 במרץ, או עשרה צ'קים בסך של 103 שקל כל אחד ל-1 בספטמבר עד 1 ביוני. עוד צוין כי העברה בנקאית תתאפשר עבור הסכום המלא וכי יש לדאוג להעברת התשלום עד אתמול (ראשון).

הורים רבים זועמים ודורשים מהעירייה לממן את הסכום הנוסף. אם לשני ילדים שלומדים בצהרון פנתה לעירייה בדרישה כזו וכתבה: "ראש העיר שלום רב. כידוע, העלו לכולנו את התשלום לצהרונים ב-1,030 שקל לשנה עבור כל ילד. לכל משפחה עם ילדים ביסודי מדובר ביותר מ-2,000 שקל לאחר החלטת ממשלה להסיט תקציב על חשבוננו ההורים. יש עיריות רבות שהחליטו לשאת בתשלום הזה. אנו דורשים שעיריית חיפה, אשר גובה את תשלום הארנונה מהגבוהים בארץ, תישא בתשלום הנוסף הנדרש מאיתנו. המהלך יקל משמעותית על כל ההורים לילדים צעירים בעיר ויחזק את מעמדה של העירייה ככזו שתומכת בתושביה, גם כאשר סדר העדיפויות של הממשלה אינו התושבים העובדים והמשרתים בצבא. לטיפולכם בהקדם האפשרי".

 

 

בשיחה עם "כלבו – חיפה והקריות" אמרה האם: "העירייה לא תסייע בעניין ללא פניות והתעקשות של ההורים לא לגלגל את הנטל הכספי עליהם. זהו תפקידה של עירייה עבור תושביה, במיוחד כאשר משפחות צעירות עוזבות את חיפה ויש הגירה שלילית של צעירים מהעיר. מול הממשלה כבר התייאשתי, אבל לפחות העירייה יכולה לעזור".

לדבריה, "יש עיריות שלקחו את זה על עצמן ומסבסדות את ההפרש. קיבלנו את הבשורה בהודעת ווטסאפ. מדובר ב-1,030 שקל לכל ילד, זה לא גרושים. יש לי שני ילדים, אז התוספת היא 2,060 שקל, ויש כאלה שיש להם שלושה ילדים בצהרון. יש בתי ספר בעיר שהחלה בהם התארגנות קולקטיבית, וההורים פנו לעירייה ולפניות הציבור ולא מוכנים לספוג את זה".

מעיריית חיפה נמסר: "בהתאם להחלטת משרדי האוצר והחינוך קוצץ תקציב תוכנית הצהרונים 'ניצנים' משנת הלימודים הנוכחית. בהתאם להודעת משרדי הממשלה, ולמרות מחאת הרשויות המקומיות על כך, נדרשו ההורים לתלמידי כיתות א' ו-ב' לשלם תוספת חודשית של 103 שקל. יצוין כי ראשי הרשויות בארץ ממשיכים במאבק מול משרד האוצר ומשרד החינוך מתוך מטרה להחזיר את המחיר הקודם".

 

תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. דניאלה

    גם את הארנונה הרצחנית בחיפה עיריית חיפה העלתה לשנת 2025. מישהו הרי צריך לממן את המשכורות המפנקות בעיריית חיפה ואת הנסיעות התכופות לחו" ל של הבכירים.

  2. רחל

    מה שמגעיל במיוחד זה שעיריית חיפה עשתה את זה ברגע האחרון ובלי כל פירסום. כמו גנבים בלילה

  3. אימא מנוסה

    למה לעזעזל אלה שסיימו כבר עם נושא הצהרונים צריכים לשלם שוב. כספי העיריה אלו כספי המיסים של כל תושבי העיר. המיסים צריכים לשרת את כל התושבים. הורים צעירים מי שמחליט להביא ילד לעולם צריך להבין שיש הוצאות . ילדים זו השקעה כספית משתלמת

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר