-->
מנדי רבינוביץ' (צילום: נחום סגל)
מנדי רבינוביץ' (צילום: נחום סגל)

חשיפה: רבינוביץ' עוזב את בית בירם

פחות משבועיים לפני פתיחת שנת הלימודים הודיע מנהל בית בירם מנדי רבינוביץ' במפתיע על עזיבתו. רבינוביץ' יעבור לנהל את המכללה האקדמית בית ברל לאחר שנענה לבקשת נשיאת המכללה ושרת החינוך לשעבר פרופ' יולי תמיר. רבינוביץ': "עוזב בלב כבד אך שלם"

פורסם בתאריך: 22.8.24 12:07

מכה קשה לבית הספר הריאלי: מנהל בית בירם מנדי רבינוביץ' הודיע במפתיע על עזיבתו, פחות משבועיים לפני פתיחת שנת הלימודים, ועל מעבר לניהול המכללה האקדמית בית ברל. רבינוביץ' נענה לבקשת נשיאת המכללה ושרת החינוך לשעבר פרופ' יולי תמיר לנהל את המכללה במקום צביקה לוין שמסיים את תפקידו.

יצוין כי בשנה הבאה יסיים את תפקידו גם מנכ"ל בית הספר ד"ר יוסי בן דב, שנעתר לבקשת דירקטוריון בית הספר להאריך את כהונתו בשנה נוספת.

יו"ר הנהגת ההורים בריאלי ירון ויצנר מסר: "זו אבידה גדולה לבית הספר, אך מנגד צריך גם לרענן את השורות. אנחנו מקווים שהנהלת הריאלי תדע לבחור את האדם המתאים שייכנס לנעליים הגדולות שמשאיר רבינוביץ'".

בהודעה למורים ולצוות בית הספר כתב רבינוביץ': "לאחר 14 שנים בתפקידי כמנהל בית בירם אפרד ממנו במהלך חגי תשרי (חודש אוקטובר) ואעבור לתפקיד חדש כמנכ"ל המכללה האקדמית בית ברל. חוויית ניהול והובלת בית בירם היתה עבורי זכות גדולה ששאבתי ממנה קורת רוח אדירה. העבודה עמכם ועם הנוער מילאה אותי בתעצומות נפש רבות והיתה מרכז חיי המקצועיים ומשימת יומי מדי בוקר. אני קשור מאוד לרבים מכם, מה שבעיקר עושה עבורי את המעבר למורכב. אני מחובר גם לבית הספר שלנו באופן רגשי ועמוק, וחש בשר מבשרו של המוסד החינוכי המפואר שלנו. כל אלו הביאוני להתחבטות עמוקה לפני שנעניתי לפניית נשיאת המכללה לעבור לעבוד לצדה. בית בירם כיום הוא בעל מרכיבי עוצמה איתנים ועתודה ניהולית איכותית ורצינית מאוד שתמשיך להובילו כספינת הדגל של הריאלי".

עוד כתב רבינוביץ' כי הריאלי "הוא בית הספר הטוב ביותר בישראל מנקודת מבטי, וכך גם בעיני רבים אחרים, כשהסיבה לכך היא אחת ויחידה – מפני שאתם אנשי החינוך הטובים ביותר שיש. בחרתי להמשיך ולפעול למען חינוך כל ילדי ישראל היקר כל כך ללבי, דרך התגייסות לאתגר שהוא בראש סדר החשיבות החינוכי ושיש למקמו ללא דיחוי גם בראש סדר העדיפויות הלאומי – גיוס והכשרת הטובים ביותר להוראה ולניהול באופן המותאם לאתגרי המאה ה-21".

 

 

רבינוביץ׳ החל את דרכו במערכת החינוך לפני 30 שנה. כשהיה בן 34 הוא מונה למנהל תיכון הדסה נעורים, ולאחר שבע שנים התמנה למנהל בית בירם שאותו הוא ניהל ב-14 השנים האחרונות. בתקופתו הוקם מודל הננו של מכינה קדם צבאית לכל תלמידי כיתות י"ב במחצית השנייה של שנת הלימודים.

אחד מהמאבקים הבולטים שבהם הוא היה מעורב היה המאבק מול משרד החינוך בשנת 2021, לאחר שהזמין את מנכ"ל בצלם להרצות בפני התלמידים ביום עיון בניגוד להנחיית שר החינוך דאז יואב גלנט, שאסר על כניסה לבתי הספר של "ארגונים שפועלים בסתירה למטרות החינוך הממלכתי". בעקבות זאת זומנו רבינוביץ' ובן דב לשימוע במשרד החינוך. מאבק נוסף התחולל לאחרונה מול יו"ר ארגון המורים רן ארז, לאחר שרבינוביץ' הפר את עיצומי הארגון במאבקם מול משרד החינוך והוציא את תלמידי בית הספר לטיולים השנתיים. בעקבות זאת עתר ארז לבית הדין של ארגון המורים נגד רבינוביץ', ובית הדין של הארגון הרחיק את מנהל בית בירם לשמונה שנים מחברותו בארגון – חמש שנים בפועל ושלוש שנים על תנאי.

במכתב לסגל המורים והעובדים כתב המנכ"ל בן דב: "לפני ימים אחדים הודיע לנו רבינוביץ' כי לאחר לבטים רבים הוא החליט לסיים את תפקידו כמנהל בית בירם ולצאת לדרך חדשה בעולם החינוך כמנכ"ל מכללת בית ברל. רבינוביץ', איש חינוך בכל רמ"ח אבריו, הוביל ב-14 השנים האחרונות את העשייה החינוכית בבית בירם במקצועיות, במסירות, בערכיות, בראייה רחבה, בתחושת אחריות אישית ובעיקר מתוך אהבת האדם. אני מבקש להוקיר לו תודה עמוקה על תרומתו המשמעותית וההישגית ארוכת השנים, ולאחל לו הצלחה רבה בדרכו החדשה. זו הזדמנות עבורי להודות לרבינוביץ' גם על היותו חבר ושותף אמיתי לדרך. לאורך השנים ידע בית הספר מאבקים קשים מול גורמים רבי השפעה. מול כל אלה הוא התייצב תמיד בקו הראשון, עמד איתן והשמיע קול ערכי. אני מלא הערכה לבחירות האמיצות הללו ולמנהיגות שהוא הפגין. במהלך השבועות הקרובים נעסוק בבחירת הנהלה חדשה בבית בירם בראי צרכי העתיד".

רבינוביץ' אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "אני ממשיך הלאה ופונה לתחום החשוב ביותר בעיני בעת הזו – הכשרת המורים. בית בירם היה עבורי בית שני וימשיך להיות בלבי לעד. אני גאה במיוחד בהיותו מקום שבני נוער שמחים להגיע אליו ואוהבים אותו. אני עוזב את בירם בלב כבד אך שלם. בית הספר הריאלי הוא חזק ואיתן, ודור ההמשך ימשיך לשמרו כספינת הדגל של בית הספר".

לאחר הפרסום ב"כלבו – חיפה והקריות" מסרה פרופ' תמיר: "רבינוביץ' הוא האיש הנכון בזמן הנכון. המכללה זקוקה כיום למנהל בעל חזון ואיש חינוך מהמעלה הראשונה".

 

תגובות

15 תגובות
15 תגובות
  1. חדווה

    אנשים איכותיים בורחים מחיפה. רק יונה יהב הקשיש נשאר כאן לנצח, למרבה הזוועה. מסכן, חיכה שנים ולא הציעו לו אף ג'וב מפנק.

  2. לא מתפלא

    השמאל הקיצוני יולי תמיר לקחה את השמאל הקיצוני רבינוביץ – בית ברל כבר חממה של פוליטיזציה קיצונית בשליטת עמותות השמאל הסורוסי-קרן חדשה

  3. יהודית

    לא היה נאמן לארגון המורים וכעת לא נאמן לבית הספר, לא מכובד לעזוב שבוע לפני תחילת שנה.

  4. ט.

    שמאלן אחד פחות ברוך שפטרנו.
    נקווה שהבא בתור לא יהיה עוכר ומזוהה עם ארגון אנטי צה"ל והמדינה "בצלם".

  5. ממש לא מצטער

    אני אישית לא מצטער. מנדי תקע סכין בגב של תושבי חיפה. העדפה של ילדי חוץ על פני איחוד אחים גרמה לנו אישית לבעיה מאוד גדולה במשפחה אחרי ששני ילדים למדו בריאלי ואחרון " לא התקבל". וראש העיר הכושל במקום לדחוף להעדפה של תושבי העיר מתוך הבנה שזה גם מפנה לו מקום בחינוך הציבורי העמוס לעייפה, בכלל לא נלחם למען תושבי העיר.אז לא, אנחנו לא מצטערים ואנו מאחלים למנדי הרבה הצלחה בבית ברל. אולי המחליף שלו ייבין את המשמעות של "משפחת הריאלי".

  6. ד״ר בר מעיין דליה

    2 תגובות של מטורללי הימין הקיצוני של הצליחו להוציא איש ראוי אחד מקרבם , מה שכן הם הצליחו זה להחריב כל חלקה טובה במדינה שמי שבנה את כל מוסדותיה ואת צה״ל הם ״השמאלנים הקיצונים ״
    ולמנדי רבינוביץ בהצלחה בתפקיד החדש מאחלת אמא של מורה בבית בירם

  7. נינה

    כמה שטויות אפשר להכיל!!!!
    הימין הממורמר עם רגשי הנחיתות
    בהצלחה לכם

  8. כן אתם הקמתם - אתם אשמים

    ד"ר בר מעיין דליה, כל הבעיות שחווה ישראל הן בדיוק בגלל ששמאלנים קיצונים ניהלו פה את העניינים
    כי אם היו מייצרים מדינת העם היהודי ולא מדינת מתבוללים דוברי עברית הדברים היו נראים אחרת
    ואם ב-67 לא היו מאפשרים לאויב להישאר גם היינו מקבלים שקט ושלום מזמן.

  9. דניאל ריטל

    הבן אדם הזה כשל רבתי ובהנהגתו הראלי איבד את הצפון. אז איך מתפטרים מכשלונןת תשאלו? מקדמים אותם. חרם על המכללה!

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר