יונה יהב ומיכי אלפר (צילומים: בועז כהן)
יונה יהב ומיכי אלפר (צילומים: בועז כהן)

על גב התלמידות: המאבק בין אלפר ליהב מגיע לבית המשפט

עמותת טללי אורות עתרה נגד עיריית חיפה בעקבות ביטול הקצאה שניתן לה להפעלת בית ספר לבנות חרדיות במרכז פסג"ה. "העירייה והעומד בראשה פועלים לסגירת בית הספר, והכל באופן דורסני ובריוני", נכתב בעתירה, "זו אפליה לשם האפליה ורצון לפגוע ולהכשיל מוסד חינוכי"

פורסם בתאריך: 8.8.24 07:53

המאבק בין יו"ר סיעת דגל לתושב מיכי אלפר לראש העיר יונה יהב מגיע לבית המשפט, וזאת לאחר שעמותת טללי אורות עתרה נגד עיריית חיפה בעקבות ביטול הקצאה שניתן לה להפעלת בית ספר לבנות חרדיות במרכז פסג"ה ברחוב דרך הים 202.

בשנת 2020 נחתם הסכם להשאלת מבנה פסג"ה, שבו מתקיימות השתלמויות למורים, לעמותת טללי אורות שהיתה אמורה להפעיל בו בית ספר תיכון לבנות מהמגזר החרדי. ההסכם קבע כי במקום יושאל לעמותה לתקופת ביניים של 36 חודשים, עד להחלטה סופית של המועצה. באוגוסט 2021 המליצה ועדת ההקצאות לאשר את הבקשה להקצאת המבנה לחמש שנים, וביוני 2023 אישרה מועצת העיר את ההמלצה.

אלא שלפני כשלושה חודשים החל הנושא להסתבך. ראש מינהל החינוך בעירייה אילנה טרוק שלחה לוועדה התייחסות, ולפיה מתוך 107 התלמידות הרשומות במוסד, 31 הן תלמידות חוץ ו-43 הן תלמידות חיפאיות שלומדות במוסדות אחרים. בשל כך המליצה המחלקה המשפטית בעירייה להעלות את הנושא לדיון בוועדת ההקצאות, וב-8 במאי החליטה הוועדה לבטלה. מועצת העיר אישרה את פרוטוקול ועדת ההקצאות, ובכך נסתם הגולל על אישור ההקצאה ועל המשך דרכו של בית הספר.

בעתירה, שהוגשה על ידי עוה"ד דוד דרור ויובל גרינשטיין ממשרד דרור גרינשטיין, טוענת עמותת טללי אור כי מדובר ב"התנהלות שערורייתית של עיריית חיפה, אשר עושה כל שלאל ידה כדי לסגור את מוסדות החינוך של העותרת בעיר, והכל משיקולים זרים ופסולים ובחוסר סבירות מוחלטת. מדובר באחת מההחלטות השערורייתיות ביותר של העירייה, אשר מונעת כל כולה משיקולים זרים הנוגעים אך ורק לשינוי השלטון בעיר ולכניסתו לתפקיד של ראש העיר יונה יהב".

בעתירה נטען כי יהב "שם למטרה מובהקת להקשות, להכשיל ולפעול לסגירת בית הספר, אשר מהווה פלטפורמה חינוכית ראויה לציבור של בנות מתקשות שמבקשות גם לשמור על לימודים מלאים, כולל לימודי ליבה במסגרת שכוללת גם ערכים תורניים. למרבה הצער, המטרה סומנה, והעירייה והעומד בראשה פועלים מראשית הקדנציה הנוכחית ועוד לפני כן כדי למצוא את הדרך להביא לסגירת בית הספר, והכל באופן דורסני ובריוני".

העמותה טוענת כי "בניגוד גמור לעמדתה המיתממת כיום, העירייה ידעה בזמן אמת ובעת אישור ההקצאה כי בית הספר הוא בית ספר צומח, אשר מתחנכות בו גם תלמידות מחיפה וגם תלמידות מהמטרופולין. היה ידוע היטב לוועדת ההקצאות, לגורמי המקצוע ולעירייה כי תלמידות המטרופולין נחוצות לצורך השלמת התקן גם עבור תלמידות העיר, והדבר נלקח בחשבון על ידי העירייה. בהתאמה, נסתר כליל הטיעון המרכזי לביטול ההקצאה, אשר עסק בעניין מניין התלמידות ושיוכן לחיפה או למטרופולין, ולמעשה דין העתירה להתקבל ולו מטעם זה בלבד. דברים אלה היו ידועים היטב במועד אישור ההקצאה שנה קודם לכן ובזמן אמת, וכל טענות העירייה היום הן בגדר ניסיון נואל להביא לביטול ההקצאה שלא כדין ולשכתב את ההיסטוריה בניגוד למה שקרה במציאות".

 

מרכז פסג"ה (צילום מתוך מסמכי העתירה של עמותת טללי אור)

מרכז פסג"ה (צילום מתוך מסמכי העתירה של עמותת טללי אור)

 

 

העמותה טוענת בעתירתה לאפליה בוטה ופסולה שכן "ביחס לציבורים אחרים אשר אינם נמנים עם הציבור החרדי, העירייה מאפשרת הנאה בנכסיה לתלמידי חוץ. יהב שם לו למטרה לדחוק את הציבור החרדי מחיפה, והקדנציה הקודמת שלו התאפיינה בדורסנות חסרת תקדים כלפי ציבור זה. זו היתה על הכוונת של ראש העיר ואנשיו החל מיום שהעותרת הגישה בקשה להקצאה, ואלו הגישו שאילתות על גבי שאילתות על מנת להביא לסיכול ההקצאה לעותרת. להיטותו של ראש העיר לבטל את ההקצאה באה לידי ביטוי בכך שהישיבה שנקבעה לטיפול בהקצאה תואמה ל-7 באפריל, עוד טרם כינון המועצה הראשונה. האירוע הנוכחי הוא בסך הכל פרק נוסף בניסיונותיו של יהב לפגוע בעותרת. העירייה גמרה אומר לסלק את העותרת מחיפה ועושה כל שלאל ידה, בטענות מן הגורן ומן היקב, להביא לביטול הקצאה שניתנה לה בדין ועליה הסתמכה".

בעתירתה טוענת העמותה כי "ההקצאה נערכה כדין, עברה את כל הבחינות האפשריות, הוגשו לגביה כל המסמכים, וכל הנתונים היו ידועים והוצגו לעירייה ולוועדת ההקצאות. הנסיבה היחידה שהשתנתה היא התוצאה בבחירות האחרונות ורצונו של ראש העיר הנכנס לשוב ולהצר את צעדן של תלמידות, אשר מבקשות ללמוד לימודי ליבה במסגרת חינוך בעלת ערכים תורניים. זו אפליה לשם האפליה ורצון לפגוע ולהכשיל מוסד חינוכי, והכל כאשר לעירייה אין שום בית ספר חלופי".

טללי אור מבקשת מבית המשפט שורה של סעדים, ובהם מתן צו הצהרתי בדבר ביטול החלטת המועצה לבטל את הקצאת נכס; מתן צו הצהרתי בדבר ביטול המלצת ועדת ההקצאות לבטל את הקצאת הנכס; מתן צו המורה לעירייה לנקוט את כל הפעולות החוקיות לשם הסדרת ההקצאה; מתן צו המורה לעירייה ולוועדת ההקצאות לפעול לחתימה על הסכם הקצאה עם העותרת; מתן צו המורה לעירייה לחדול מכל פעולה ישירה או עקיפה שיש בה ניסיון להביא לסגירת בית הספר שלא כדין; ולחלופין – מתן צו המורה לעירייה לא לנקוט פעולות לפינוי בית הספר, לכל הפחות לשנת הלימודים הקרובה.

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "העירייה תלמד את העתירה ותגיב כמקובל לבית המשפט".

 

תגובות

6 תגובות
6 תגובות
  1. חנה

    מגיע לתלמידות חרדיות בית ספר אבל כרמל מערבי/שפירצק/נוה דוד אינם איזורים חרדים. שיחפשו מקום סמוך לאיזורים חרדיים

  2. למשל רכסים

    יועיל הרב לפתוח מוסדות פרטים במימון פרטי באזורים מהם מגיעים התלמידים.

  3. עזיז

    הבנתם איך הזקן חזר לשלוט בנו……תשאלו את אחמד……..עובד עירייה…!!!

  4. אורן

    מכל האמור בכתבה לא ברור אם ההקצאה תאושר מה יעלה בגורל מרכז פסג"ה לאן הוא אמור לעבור אחרי שהושקעו מיליונים בפיתוחו ובשיפוצים במבנה

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר